Wyjmowałem zegary, bo zmieniałem zarówki, po wlozeniu okazało sie ze nie dziala wszystkie kontolki podczas przekrecenia stacyjki (poziom oleju, ladowanie) Okazalo sie ze nie docisnałem tej 15 pinowej wtyczki czy jak to sie tam nazywa. Po docisnieciu, kontrolki zaczely palic jak przekrecałem stacyjke ale...... stanał zegarek. Nie wiem co jest... Wiecie moze ktory przewod odpowiada za jego zasilanie? Albo mieliscie podobny problem? Krecenie wskazowka w zegarku nic nie daje, bo czytalem ze czasem moze sie zaciac, i po ruszeniu wskazowka chodzi dalej. No ale nie u mnie.
0
[w124] Zegarek stanął, potrzebna krótka porada
Rozpoczęty przez spokoemil, gru 12 2009 22:56
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 grudnia 2009 - 22:56
#2
Napisano 12 grudnia 2009 - 22:59
Byc moze podczas kolejnego wyjmowania zegarów spadł przewód zasilający zegarek. Jest to pojedynczy przewód zakończony wsuwka żeńska.
#3
Napisano 13 grudnia 2009 - 11:03
Wsówka żeńska 6.3mm, kątowa ubrana w plastikową osłonkę(chyba półprzezroczystą).
#4
Napisano 13 grudnia 2009 - 17:44
Witam,
Ja miałem podobny przypadek z zegarkiem : :sad: : . Myślałem, że poleciał bezpiecznik (skrzynka bezpieczników pod pokrywą silnika z lewej strony, niestety nie pamiętam numeru bezpiecznika, ale jest on pokazany na rozpisce na pokrywie). Okazało się jednak, że uległa zniszczeniu ścieżka masowa zegara. Dołożyłem dodatkową masę i śmiga :grin: .
Pozdrawiam
Ja miałem podobny przypadek z zegarkiem : :sad: : . Myślałem, że poleciał bezpiecznik (skrzynka bezpieczników pod pokrywą silnika z lewej strony, niestety nie pamiętam numeru bezpiecznika, ale jest on pokazany na rozpisce na pokrywie). Okazało się jednak, że uległa zniszczeniu ścieżka masowa zegara. Dołożyłem dodatkową masę i śmiga :grin: .
Pozdrawiam
#5
Napisano 14 grudnia 2009 - 00:22
teraz juz wiem gdzie jest skrzynka bezpieczników chyba klikne"pomógł" :-P :-P
#6
Napisano 14 grudnia 2009 - 21:04
Witam. Na początku dzieki za pomoc użytkownikowi jackie01 , plus dla Ciebie, za pomoc w zlokalizowaniu kabla od zegarka. A jeśli chodzi o problem, wtyczka byla wlozona dobrze, po jej odloczeniu i ponownym podłączeniu zegarek ruszył....... Nie wiem dlaczego jednak stanął.... w kazdym badz razie problem rozwiazany, jeszcze raz dzieki
#7 Gość__
Napisano 14 grudnia 2009 - 21:07
mozliwe że nóżka jest luźna i w zależności od polozenia styka ze ścieżką bądź nie... jeśli problem powróci bez lutowicy pewnie się nie obejdzie...
#8
Napisano 14 grudnia 2009 - 22:54
spokoemil, pewnie zaśniedziało
#9
Napisano 15 grudnia 2009 - 00:42
U mnie zegar zatrzymał się po odłączeniu akumulatora jakiś czas temu.
Ostatnio przyjrzałem się problemowi.
Zasilanie dochodzi, masa jest - bardzo słabiutko tyka, nie ma siły przesuwać wskazówek.
Okazało się dokładnie że to kółko z magnesem rusza się tylko tam i z powrotem a nie coraz dalej i dalej.
Po demontażu okazało się ze kondensatory (są tylko dwa takie same) powysychały.
Przez nie zasilana jest cewka.
Po wymianie na nowe działa od razu.
Ważna jest polaryzacja - minus jest zaznaczony od strony druku przy obu kondensatorach.
Oprócz tego wyginamy docięte nóżki tak aby się sam trzymał w otworach - inaczej za jakiś czas wypadnie. Przydała by się też kropla kleju na gorąco aby usztywnić.
Ostatnio przyjrzałem się problemowi.
Zasilanie dochodzi, masa jest - bardzo słabiutko tyka, nie ma siły przesuwać wskazówek.
Okazało się dokładnie że to kółko z magnesem rusza się tylko tam i z powrotem a nie coraz dalej i dalej.
Po demontażu okazało się ze kondensatory (są tylko dwa takie same) powysychały.
Przez nie zasilana jest cewka.
Po wymianie na nowe działa od razu.
Ważna jest polaryzacja - minus jest zaznaczony od strony druku przy obu kondensatorach.
Oprócz tego wyginamy docięte nóżki tak aby się sam trzymał w otworach - inaczej za jakiś czas wypadnie. Przydała by się też kropla kleju na gorąco aby usztywnić.
#10
Napisano 13 września 2016 - 14:24
U mnie poznił się zegarek, wymienilem kondensatory 100uF / 25V i... nadal to samo. Słychac jak zegarek bardzo cięzko tyka. Ktos ma pomysl co to moze byc?
Pozdr.
Pozdr.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Potrzebna porada dot. sworzni wahacza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Tailor93 |
|
||
Nowe końcówki wtrysków-czy potrzebna regulacja? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sarbel |
|
||
Rejestracja na zabytek- czy jest potrzebna opinia rzeczoznawcy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mazii1 |
|
|
|
[W124] Wahacze przednie - porada. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jakubbi |
|
||
[w201] Spóźnia sie zegarek w liczniku, wymieniony kondensator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kubaat3lover |
|
|