Skocz do zawartości




* * * * * 7 głosy

Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania



137 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2014 - 11:06

Olej taki sam jak do skrzyni biegów - dextron 2, czyli np mobil ATF 220.

Oleju się nie wlewa - konwerter sam się napełnia po uruchomieniu silnika.

O jaką tuleje chodzi ? Masz na myśli, że wylewa się przy zdemontowanym konwerterze przez otwór na środku ? to normalne.



#72 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 07 czerwca 2014 - 15:14

Tak, tak. Wszystko jasne :) Wielkie dzięki!

#73 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2014 - 11:37

Hejka wszystkim.
Od dłuższego czasu ustawiam skrzynię biegów w moim w201 i zauważyłem pewien kłopot. Otóż auto zawsze przy ruszaniu ma już wbity 2 bieg, tzn. rusza z 2 biegu. Wiem że moment zmiany biegów reguluje się napięciem linki od ASB. Ale nawet gdy jest naciągnięta do 3/4 swojego maksymalnego naciągnięcia na regulacji wciąż rusza z 2 biegu.
Pisze ten post w tym temacie gdyż chciałbym się dowiedzieć od czego zależy czy auto rusza z 1 czy z 2 biegu. ? Czy ma to związek ze zbyt niskim podciśnieniem ? oraz w jaki sposób linka od ASB reguluje moment zmiany biegów ?

#74 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2014 - 12:05

Czy skrzynia rusza z 1 czy 2 biegu, zależy od typu skrzyni, ściślej, od płyty sterującej. Niektóre skrzynie "fabrycznie" ruszały z 1-go biegu, inne z 2-go.

Skrzynia powinna ruszyć z 1 biegu po przełączeniu z D->3->2->3->D. Ewentualnie, przy mocnym wciśnięciu gazu ze startu. Ale wtedy rusza z 2 i po chwili redukuje do 1.

Podciśnienie reguluje płynność przełączania biegu. Punkt przełączania reguluje linka. To zwykła linka podpięta pod cięgło gazu. Dalej, ciągnie za odpowiedni element w skrzyni biegów a ten naciska odpowiedni tłok w płycie sterującej.

#75 Offline   donic55


  • Postów: 67
  • Na forum od: 23 paź 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 530i v8

Napisano 05 marca 2015 - 00:29

Posiadam 280te automat. Mam takie pytanie bo nie znalazlem odpowiedzi w necie. Jakruszyc z 1 biegu bo liczac zmiany u mnie wychodzi mi ze rusza z 2 biegu. Jest to skrzynia 4 biegowa. Wyczytalem gdzies ze nalezy ustawie na d-3-2-3-d i wtedy ruszy z 1??? 2 pytanie to czy w trybie S przy mocno dodanym gazie auto zmieni bieg na koncu obrotow???

#76 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2015 - 08:04

Wyświetl postUżytkownik donic55 dnia 05 marca 2015 - 00:29 napisał

u mnie wychodzi mi ze rusza z 2 biegu

Tak ma być.

Wyświetl postUżytkownik donic55 dnia 05 marca 2015 - 00:29 napisał

Wyczytalem gdzies ze nalezy ustawie na d-3-2-3-d i wtedy ruszy z 1

Tak

Wyświetl postUżytkownik donic55 dnia 05 marca 2015 - 00:29 napisał

2 pytanie to czy w trybie S przy mocno dodanym gazie auto zmieni bieg na koncu obrotow???

Zmieni.

#77 Offline   donic55


  • Postów: 67
  • Na forum od: 23 paź 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 530i v8

Napisano 10 marca 2015 - 20:41

Dzieki za pomoc. Sprawdzilem i dziala jak nalezy

#78 Offline   Alexiunio


  • Postów: 14
  • Na forum od: 24 maj 2015
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2015 - 07:42

Witam kolegów. Nie mogę znaleźć informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów w W124 300D `92. Kupiłem auto niedawno, poprzednik zapewniał mnie wymianie oleju, po wyjęciu bagnetu stwierdziłem że jest jasny, przeźroczysty i nie "śmierdzi", ale kiedy go sprawdzać? Na zimnym silniku, ciepłym, czy po przejechaniu jakiejś odległości i rozgrzaniu skrzyni? Podpowiedzcie proszę.

#79 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2015 - 07:49

Musisz rozgrzać skrzynię, czyli około 20 minut jazdy.
Stawiasz auto na płaski, wybierak na P i odczekujesz dwie-trzy minuty.
Wyciągasz bagnet, wycierasz, wkładasz z powrotem, wyciągasz i odczytujesz.

Jeśli na bagnecie masz miarkę także dla zimnego oleju "kald" to wtedy możesz odczytać poziom na zimnej skrzyni, byle auto stało w miarę na płasko, ale podejrzewam, że w tym roczniku mieć nie będziesz tej drugiej skali.

#80 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2015 - 07:57

Zwracam uwagę na "płaski" - teren musi być naprawdę płaski, bo przechyły samochodu na boki potrafią dość mocno fałszować pomiar.








Podobne tematy Zwiń