Może zasymulować Halla jakimś sygnałem? Wtedy jak odpalisz tempomat to będzie trzymał cięgno gazu cały czas tak samo jeśli sygnał nie będzie się zmieniał.
0
45 replies to this topic
#31
Posted 04 June 2015 - 09:10
#32
Posted 04 June 2015 - 09:39
A czujniki ABS nie działają na tej samej zasadzie?
#33
Posted 04 June 2015 - 13:23
Działają, ale nie wiem czy częstotliwość sygnału z kół będzie OK dla tempomatu
#35
Posted 07 June 2015 - 20:06
Problem polega na tym, że biorca nie ma ABS-u...
#36
Posted 23 June 2015 - 22:41
Zamontowałem dziś tempomat (cały komplet z jednego auta) I mam problem jak pare postów wyżej. Otóż jak dam wajchą do góry auto przyspiesza cały czas z gazem do dechy, Wtedy też nie reaguje na wyłączanie z manetki tylko po hamulcu.Jak dam do siebie to utrzymuje prędkość przez 2-3 sekundy i się wyłącza Ktoś wyżej dał odnośnik w podobnym przypadku ale niestety nie działa. Czy to może być uwalony sterownik ?
#37
Posted 23 June 2015 - 22:55
S124, z tego co słyszałem i doświadczyłem 70% usterek tempomatów to uszkodzony sterownik. Numerów nie musisz konkretnie szukać identycznych, podobno można podmieniać wszystkie pasujące, aż trafisz na sprawny i pasujący. Jest tego sporo...
Można też naprawiać i podobno jest to skuteczne, ja nie miałem z tym styczności dlatego się nie wypowiem.
Można też naprawiać i podobno jest to skuteczne, ja nie miałem z tym styczności dlatego się nie wypowiem.
#38
Posted 24 June 2015 - 00:08
Co do naprawy to należy zrobić dwie rzeczy - przelutować (ze względu na zimne luty) + wymienić kondensatory (najprawdopodobniej wyschły, użyte tam kondesatory ROE są znane z problemów choćby w sprzęcie audio).
#39
Posted 10 September 2015 - 15:49
Obiecałem to i podzielę się swoimi doświadczeniami z tempomatem. Padł mi sterownik, przelutowanie go nie pomogło, więc musiałem szukać drugiego - sprawnego. Jeśli ktoś ma problem ze sterownikiem i szuka innego, to niech szuka takiego byle wtyczki były identyczne. Z doświadczenia i z tego co się dowiedziałem wiem, że nie ma co patrzeć na numery wybite na sterownikach. Aktualnie w swoim M111, mam sterownik o innych numerach, pochodzący z W140 350TD. Mam zdjęcia obudowy jak i wnętrz tych sterowników - są identyczne. Miałem szczęście trafić do człowieka ktory dysponował wieloma sterownikami i po testowaniu okazał się jeden z nich sprawny.
#40
Posted 15 May 2017 - 16:24
Zdjąłem kolektor ssący przy okazji wymiany pompy wody, to dobra okazja dla zdiagnozowania przyczyny niedziałającego u mnie tempomatu. Na co zwrócić uwagę? Gdzie szukać przyczyny? Wiązka silnika była robiona, przepustnicy jeszcze nie wyjmowałem. Silnik to 3.2 M104 bez ASR 1995r.
Z góry dziękuję za pomoc!
Z góry dziękuję za pomoc!
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
[W124] Dokładanie tempomatu |
Modyfikacje,Tuning | Goku |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|
||
W124 OM605 Tempomat czujnik sprzęgła |
Modyfikacje,Tuning | Kieta84 |
|
||
[w124] przewody tempomatu 2,5d |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marcov12 |
|