Skocz do zawartości




- - - - -

Turbo- podkręcenie


76 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 05 stycznia 2008 - 11:27

Witam mam pytanie wyczytałem na forum o podkręcaniu turbiny, mam pytanie jak to zrobić.Czy wpływa to na żywotność silnika?
Żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam jeszcze czy ktoś orientuje sie jak wygląda sprawa podłączenia intercooler'a. Czy opłacalny jest stożek(k&n) w 2.5 turbo? I ewentualne konsekwencje co do wydechu związane z tymi modyfikacjami.



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 stycznia 2008 - 11:42

Turbinę żeby "podkręcić" zakłada się wałek o innej średnicy, wtedy turbina kręci się szybciej a więc "pompuje" więcej powietrza.

Wszystkie modyfikacje wpływają na żywotność silnika, ale jak zrobi się to z głową to nie zauważysz tego szybszego zużycia.

#3 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 05 stycznia 2008 - 12:00

"Cóż Ci mogę doradzić... na twoim miejscu zajął bym się rozkręceniem westgate'a na maxa wystarczy jedna śrubka i cieszył frajdą z jazdy na ciśnieniu ok. ~0,9 bara. Moc wtedy będzie w granicach 200KM. Przy takiej zabawie koniecznością staje się przerobienie układu wydechowego poprzez jego uwolnienie."TO pisał KUDŁATY w temacie "Dolot dla MB z sil. benz. i diesel"o jaką śrubkę chodzi. Post kudłatego tyczył sie 3-sety diesla turbo, ale w 2.5 chyba też jest taka "opcja" :?:
Ps. Seryjnie 2.5 turbo już mi jest za słabe. Możecie pisać jeszcze inne sposoby zwiększenia mocy, oprócz podkręcania pompy :)

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 stycznia 2008 - 12:35

Właśnie się tak zastanawiam, że chyba zaspany musiałem być pisząc jak modyfikuje się turbinę :) To co napisałem tyczy się oczywiście kompressora ;-)

Kuba 68, to zapytaj kolegę o to co miał na myśli ;-) Ja się w to nigdy nie bawiłem i nie wiem o jaką śrubkę chodzi :?:

#5 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 stycznia 2008 - 12:42

EssiRS napisał:

Właśnie się tak zastanawiam, że chyba zaspany musiałem być pisząc jak modyfikuje się turbinę To co napisałem tyczy się oczywiście kompressora

No musze powiedziec, ze zastanawialem sie nad tym troche, ale zinterpretowalem to tak, ze jesli zmienisz srednice walka to musisz zmienic rowniez profile łopatek. Zwiekszajac powierzchnie natarcia tez mozna dostac wiecej... wiec chyba nie jest to calkiem zle co napisales, pod warunkiem ze zmiana srednicy walka laczy sie ze zmiana lopatek. :) ale to juz gruba modyfikacja...

Cytat

"Cóż Ci mogę doradzić... na twoim miejscu zajął bym się rozkręceniem westgate'a na maxa wystarczy jedna śrubka i cieszył frajdą z jazdy na ciśnieniu ok. ~0,9 bara. Moc wtedy będzie w granicach 200KM.

Do tego powinna byc również zmodyfikowana dawka paliwa na pompie.

#6 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 05 stycznia 2008 - 13:03

Ale gdzie jest ta śrubka??????? I na czym to polega

#7 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 05 stycznia 2008 - 13:53

Kolejna chętna osoba na podkręcanie, a finał tego będzie taki jak zawsze.
Ciśnienie doładowania regulujesz na turbo mechanicznie. Zakres regulacji min-max. Jeśli nikt tego nie tykał powinieneś mieć ustawnione na doładowanie 0,5 bar'a. (fabryczne).

#8 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 05 stycznia 2008 - 13:56

Kudłaty ja jestem mechanikie i myśle o tym na serio tylko nie wiem o co biega bo to moje pierwsze turbo więc proszę Cię o info na ten temat. I kolejne kroki po rozkręceniu westgate'a na maxa

#9 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 05 stycznia 2008 - 14:02

przed chwilką wpisałem w GOOGLE hasło WESTGATE aby Cię naprowadzić i wyjaśnić co i jak ale znalazłem w pierwszym strzele idealny materiał bez męczenia się w tłumaczenia - powodzenia.
http://www.turbokill...ent/view/50/51/

#10 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 05 stycznia 2008 - 14:11

Dzieki KUDŁATY no to planuje se podkręcić ale chyba nie na maxa- zresztą zobaczę :)








Podobne tematy Zwiń