Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 stycznia 2019 - 08:59
[W124] M111 2.2 - Nierówna praca
#71
Napisano 10 stycznia 2019 - 08:58
#72
Napisano 10 stycznia 2019 - 09:39
#73
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:16
#74
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:30
Może być też jakieś lewe powietrze, ale to powinno być zasygnalizowane błędami. U mnie nieszczelny był zawór EVAP (takie niewielkie ustrojstwo na lewym nadkolu z napisem MOT i strzałką). Sprawdzenie jest proste i zajmuje chwilkę: spróbuj zaciągnąć powietrze od strony przepustnicy. Zawór domyślnie (bez zasilania) powinien być zamknięty i jeżeli puszcza to jest do wymiany.
#75
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:46
Cytat
Powiedzmy, że to odpada - nowe nie znaczy pewniak:) ale odpuszczamy ten ślad, zapewne sprawdzona na bank, brak "przebić", wiązka "czysta"
Cytat
To tez coś wspominałaś, po zamianie to samo
Cytat
Rozumiem, że sprawdzona sonda wygrzana na pracującym silniku, na biegu jałowym. Czyli tu gdzie - jak opisałaś dalej, dzieje się to tylko na jałowym biegu ??!! W jeździe jest OKi rozumiem.
Cytat
I tu zaczyna być ciepło, ECU rozumiem naprawiony? poprawiony? Jak długo samochód jeździł po tej naprawie??
Dlatego też może
Cytat
Cytat
A to rzecz naturalna, że przy spadku obrotów przygasają światła, regulator a w zasadzie cały narząd - alternator ma pewien wymagany zakres obrotów do poprawnego ładowania i pełnego napięcia ładowania jakie może wydać z siebie - tak prosto to określając.
Cytat
LPG do sprawdzenia - analiza i kalibracja, ale toi za chwilę jak mu się polepszy :)
Cytat
Na "zimnym" jest inne dawkowanie paliwa i inny charakter zadany pracy, wymuszony przez ECU dla osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika.
Cytat
I tu już mamy jeszcze cieplej, wyrazie oznaki sygnałów zadawanych przez ECU, ale ...no i własnie
Cytat
Nie, jak sama zauważyłaś, choć warunki zewnetrzne maja wpływ na prawidłowo pracujący silnik jak najbardziej (wilgotność powietrza, temperatura powietrza) ale tu na razie spokojnie.
Cytat
To jak wyżej już opisałem. Jeśli prąd ładowania jest prawidłowy - trudno chyba określić na wolnych ale na podniesionych obrotach w okolice 800-1000 na równo pracującym 13,8-14 V (może być troszkę wyżej 14,2 - max 14,4)
Cytat
Jeszcze raz pytanie - ile czasu przejechał samochód po reanimacji ECU
Użytkownik Sid edytował ten post 10 stycznia 2019 - 11:56
#76
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:50
Użytkownik Vinnie dnia 10 stycznia 2019 - 11:30 napisał
Może być też jakieś lewe powietrze, ale to powinno być zasygnalizowane błędami. U mnie nieszczelny był zawór EVAP (takie niewielkie ustrojstwo na lewym nadkolu z napisem MOT i strzałką). Sprawdzenie jest proste i zajmuje chwilkę: spróbuj zaciągnąć powietrze od strony przepustnicy. Zawór domyślnie (bez zasilania) powinien być zamknięty i jeżeli puszcza to jest do wymiany.
Zanim wymienisz, można go dokładnie wymyć i działa. Jeśli nie to powtórka mycia i ...powinien zadziałać, a jeśli nie chce zacząć współpracować no to wtedy poszukać mu zmiennika. :)
#77
Napisano 10 stycznia 2019 - 11:53
Spokojnie jeszcze raz zacząć od - w tym przypadku - dokładnie sprawdzić dolot powietrza od filtra do przepustnicy. Tu jest najważniejsze, "dzikie" powietrze dostające się zakłóci skutecznie prace silnika.
Wtedy dokonać adaptacji przepustnicy (gdzieś mam sekwencje kroków jak to wykonać "manualnie", znajdę to zapodam ), no a samego ECU się nie resetuje !! on ma na stałe wpisane ustawienia fabryczne, ale też musi ponownie pozbierać sobie mapy w czasie jazdy - rożne tryby pracy dlatego też trwać to musi "chwilę", dlatego też musi jeździć.
Użytkownik Sid edytował ten post 10 stycznia 2019 - 12:10
#78
Napisano 10 stycznia 2019 - 20:23
Idealnie byłoby ,gdyby ktoś udostępnił na chwilę 100% sprawną przepływkę.
Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 stycznia 2019 - 20:34
#79
Napisano 10 stycznia 2019 - 22:30
Cytat
Dokładnie tak właśnie. organoleptycznie posprawdzać - zdjąć każdy przewód, dolot pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica - tu często wszystko na pierwszy rzut oka jest w porządku a po dokładnym obejrzeniu przewodów gumowych. połączeń okazuje się, ę gdzieś malutkie pęknięcie jest i zasysa powietrze, a ssie mocno - potrzebuje dużo powietrza.
Cytat
Adaptacja ponowna, czyli powrót do ustawień pierwotnych jakie mu zadali w Stutgarcie, później jak wcześniej pisałem, musi mieć czas na pozbieranie sobie map na PB oczywiście, a tu może świrować obrotami i praca całą.
Cytat
Odłączyć tą która jest na pracującym silniku i co się zadzieje, czy się coś zadzieje. Inaczej. dokładniejsze sprawdzenie - pomiar prądu sygnałowego, wychodzącego - powinien być w granicach 0-5V.
#80
Napisano 10 stycznia 2019 - 22:41
Użytkownik Sid dnia 10 stycznia 2019 - 11:53 napisał
Hmm, czy mamy na myśli ten sam reset? Mi chodziło o reset adaptacji w ECU, w Diagnostic Manual do M111 w rozwiązaniu dla problemów:
After eliminating a malfunction or after trial installation of an engine
control module from another vehicle, the self-adaptation feature must be
reset to its mean value (see “Resetting and Reactivating Engine Control
Module Memory” 11/5).
Dokładnie to samo poradził mi Michaił, twórca HFM Scana. Prawdę mówiąc to robiłem wtedy dwa resety: adaptacji ECU i przepustnicy. I zgadza się - po resecie adaptacji trzeba trochę pojeździć - jak podaje manual około 10 "podróży", gdzie podróż to:
- prędkość samochodu co najmniej 4 km/h
- obroty > 700 rpm
- wyłączenie silnika na co najmniej 30 sekund.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nagle zamilkł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|