Jump to content




- - - - -

[w124] Ogrzewanie wnętrza - usterka



106 replies to this topic

#51 Offline   alfasamiec


  • posts 69
  • Joined 26 Sep 2009
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 September 2010 - 18:36

czy to aby napewno wina tego czujnika a moze tego ? http://moto.allegro....1213788653.html



#52 Offline   stachu22


  • posts 460
  • Joined 01 Apr 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Posted 02 September 2010 - 16:59

To to co pokazałeś jest wsadzone w skrzynie z nagrzewnicą i tam właśnie mierzy temperature.

#53 Offline   alfasamiec


  • posts 69
  • Joined 26 Sep 2009
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 September 2010 - 18:22

no to to ja wiem ale czy ten czujnik moze byc odpowiedzialny za opisywana przezemnie usterke a nie ten we wnetrzu?

#54 Offline   alfasamiec


  • posts 69
  • Joined 26 Sep 2009
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 September 2010 - 21:15

wymontowałem ten czujnik przeczysciłem i chyba dziala! Koszt nowego w ASO jak by kogos interesowało to 93zł.

Mam jeszcze jedno pytanie z srodkowych kratek zawsze wieje chlodem niezaleznie jaka temp mam nastawiona tak ma byc? a jak nie to co jest nie ok.

#55 Offline   banasiewicz02


  • posts 78
  • Joined 04 Oct 2009
  • Miejscowość: Goleniów

Posted 11 September 2010 - 21:43

Tak ma być,środkowe nawiewy zawsze podają bezpośrednie powietrze prosto z podszybia.

#56 Offline   alfasamiec


  • posts 69
  • Joined 26 Sep 2009
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 September 2010 - 22:03

ok. Dzieki

#57 Offline   mlody_lbl


  • posts 142
  • Joined 05 Jan 2010
  • Miejscowość: LBL

Posted 14 September 2010 - 17:39

Kociu said:

Mam problem z ogrzewaniem wnętrza mojego mercedesa,wentylator chodzi na najwyższych obrotach, pokrętła na czerwonym polu, stan płynu maksymalny,nawiewy pootwierane temperatura silnika 80 stopni a w aucie szyby zaparowane i zimno, wyczuwa się delikatny nawiew ciepłego powietrza ale bardzo słabiutki prawie nie wyczuwalny,prosiłbym o pomoc

mam to samo i nie wiem gdzie szukać problemu :| dodam że elektrozawory kolo akumulatora są gorące przy temp 80*.Podobno jest jakis czujnik w obudowie dmuchawy jak się dostać do niego?

#58 Offline   nomad75


  • posts 126
  • Joined 23 Jul 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Posted 14 September 2010 - 18:07

mlody_lbl, Dostaniesz się do nich w kilku etapach.
A więc: Wyjmujesz dywanik z kieszeni na tunelu.
Następnie odkręcasz śrubkę mocującą panel pod lewarkiem zmiany biegów.
Wyjmujesz popielniczkę.
Demontujesz pokrętła od sterowania nawiewami oraz prędkości wentylatora.
Oczywiście wyjmujesz radio.
Demontujesz panel maskujący główny.
Pod panelem będziesz miał cały układ sterujący ogrzewaniem .
Jeżeli jesteś na tyle "sprytny" manualnie dasz sobie radę bez demontażu układu sterującego.Jeśli nie...zdemontuj go.
Na wysokości radia masz po lewej i prawej stronie nagrzewnicy dwie wtyczki każda na dwa piny jeżeli delikatnie za nie pociągniesz wyjdą z czujników jeśli podważysz śrubokrętem w umiejętny sposób wyjdą razem z czujnikami.

I o to masz oba czujniki na wierzchu.

Montaż w odwrotnej kolejności.

#59 Offline   mlody_lbl


  • posts 142
  • Joined 05 Jan 2010
  • Miejscowość: LBL

Posted 14 September 2010 - 19:06

ok to wiem już od czego zacząć..a jeśli jest z tym ok to co może być jeszcze przyczyną?

#60 Offline   piotrek.m5


  • posts 5,595
  • Joined 27 Oct 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 September 2010 - 23:05

Mi sie wydarzyła inna sytuacja. Podczas jazdy na trasie, w pewnym momencie zdechła klima, ogrzewanie zaczęło walic na full, zimne leciąło tylko z środkowej kratki, panel sterowania klimą (3 przyciskowy) przestał reagować na wciskanie przycisków. Nie zapalały się diody. Przejechałem tak z 70km, myslałem że szału dostane. Deszcz leje, szyby parują bo klima nie chodzi, gorąco że zdechnąc idzie, normalnie masakra. Dopiero jak przekreciłem nawiew na 0 to jakos dało się wyrobić bo zatrzymałem dopływ powietrza do kabiny.
Sytuacja ciekawa, sprawdzałem bezpiecznik nr7, był ok. Zajechałem do domu, zgasiłem auto, wróciłem po 15min, zapalam i jest znów ok z tym że po parunastu sekundach zaczął szalec przekaźnik za poduszką pasażera. Znów zgasiłem, odpaliłem i dotąd chodzi dobrze.
Ma ktoś jakiś pomysł? Czyżby panel sterowania klima dogorywał? Dodam tez że sprężarka klimy startuje mi przy odpalaniu razem z silnikiem a nie po paru sekundach od odpalenia motoru








Podobne tematy Zwiń