Jump to content




- - - - -

[w124/w201] Wymiana oringów przy pompie wtryskowej.



143 replies to this topic

#21 Offline   MAGNUM-DXi12


  • posts 1,327
  • Joined 15 Aug 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 May 2011 - 20:53

Ja dzisiaj złożyłem zamówienie w sklepie internetowym z oryginalnymi częściami do MB. Ring jak i podkładka kosztuje 2.70zł za 1 szt.

Tylko nie mogę znaleźć informacji w sieci z jakim momentem trzeba to dokręcić, by wszystko było cacy? 30, 35Nm czy mniej lub więcej?

P.S. Jakby ktoś potrzebował:
- http://www. s k l e p - m e r c . p l/product-pol-1034-Oring-pod-sekcje-pompy-wtryskowej.html
- http://www. s k l e p - m e r c . p l/product-pol-1035-Podkladka-miedziana-pod-sekcje-pompy-wtryskowej.html



#22 Offline   MAGNUM-DXi12


  • posts 1,327
  • Joined 15 Aug 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 May 2011 - 20:00

I już wszystko jest cacy, oringi jak i podkładki wymienione :D Operacja prosta i można powiedzieć że każdy kto ma zapał do mechaniki sobie poradzi.
Jakby ktoś potrzebował klucz to odstapię (info na PW). Lub wymienię jeżlei ktoś jest z okolic.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Kilka wskazówek dla tych co sami będą robili…
1 - pierwsze co trzeba zrobić to zdemontować filtr powietrza z obudową,
2 - jeżeli jeszcze są to pościągać plastikowe zaczepy z rurek wysokiego ciśnienia,
3 - zdemontować wszystkie rurki wysokiego ciśnienia (w moim przypadku było ich pięć).
4 - następnie odkręcany na pompie śrubki na torxa mocujące podkładki zabezpieczające „główkę” sekcji (wszystkie).
5 – zakładamy klucz nasadowy z „ząbkami” i odkręcamy nasadkę sekcji.
6 – zmieniamy oring,
7 – zmieniamy podkładkę miedzianą
8 – zakładamy sprężynkę
9 – zakręcamy nasadkę sekcji (nie wiem jak się fachowo ta cześć nazywa).
10 – czynności 5, 6, 7, 8 i 9 powtarzamy przy każdej sekcji.
11 – jeżeli uszczelnimy już wszystkie to zakręcamy podkładki zabezpieczające i wszystko składamy, tj rurki wysokiego ciśnienia filtr itp.

Na koniec trzeba odpowietrzyć układ, co może być utrudnione z prostych przyczyn ;)

Pozdrawiam

#23 Offline   bumer.pl


  • posts 64
  • Joined 25 Mar 2010
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 July 2012 - 21:30

Czy ktoś może polecić do tej roboty osobę z okolic Gliwic , lub jest w stanie pożyczyć ten magiczny klucz bo robota nie jest trudna tylko ten klucz mnie blokuje.

#24 Offline   mgorniewicz


  • posts 23
  • Joined 03 Nov 2010
  • Miejscowość: Kraków

Posted 18 August 2013 - 13:33

Chętnie zapłacę komuś za wymianę uszczelniaczy na pompie wtryskowej. Znajomi mechanicy nie chcą się tego podjąć, a ja potrzebuję auta i nie mogę oddać pompy do pompiarza. Jestem z podkarpackiego, a dokładnie miejscowość Lutcza. Mogę dojechać do Rzeszowa, Krosna, Sanoka, Przemyśla, Jasła.

#25 Offline   starykot


  • posts 413
  • Joined 08 Sep 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 August 2013 - 20:09

A jakiś zakład z Rzeszowa czy innej miejscowości nie podejmie się tego?
Z tego co kojarzę znajomy wymieniał końcówki wtrysków u Głuszczyka na ulicy Mieleckiej. Zadzwoń, spytaj.
Co prawda ja u siebie sam wymieniałem oringi na sekcjach, ale robić przy swoim a robić przy czyimś to dwie rożne sprawy :E

#26 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 20 August 2013 - 20:11

starykot, Ile czasu to zajęło ?
Ze zdjęciem kolektora czy nie ? :)

Edited by maryusz123456, 20 August 2013 - 20:12.


#27 Offline   starykot


  • posts 413
  • Joined 08 Sep 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 August 2013 - 04:08

Troszkę zajęło bo miałem kombinowany klucz i ciężko było podejść.
Dwa że była zabawa z myciem i zachowaniem sterylności, gazeta, szczoteczka, rozpuszczalnik. Z tego co pamiętam to 2-3 godziny bez pośpiechu, bo tutaj pośpiech zdecydowanie niewskazany.
A obeszło się bez zdejmowania kolektora.

Edited by starykot, 21 August 2013 - 04:10.


#28 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 21 August 2013 - 10:34

Czyli u mnie będzie 5-6 godzin ze zdejmowaniem kolektora, bo o om603 Trubo myślę :)
A ten klucz można wiedzieć jak zrobiłeś ?

#29 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 August 2013 - 13:29

W om603 podejście jest bajeczne. Nic nie trzeba ściagać. Trzeba tylko zespawać do kupy 3 blaszki "blokujące" sekcje i przyspawać je do klucza. Takim prowizorycznym wynalazkiem przeprowadziłem z 10 operacji i nigdy nie demontowałem kolektora w 601/2/3. Wystarczy zdjąć puchę filtra powietrza.

#30 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 21 August 2013 - 15:36

m104user w wolnossacym czy doladowanym ? Bo turbo ma całkiem inny dostęp, a do tego w W140.








Podobne tematy Zwiń