Witajcie Panowie,
potrzebuję pomocy przy swapie m104.990 do nadwozia w201 (oryginalnie m102 na ke-jetronic)
Mechanicznie temat będzie ogarnięty, potrzebuję pomocy z elektryką.
Silnik pochodzi z w140, mam całą wiązkę z dawcy, sterowniki itd.
Przed włożeniem do komory chcę wszystko sprawdzić na, zewnątrz, dlatego zapiąłem całą wiązkę do silnika, lecz po przekręceniu stacyjki jest jedynie „kliknięcie” w sterowniku i to wszystko. Napięcie nie idzie na rozrusznik, wtryski.
Po wyszukaniu podobnych przypadków na forum znalazłem dwa tematy opisujące podłączenie dla sterowników w m102:
http://mb201-124.eu/...swap-na-28-24v/
http://mb201-124.eu/...__fromsearch__1
Niestety, u mnie kolory kabli i numeracja nie zgadza się. Jest jak na zdjęciach poniżej.
Czy ktoś z was może poratować taką rozpiską gdzie podać napięcie i masę na sterownik, aby silnik zagadał? Ewentualnie bardzo proszę o schematy elektryczne dla m104.990 ( w autodacie niestety brak dla silnika).
Gdzie podpinany jest czujnik położenia wału z koła pasowego na przodzie silnika (wtyczka trzy pinowa)? Nie mogę zlokalizować miejsca gdzie ma być zapięty.
Jakie jest minimum pod względem sterowników aby silnik działał prawidłowo? Z czego można zrezygnować wkładając do w201. Mam opcję przejścia na emu lecz nie chciałbym generować dodatkowych kosztów mając cały komplet z dawcy.
P.S. Bardzo proszę o wszelką pomoc, stara wymyśliła, że chce jechać białą w201 do ślubu, dlatego muszę działać w temacie swapa, aby zdążyć do wiosny
0
[w201] SWAP m104.990 na miejsce m102 ke-jet
Started by Grzela555, Dec 19 2021 16:51
2 replies to this topic
#1
Posted 19 December 2021 - 16:51
#2
Posted 28 December 2021 - 13:54
Witam cię kolego mam do ciebie pytanie jak sprawa wygląda mechanicznie czyli skrzynia łapy itd jeśli można wiedzieć
Z góry dzięki
Z góry dzięki
#3
Posted 30 December 2021 - 23:24
Dawcę (w201 pod drift) kupiłem już z wstępnie włożonym silnikiem w komorę. Na tyle co mam informację to napiszę.
Jako, że silnik jest z w140 miska była przerobiona (mając silnik np. 2.8 z w202 nie ma takiego problemu).
Skrzynia ma oznaczenie: 126 260 19 01 717 435 (w124 5b)
Sprzęgło jednomas:
tarcza: 010 250 9303
docisk: 044 250 19 04
18.1861.919305
Łapy silnika, nie mam pewności ale prawdopodobnie od którejś wersji w201 z 6 cylindrami.
Wał do przeróbki, skrócenia, wyważenia, to jeszcze nie było zrobione.
Obecnie jestem na etapie rozważań czy stawiać to na emu czy pójść w inny motor, ponieważ układ wtryskowy to LH i auto prawdopodobnie miało asr i tempomat więc seryjne sterowanie raczej odpada.
Jako, że silnik jest z w140 miska była przerobiona (mając silnik np. 2.8 z w202 nie ma takiego problemu).
Skrzynia ma oznaczenie: 126 260 19 01 717 435 (w124 5b)
Sprzęgło jednomas:
tarcza: 010 250 9303
docisk: 044 250 19 04
18.1861.919305
Łapy silnika, nie mam pewności ale prawdopodobnie od którejś wersji w201 z 6 cylindrami.
Wał do przeróbki, skrócenia, wyważenia, to jeszcze nie było zrobione.
Obecnie jestem na etapie rozważań czy stawiać to na emu czy pójść w inny motor, ponieważ układ wtryskowy to LH i auto prawdopodobnie miało asr i tempomat więc seryjne sterowanie raczej odpada.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|