Ja dzisiaj złożyłem zamówienie w sklepie internetowym z oryginalnymi częściami do MB. Ring jak i podkładka kosztuje 2.70zł za 1 szt.
Tylko nie mogę znaleźć informacji w sieci z jakim momentem trzeba to dokręcić, by wszystko było cacy? 30, 35Nm czy mniej lub więcej?
P.S. Jakby ktoś potrzebował:
- http://www. s k l e p - m e r c . p l/product-pol-1034-Oring-pod-sekcje-pompy-wtryskowej.html
- http://www. s k l e p - m e r c . p l/product-pol-1035-Podkladka-miedziana-pod-sekcje-pompy-wtryskowej.html
2
143 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 03 maja 2011 - 20:53
#22
Napisano 07 maja 2011 - 20:00
I już wszystko jest cacy, oringi jak i podkładki wymienione Operacja prosta i można powiedzieć że każdy kto ma zapał do mechaniki sobie poradzi.
Jakby ktoś potrzebował klucz to odstapię (info na PW). Lub wymienię jeżlei ktoś jest z okolic.
Kilka wskazówek dla tych co sami będą robili…
1 - pierwsze co trzeba zrobić to zdemontować filtr powietrza z obudową,
2 - jeżeli jeszcze są to pościągać plastikowe zaczepy z rurek wysokiego ciśnienia,
3 - zdemontować wszystkie rurki wysokiego ciśnienia (w moim przypadku było ich pięć).
4 - następnie odkręcany na pompie śrubki na torxa mocujące podkładki zabezpieczające „główkę” sekcji (wszystkie).
5 – zakładamy klucz nasadowy z „ząbkami” i odkręcamy nasadkę sekcji.
6 – zmieniamy oring,
7 – zmieniamy podkładkę miedzianą
8 – zakładamy sprężynkę
9 – zakręcamy nasadkę sekcji (nie wiem jak się fachowo ta cześć nazywa).
10 – czynności 5, 6, 7, 8 i 9 powtarzamy przy każdej sekcji.
11 – jeżeli uszczelnimy już wszystkie to zakręcamy podkładki zabezpieczające i wszystko składamy, tj rurki wysokiego ciśnienia filtr itp.
Na koniec trzeba odpowietrzyć układ, co może być utrudnione z prostych przyczyn
Pozdrawiam
Jakby ktoś potrzebował klucz to odstapię (info na PW). Lub wymienię jeżlei ktoś jest z okolic.
Kilka wskazówek dla tych co sami będą robili…
1 - pierwsze co trzeba zrobić to zdemontować filtr powietrza z obudową,
2 - jeżeli jeszcze są to pościągać plastikowe zaczepy z rurek wysokiego ciśnienia,
3 - zdemontować wszystkie rurki wysokiego ciśnienia (w moim przypadku było ich pięć).
4 - następnie odkręcany na pompie śrubki na torxa mocujące podkładki zabezpieczające „główkę” sekcji (wszystkie).
5 – zakładamy klucz nasadowy z „ząbkami” i odkręcamy nasadkę sekcji.
6 – zmieniamy oring,
7 – zmieniamy podkładkę miedzianą
8 – zakładamy sprężynkę
9 – zakręcamy nasadkę sekcji (nie wiem jak się fachowo ta cześć nazywa).
10 – czynności 5, 6, 7, 8 i 9 powtarzamy przy każdej sekcji.
11 – jeżeli uszczelnimy już wszystkie to zakręcamy podkładki zabezpieczające i wszystko składamy, tj rurki wysokiego ciśnienia filtr itp.
Na koniec trzeba odpowietrzyć układ, co może być utrudnione z prostych przyczyn
Pozdrawiam
#23
Napisano 18 lipca 2012 - 21:30
Czy ktoś może polecić do tej roboty osobę z okolic Gliwic , lub jest w stanie pożyczyć ten magiczny klucz bo robota nie jest trudna tylko ten klucz mnie blokuje.
#24
Napisano 18 sierpnia 2013 - 13:33
Chętnie zapłacę komuś za wymianę uszczelniaczy na pompie wtryskowej. Znajomi mechanicy nie chcą się tego podjąć, a ja potrzebuję auta i nie mogę oddać pompy do pompiarza. Jestem z podkarpackiego, a dokładnie miejscowość Lutcza. Mogę dojechać do Rzeszowa, Krosna, Sanoka, Przemyśla, Jasła.
#25
Napisano 20 sierpnia 2013 - 20:09
A jakiś zakład z Rzeszowa czy innej miejscowości nie podejmie się tego?
Z tego co kojarzę znajomy wymieniał końcówki wtrysków u Głuszczyka na ulicy Mieleckiej. Zadzwoń, spytaj.
Co prawda ja u siebie sam wymieniałem oringi na sekcjach, ale robić przy swoim a robić przy czyimś to dwie rożne sprawy
Z tego co kojarzę znajomy wymieniał końcówki wtrysków u Głuszczyka na ulicy Mieleckiej. Zadzwoń, spytaj.
Co prawda ja u siebie sam wymieniałem oringi na sekcjach, ale robić przy swoim a robić przy czyimś to dwie rożne sprawy
#27
Napisano 21 sierpnia 2013 - 04:08
Troszkę zajęło bo miałem kombinowany klucz i ciężko było podejść.
Dwa że była zabawa z myciem i zachowaniem sterylności, gazeta, szczoteczka, rozpuszczalnik. Z tego co pamiętam to 2-3 godziny bez pośpiechu, bo tutaj pośpiech zdecydowanie niewskazany.
A obeszło się bez zdejmowania kolektora.
Dwa że była zabawa z myciem i zachowaniem sterylności, gazeta, szczoteczka, rozpuszczalnik. Z tego co pamiętam to 2-3 godziny bez pośpiechu, bo tutaj pośpiech zdecydowanie niewskazany.
A obeszło się bez zdejmowania kolektora.
Użytkownik starykot edytował ten post 21 sierpnia 2013 - 04:10
#28
Napisano 21 sierpnia 2013 - 10:34
Czyli u mnie będzie 5-6 godzin ze zdejmowaniem kolektora, bo o om603 Trubo myślę
A ten klucz można wiedzieć jak zrobiłeś ?
A ten klucz można wiedzieć jak zrobiłeś ?
#29
Napisano 21 sierpnia 2013 - 13:29
W om603 podejście jest bajeczne. Nic nie trzeba ściagać. Trzeba tylko zespawać do kupy 3 blaszki "blokujące" sekcje i przyspawać je do klucza. Takim prowizorycznym wynalazkiem przeprowadziłem z 10 operacji i nigdy nie demontowałem kolektora w 601/2/3. Wystarczy zdjąć puchę filtra powietrza.
#30
Napisano 21 sierpnia 2013 - 15:36
m104user w wolnossacym czy doladowanym ? Bo turbo ma całkiem inny dostęp, a do tego w W140.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|