Witam mam pytanie wyczytałem na forum o podkręcaniu turbiny, mam pytanie jak to zrobić.Czy wpływa to na żywotność silnika?
Żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam jeszcze czy ktoś orientuje sie jak wygląda sprawa podłączenia intercooler'a. Czy opłacalny jest stożek(k&n) w 2.5 turbo? I ewentualne konsekwencje co do wydechu związane z tymi modyfikacjami.
0
Turbo- podkręcenie
Rozpoczęty przez Kuba 68, sty 05 2008 11:27
76 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 stycznia 2008 - 11:27
#2
Napisano 05 stycznia 2008 - 11:42
Turbinę żeby "podkręcić" zakłada się wałek o innej średnicy, wtedy turbina kręci się szybciej a więc "pompuje" więcej powietrza.
Wszystkie modyfikacje wpływają na żywotność silnika, ale jak zrobi się to z głową to nie zauważysz tego szybszego zużycia.
Wszystkie modyfikacje wpływają na żywotność silnika, ale jak zrobi się to z głową to nie zauważysz tego szybszego zużycia.
#3
Napisano 05 stycznia 2008 - 12:00
"Cóż Ci mogę doradzić... na twoim miejscu zajął bym się rozkręceniem westgate'a na maxa wystarczy jedna śrubka i cieszył frajdą z jazdy na ciśnieniu ok. ~0,9 bara. Moc wtedy będzie w granicach 200KM. Przy takiej zabawie koniecznością staje się przerobienie układu wydechowego poprzez jego uwolnienie."TO pisał KUDŁATY w temacie "Dolot dla MB z sil. benz. i diesel"o jaką śrubkę chodzi. Post kudłatego tyczył sie 3-sety diesla turbo, ale w 2.5 chyba też jest taka "opcja"
Ps. Seryjnie 2.5 turbo już mi jest za słabe. Możecie pisać jeszcze inne sposoby zwiększenia mocy, oprócz podkręcania pompy
Ps. Seryjnie 2.5 turbo już mi jest za słabe. Możecie pisać jeszcze inne sposoby zwiększenia mocy, oprócz podkręcania pompy
#4
Napisano 05 stycznia 2008 - 12:35
Właśnie się tak zastanawiam, że chyba zaspany musiałem być pisząc jak modyfikuje się turbinę To co napisałem tyczy się oczywiście kompressora ;-)
Kuba 68, to zapytaj kolegę o to co miał na myśli ;-) Ja się w to nigdy nie bawiłem i nie wiem o jaką śrubkę chodzi
Kuba 68, to zapytaj kolegę o to co miał na myśli ;-) Ja się w to nigdy nie bawiłem i nie wiem o jaką śrubkę chodzi
#5
Napisano 05 stycznia 2008 - 12:42
EssiRS napisał:
Właśnie się tak zastanawiam, że chyba zaspany musiałem być pisząc jak modyfikuje się turbinę To co napisałem tyczy się oczywiście kompressora
No musze powiedziec, ze zastanawialem sie nad tym troche, ale zinterpretowalem to tak, ze jesli zmienisz srednice walka to musisz zmienic rowniez profile łopatek. Zwiekszajac powierzchnie natarcia tez mozna dostac wiecej... wiec chyba nie jest to calkiem zle co napisales, pod warunkiem ze zmiana srednicy walka laczy sie ze zmiana lopatek. ale to juz gruba modyfikacja...
Cytat
"Cóż Ci mogę doradzić... na twoim miejscu zajął bym się rozkręceniem westgate'a na maxa wystarczy jedna śrubka i cieszył frajdą z jazdy na ciśnieniu ok. ~0,9 bara. Moc wtedy będzie w granicach 200KM.
Do tego powinna byc również zmodyfikowana dawka paliwa na pompie.
#6
Napisano 05 stycznia 2008 - 13:03
Ale gdzie jest ta śrubka??????? I na czym to polega
#7
Napisano 05 stycznia 2008 - 13:53
Kolejna chętna osoba na podkręcanie, a finał tego będzie taki jak zawsze.
Ciśnienie doładowania regulujesz na turbo mechanicznie. Zakres regulacji min-max. Jeśli nikt tego nie tykał powinieneś mieć ustawnione na doładowanie 0,5 bar'a. (fabryczne).
Ciśnienie doładowania regulujesz na turbo mechanicznie. Zakres regulacji min-max. Jeśli nikt tego nie tykał powinieneś mieć ustawnione na doładowanie 0,5 bar'a. (fabryczne).
#8
Napisano 05 stycznia 2008 - 13:56
Kudłaty ja jestem mechanikie i myśle o tym na serio tylko nie wiem o co biega bo to moje pierwsze turbo więc proszę Cię o info na ten temat. I kolejne kroki po rozkręceniu westgate'a na maxa
#9
Napisano 05 stycznia 2008 - 14:02
przed chwilką wpisałem w GOOGLE hasło WESTGATE aby Cię naprowadzić i wyjaśnić co i jak ale znalazłem w pierwszym strzele idealny materiał bez męczenia się w tłumaczenia - powodzenia.
http://www.turbokill...ent/view/50/51/
http://www.turbokill...ent/view/50/51/
#10
Napisano 05 stycznia 2008 - 14:11
Dzieki KUDŁATY no to planuje se podkręcić ale chyba nie na maxa- zresztą zobaczę
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] M102 2.3 + Turbo |
Modyfikacje,Tuning | RaQu |
|
||
[W201] swap M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | Sivviutky |
|