Jump to content




* * * * * 1 votes

[W124] Tempomat- jak naprawić?



45 replies to this topic

#31 Offline   mdymczyk


  • posts 289
  • Joined 13 Oct 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 June 2015 - 09:10

Może zasymulować Halla jakimś sygnałem? Wtedy jak odpalisz tempomat to będzie trzymał cięgno gazu cały czas tak samo jeśli sygnał nie będzie się zmieniał.



#32 Offline   SuperBuster11


  • posts 448
  • Joined 04 Mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 June 2015 - 09:39

A czujniki ABS nie działają na tej samej zasadzie?

#33 Offline   mdymczyk


  • posts 289
  • Joined 13 Oct 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 June 2015 - 13:23

Działają, ale nie wiem czy częstotliwość sygnału z kół będzie OK dla tempomatu

#34 Offline   SuperBuster11


  • posts 448
  • Joined 04 Mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 June 2015 - 15:36

Wyświetl postUżytkownik mdymczyk dnia 04 June 2015 - 13:23 napisał

Działają, ale nie wiem czy częstotliwość sygnału z kół będzie OK dla tempomatu

Trzeba by to jakoś zmierzyć.

#35 Offline   Chang


  • posts 1,019
  • Joined 11 Apr 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 June 2015 - 20:06

Problem polega na tym, że biorca nie ma ABS-u...

#36 Offline   S124


  • posts 70
  • Joined 06 Dec 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Posted 23 June 2015 - 22:41

Zamontowałem dziś tempomat (cały komplet z jednego auta) I mam problem jak pare postów wyżej. Otóż jak dam wajchą do góry auto przyspiesza cały czas z gazem do dechy, Wtedy też nie reaguje na wyłączanie z manetki tylko po hamulcu.Jak dam do siebie to utrzymuje prędkość przez 2-3 sekundy i się wyłącza Ktoś wyżej dał odnośnik w podobnym przypadku ale niestety nie działa. Czy to może być uwalony sterownik ?

#37 Offline   Goku


  • posts 990
  • Joined 26 Mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Posted 23 June 2015 - 22:55

S124, z tego co słyszałem i doświadczyłem 70% usterek tempomatów to uszkodzony sterownik. Numerów nie musisz konkretnie szukać identycznych, podobno można podmieniać wszystkie pasujące, aż trafisz na sprawny i pasujący. Jest tego sporo...

Można też naprawiać i podobno jest to skuteczne, ja nie miałem z tym styczności dlatego się nie wypowiem.

#38 Offline   mdymczyk


  • posts 289
  • Joined 13 Oct 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 June 2015 - 00:08

Co do naprawy to należy zrobić dwie rzeczy - przelutować (ze względu na zimne luty) + wymienić kondensatory (najprawdopodobniej wyschły, użyte tam kondesatory ROE są znane z problemów choćby w sprzęcie audio).

#39 Offline   Goku


  • posts 990
  • Joined 26 Mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Posted 10 September 2015 - 15:49

Obiecałem to i podzielę się swoimi doświadczeniami z tempomatem. Padł mi sterownik, przelutowanie go nie pomogło, więc musiałem szukać drugiego - sprawnego. Jeśli ktoś ma problem ze sterownikiem i szuka innego, to niech szuka takiego byle wtyczki były identyczne. Z doświadczenia i z tego co się dowiedziałem wiem, że nie ma co patrzeć na numery wybite na sterownikach. Aktualnie w swoim M111, mam sterownik o innych numerach, pochodzący z W140 350TD. Mam zdjęcia obudowy jak i wnętrz tych sterowników - są identyczne. Miałem szczęście trafić do człowieka ktory dysponował wieloma sterownikami i po testowaniu okazał się jeden z nich sprawny.

#40 Offline   190tker


  • posts 107
  • Joined 28 Sep 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Posted 15 May 2017 - 16:24

Zdjąłem kolektor ssący przy okazji wymiany pompy wody, to dobra okazja dla zdiagnozowania przyczyny niedziałającego u mnie tempomatu. Na co zwrócić uwagę? Gdzie szukać przyczyny? Wiązka silnika była robiona, przepustnicy jeszcze nie wyjmowałem. Silnik to 3.2 M104 bez ASR 1995r.

Z góry dziękuję za pomoc!








Podobne tematy Zwiń