Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Wymiana oringów przy pompie wtryskowej.



143 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2013 - 16:25

Zapomniałem dopisać, że w wersji turbo.
Filtr powietrza masz gdzie indziej - masz tym samym odsłoniętą całą pompę wtryskową:

Dołączona grafika

Musisz mieć tylko klucz "boczny", bo takim nasadzanym od góry nie podejdziesz. Taki boczny klucz do wykonania samemu - jak napisałem wyżej.

W wolnossącym - puszka filtra do zdemontowania i tyle.



#32 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 21 sierpnia 2013 - 16:46

Zgadza się wszystko ale muszę klucz nabyć, i odkręcić przewody wysokiego ciśnienia, te od wtrysków.
:hmm: Chyba że taki klucz inny :hmm:
Nie chciał bym tych przewodów wyginać.

#33 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2013 - 17:40

Do przewodów paliwowych idzie zwykły klucz, bodaj rozmiar 14. Do sekcji jak napisałem - albo zwalasz kolektor i odkręcasz sekcje "zwykłym/spec" nasadowym, albo spawasz 2/3 podkładki zabezpieczające sekcji do starego klucza i odkręcasz bez ściągania kolektora.

Po wymianie wymagany mocny akumulator (sporo kręcenia). Po wymianie uszczelnień zawsze potem walą wtryski (metalicznie), ale to się uspokaja po ok 100 km.

Trzeba też uważać przy podnoszeniu sekcji po odkręceniu - sprężynka lubi wypaść.

No i czystość - przed robotą wypucować benzyną + pędzlem okolice sekcji.

Godzina - półtorej roboty z czyszczeniem wszystkiego dla niewprawionej osoby bez ściągania kolektora.

#34 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 21 sierpnia 2013 - 17:58

Mój Silnik jest czystszy niż u nie jednego środek auta :)
Już to było rozkręcane przeze mnie więc wiem jaki klucz, ale wpadło mi teraz do głowy że może to się sączy po przewodzie ta ropa i wygląda tak jakby z sekcji ciekło. W sumie możliwe, bo zauważyłem ten wyciek dopiero jak złożyłem silnik po remoncie głowicy (szlif).
Muszę to dokładniej obadać, a akumulator nie jest potrzebny super duży, mocny itp. Wystarczy pompka którą posiadam zamontowaną :)

#35 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2013 - 18:21

Ja taki klucz poskładałem sobie na szybko bez spawania- odkręciłem wszystkie przewody wtryskowe i podkładki ustalające, 3 podkładki złożyłem do kupy, skręciłem zamontowane na jednej sekcji żeby się nie poprzestawiały względem siebie śrubką- przez ten otwór którym mocuje się je do pompy wtryskowej, tak zmontowane złapałem w klucz francuski.
Takim sposobem nie potrzebujemy dodatkowych podkładek ustalających, po wymianie oringów rozkręcamy "klucz" i montujemy podkładki na pompie :)

Użytkownik starykot edytował ten post 21 sierpnia 2013 - 18:22


#36 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 21 sierpnia 2013 - 18:43

Zarąbisty pomysł :D :D
Takie proste a na to nie wpadłem :D
Dzięki!!

#37 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2013 - 07:53

Sposób kolegi starykot jest na pewno skuteczny, ale trzeba pamiętać że sekcje powinny być dokręcone odpowiednią siłą (20Nm) a tym sposobem precyzja nieco nam spada. Swoją drogą jestem pewien, że wielu mechaników przeklina teraz kolegę za to że podał instrukcję "home made", był to jeden z lepszych sposobów na "golenie" klienta, a to specjalny klucz, a to dużo demontażu, albo inne cuda ;)

#38 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2013 - 14:10

Niech przeklinają- dla mnie mechanicy to ostateczność, i co mogę zrobić sam to robię.
Co do momentu dokręcenia to fakt, że sposób nieprecyzyjny i na oko, ale duża część gwiazdek na pewno jeździ z sekcjami dokręconymi na wyczucie mechanika.
A jak ktoś chce mieć poskręcane z odpowiednim momentem- zawsze można do rurki odpowiedniej średnicy dospawać odpowiednie mocowanie dla tych podkładek poskręcanych śrubką, do rurki dospawać nasadkę.
I za parę groszy mamy gotowy klucz, bez dodatkowych podkładek ustalających.

Użytkownik starykot edytował ten post 22 sierpnia 2013 - 14:12


#39 Offline   pki


  • Postów: 106
  • Na forum od: 20 cze 2013
  • Miejscowość: kaszuby
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:HDJ80

Napisano 23 sierpnia 2013 - 07:54

Ma ktoś pożyczyć klucz?

#40 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 października 2013 - 21:29

Odświeżę...

Mam wszystko sprawdzone... rozrząd, wtryski, łańcuch, kompresja, ustawienie pompy... kontrolowane kilka razy i jest dobrze.
Czasem podczas jazdy gdy jest dobrze nagrzany przy przyśpieszaniu od ok. 2000 obr. na 4 ce albo 5 tce lekko szarpnie, jakby się czasem przyksztusił Dołączona grafika

No i jeszcze mam tak że na luzie gdy dodam gazu lekko poszarpie silnikiem jakby przebierał zanim się wkręci.
Usunąłem katalizator, zaślepiłem EGR co pomogło nieco Dołączona grafika Ale chciał bym jeszcze nieco poprawić. To drobiazgi są ale chciał bym to zrobić Dołączona grafika

Czy te oringi mogą pomóc? Nie cieknie z nich. Może lekko jest tam wilgotno, ale to tak ledwo ledwo.








Podobne tematy Zwiń