Zapomniałem dopisać, że w wersji turbo.
Filtr powietrza masz gdzie indziej - masz tym samym odsłoniętą całą pompę wtryskową:
Musisz mieć tylko klucz "boczny", bo takim nasadzanym od góry nie podejdziesz. Taki boczny klucz do wykonania samemu - jak napisałem wyżej.
W wolnossącym - puszka filtra do zdemontowania i tyle.
2
143 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 21 sierpnia 2013 - 16:25
#32
Napisano 21 sierpnia 2013 - 16:46
Zgadza się wszystko ale muszę klucz nabyć, i odkręcić przewody wysokiego ciśnienia, te od wtrysków.
Chyba że taki klucz inny
Nie chciał bym tych przewodów wyginać.
Chyba że taki klucz inny
Nie chciał bym tych przewodów wyginać.
#33
Napisano 21 sierpnia 2013 - 17:40
Do przewodów paliwowych idzie zwykły klucz, bodaj rozmiar 14. Do sekcji jak napisałem - albo zwalasz kolektor i odkręcasz sekcje "zwykłym/spec" nasadowym, albo spawasz 2/3 podkładki zabezpieczające sekcji do starego klucza i odkręcasz bez ściągania kolektora.
Po wymianie wymagany mocny akumulator (sporo kręcenia). Po wymianie uszczelnień zawsze potem walą wtryski (metalicznie), ale to się uspokaja po ok 100 km.
Trzeba też uważać przy podnoszeniu sekcji po odkręceniu - sprężynka lubi wypaść.
No i czystość - przed robotą wypucować benzyną + pędzlem okolice sekcji.
Godzina - półtorej roboty z czyszczeniem wszystkiego dla niewprawionej osoby bez ściągania kolektora.
Po wymianie wymagany mocny akumulator (sporo kręcenia). Po wymianie uszczelnień zawsze potem walą wtryski (metalicznie), ale to się uspokaja po ok 100 km.
Trzeba też uważać przy podnoszeniu sekcji po odkręceniu - sprężynka lubi wypaść.
No i czystość - przed robotą wypucować benzyną + pędzlem okolice sekcji.
Godzina - półtorej roboty z czyszczeniem wszystkiego dla niewprawionej osoby bez ściągania kolektora.
#34
Napisano 21 sierpnia 2013 - 17:58
Mój Silnik jest czystszy niż u nie jednego środek auta
Już to było rozkręcane przeze mnie więc wiem jaki klucz, ale wpadło mi teraz do głowy że może to się sączy po przewodzie ta ropa i wygląda tak jakby z sekcji ciekło. W sumie możliwe, bo zauważyłem ten wyciek dopiero jak złożyłem silnik po remoncie głowicy (szlif).
Muszę to dokładniej obadać, a akumulator nie jest potrzebny super duży, mocny itp. Wystarczy pompka którą posiadam zamontowaną
Już to było rozkręcane przeze mnie więc wiem jaki klucz, ale wpadło mi teraz do głowy że może to się sączy po przewodzie ta ropa i wygląda tak jakby z sekcji ciekło. W sumie możliwe, bo zauważyłem ten wyciek dopiero jak złożyłem silnik po remoncie głowicy (szlif).
Muszę to dokładniej obadać, a akumulator nie jest potrzebny super duży, mocny itp. Wystarczy pompka którą posiadam zamontowaną
#35
Napisano 21 sierpnia 2013 - 18:21
Ja taki klucz poskładałem sobie na szybko bez spawania- odkręciłem wszystkie przewody wtryskowe i podkładki ustalające, 3 podkładki złożyłem do kupy, skręciłem zamontowane na jednej sekcji żeby się nie poprzestawiały względem siebie śrubką- przez ten otwór którym mocuje się je do pompy wtryskowej, tak zmontowane złapałem w klucz francuski.
Takim sposobem nie potrzebujemy dodatkowych podkładek ustalających, po wymianie oringów rozkręcamy "klucz" i montujemy podkładki na pompie
Takim sposobem nie potrzebujemy dodatkowych podkładek ustalających, po wymianie oringów rozkręcamy "klucz" i montujemy podkładki na pompie
Użytkownik starykot edytował ten post 21 sierpnia 2013 - 18:22
#36
Napisano 21 sierpnia 2013 - 18:43
Zarąbisty pomysł
Takie proste a na to nie wpadłem
Dzięki!!
Takie proste a na to nie wpadłem
Dzięki!!
#37
Napisano 22 sierpnia 2013 - 07:53
Sposób kolegi starykot jest na pewno skuteczny, ale trzeba pamiętać że sekcje powinny być dokręcone odpowiednią siłą (20Nm) a tym sposobem precyzja nieco nam spada. Swoją drogą jestem pewien, że wielu mechaników przeklina teraz kolegę za to że podał instrukcję "home made", był to jeden z lepszych sposobów na "golenie" klienta, a to specjalny klucz, a to dużo demontażu, albo inne cuda
#38
Napisano 22 sierpnia 2013 - 14:10
Niech przeklinają- dla mnie mechanicy to ostateczność, i co mogę zrobić sam to robię.
Co do momentu dokręcenia to fakt, że sposób nieprecyzyjny i na oko, ale duża część gwiazdek na pewno jeździ z sekcjami dokręconymi na wyczucie mechanika.
A jak ktoś chce mieć poskręcane z odpowiednim momentem- zawsze można do rurki odpowiedniej średnicy dospawać odpowiednie mocowanie dla tych podkładek poskręcanych śrubką, do rurki dospawać nasadkę.
I za parę groszy mamy gotowy klucz, bez dodatkowych podkładek ustalających.
Co do momentu dokręcenia to fakt, że sposób nieprecyzyjny i na oko, ale duża część gwiazdek na pewno jeździ z sekcjami dokręconymi na wyczucie mechanika.
A jak ktoś chce mieć poskręcane z odpowiednim momentem- zawsze można do rurki odpowiedniej średnicy dospawać odpowiednie mocowanie dla tych podkładek poskręcanych śrubką, do rurki dospawać nasadkę.
I za parę groszy mamy gotowy klucz, bez dodatkowych podkładek ustalających.
Użytkownik starykot edytował ten post 22 sierpnia 2013 - 14:12
#39
Napisano 23 sierpnia 2013 - 07:54
Ma ktoś pożyczyć klucz?
#40
Napisano 01 października 2013 - 21:29
Odświeżę...
Mam wszystko sprawdzone... rozrząd, wtryski, łańcuch, kompresja, ustawienie pompy... kontrolowane kilka razy i jest dobrze.
Czasem podczas jazdy gdy jest dobrze nagrzany przy przyśpieszaniu od ok. 2000 obr. na 4 ce albo 5 tce lekko szarpnie, jakby się czasem przyksztusił
No i jeszcze mam tak że na luzie gdy dodam gazu lekko poszarpie silnikiem jakby przebierał zanim się wkręci.
Usunąłem katalizator, zaślepiłem EGR co pomogło nieco Ale chciał bym jeszcze nieco poprawić. To drobiazgi są ale chciał bym to zrobić
Czy te oringi mogą pomóc? Nie cieknie z nich. Może lekko jest tam wilgotno, ale to tak ledwo ledwo.
Mam wszystko sprawdzone... rozrząd, wtryski, łańcuch, kompresja, ustawienie pompy... kontrolowane kilka razy i jest dobrze.
Czasem podczas jazdy gdy jest dobrze nagrzany przy przyśpieszaniu od ok. 2000 obr. na 4 ce albo 5 tce lekko szarpnie, jakby się czasem przyksztusił
No i jeszcze mam tak że na luzie gdy dodam gazu lekko poszarpie silnikiem jakby przebierał zanim się wkręci.
Usunąłem katalizator, zaślepiłem EGR co pomogło nieco Ale chciał bym jeszcze nieco poprawić. To drobiazgi są ale chciał bym to zrobić
Czy te oringi mogą pomóc? Nie cieknie z nich. Może lekko jest tam wilgotno, ale to tak ledwo ledwo.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|