1
[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze
Started by RaQu, Jun 17 2017 18:08
38 replies to this topic
#11
Posted 19 June 2017 - 07:35
Daj mi z godzinke.
#13
Posted 19 June 2017 - 13:37
Elementy dobrałeś prawidłowe. Sworznie spokojnie Delphi dadzą radę.
#14
Posted 19 June 2017 - 17:59
Amortyzator układu kierowniczego.
Numery OE:
000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
01261 (FEBI BILSTEIN)
A 000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
A 124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
34 1700 280 999 (SACHS)
KS5456 (HAVAM)
22-856-0 (BOGE)
Żywcem skopiowane więc nie krzyczcie...
Ja mam Sachsa ale to najwyższa półka i kosztuje teraz 133zł (wtedy110). U mnie był wylany i skrzypiał przy skręcie.
Uwaga!
Śruby z drobnym gwintem i montowane na klej!
W zestawie śrub raczej nie ma, a klej warto zakupić i stosować w układzie kierowniczym.
Kosztuje kilka zł.
Numery OE:
000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
01261 (FEBI BILSTEIN)
A 000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
A 124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
34 1700 280 999 (SACHS)
KS5456 (HAVAM)
22-856-0 (BOGE)
Żywcem skopiowane więc nie krzyczcie...
Ja mam Sachsa ale to najwyższa półka i kosztuje teraz 133zł (wtedy110). U mnie był wylany i skrzypiał przy skręcie.
Uwaga!
Śruby z drobnym gwintem i montowane na klej!
W zestawie śrub raczej nie ma, a klej warto zakupić i stosować w układzie kierowniczym.
Kosztuje kilka zł.
Edited by AiM, 19 June 2017 - 18:01.
#15
Posted 19 June 2017 - 20:56
Zwykły klej do gwintów posiadam. A chodzi o smarowanie śruby mocowania amortyzatora czy wszystkich sworzni na drążkach ?
Edited by RaQu, 19 June 2017 - 20:57.
#16
Posted 19 June 2017 - 23:02
Zwykły niebieski wystarczy.
Ogólnie wszystkie połączenia śrubowe w układzie kierowniczym powinny być zabezpieczone nakrętkami samokontrujacymi.
Jeśli są nowe to ok, jeśli brak - klej.
Np amortyzatory przednie Sachsa są w zestawie ze śrubami z klejem.
Ogólnie wszystkie połączenia śrubowe w układzie kierowniczym powinny być zabezpieczone nakrętkami samokontrujacymi.
Jeśli są nowe to ok, jeśli brak - klej.
Np amortyzatory przednie Sachsa są w zestawie ze śrubami z klejem.
#17
Posted 20 June 2017 - 07:56
WIS nie mówi o kleju, jedyne o czym jest mowa to o zastosowaniu zawsze nowych nakrętek samokontrujących i o kontroli momentu dokręcenia - 50 Nm. Sam osobiście też nie jestem zwolennikiem stosowania klejów w tym konkretnym przypadku. Co natomiast proponowałbym zrobić koniecznie, to rozebrać nowe drązki kierownicze zewnętrzne i porządne usmarowanie wnętrz rurek drążków i powierzchni gwintowanych smarem miedzianym lub grafitowym. Większość ludzi tego nie robi i potem po jakimś czasie jest płacz przy regulacji zbieżności.
#18
Posted 20 June 2017 - 08:21
Użytkownik carl00s dnia 20 June 2017 - 07:56 napisał
Co natomiast proponowałbym zrobić koniecznie, to rozebrać nowe drązki kierownicze zewnętrzne i porządne usmarowanie wnętrz rurek drążków i powierzchni gwintowanych smarem miedzianym lub grafitowym. Większość ludzi tego nie robi i potem po jakimś czasie jest płacz przy regulacji zbieżności.
#19
Posted 20 June 2017 - 11:15
Ja 5 lat temu smarem do łożysk i w tym roku przy wymianie również nie było śladów korozji.
#20
Posted 20 June 2017 - 13:10
Użytkownik carl00s dnia 20 June 2017 - 07:56 napisał
WIS nie mówi o kleju, jedyne o czym jest mowa to o zastosowaniu zawsze nowych nakrętek samokontrujących
Wolę dać klej niż ryzykować odkręcenie.
U mnie przy demontażu starego amorka klej był. Więc też dałem.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|