Olej taki sam jak do skrzyni biegów - dextron 2, czyli np mobil ATF 220.
Oleju się nie wlewa - konwerter sam się napełnia po uruchomieniu silnika.
O jaką tuleje chodzi ? Masz na myśli, że wylewa się przy zdemontowanym konwerterze przez otwór na środku ? to normalne.
15
Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania
Rozpoczęty przez wojtek81, sie 29 2012 20:38
137 odpowiedzi w tym temacie
#71
Napisano 07 czerwca 2014 - 11:06
#72
Napisano 07 czerwca 2014 - 15:14
Tak, tak. Wszystko jasne Wielkie dzięki!
#73
Napisano 18 lipca 2014 - 11:37
Hejka wszystkim.
Od dłuższego czasu ustawiam skrzynię biegów w moim w201 i zauważyłem pewien kłopot. Otóż auto zawsze przy ruszaniu ma już wbity 2 bieg, tzn. rusza z 2 biegu. Wiem że moment zmiany biegów reguluje się napięciem linki od ASB. Ale nawet gdy jest naciągnięta do 3/4 swojego maksymalnego naciągnięcia na regulacji wciąż rusza z 2 biegu.
Pisze ten post w tym temacie gdyż chciałbym się dowiedzieć od czego zależy czy auto rusza z 1 czy z 2 biegu. ? Czy ma to związek ze zbyt niskim podciśnieniem ? oraz w jaki sposób linka od ASB reguluje moment zmiany biegów ?
Od dłuższego czasu ustawiam skrzynię biegów w moim w201 i zauważyłem pewien kłopot. Otóż auto zawsze przy ruszaniu ma już wbity 2 bieg, tzn. rusza z 2 biegu. Wiem że moment zmiany biegów reguluje się napięciem linki od ASB. Ale nawet gdy jest naciągnięta do 3/4 swojego maksymalnego naciągnięcia na regulacji wciąż rusza z 2 biegu.
Pisze ten post w tym temacie gdyż chciałbym się dowiedzieć od czego zależy czy auto rusza z 1 czy z 2 biegu. ? Czy ma to związek ze zbyt niskim podciśnieniem ? oraz w jaki sposób linka od ASB reguluje moment zmiany biegów ?
#74
Napisano 18 lipca 2014 - 12:05
Czy skrzynia rusza z 1 czy 2 biegu, zależy od typu skrzyni, ściślej, od płyty sterującej. Niektóre skrzynie "fabrycznie" ruszały z 1-go biegu, inne z 2-go.
Skrzynia powinna ruszyć z 1 biegu po przełączeniu z D->3->2->3->D. Ewentualnie, przy mocnym wciśnięciu gazu ze startu. Ale wtedy rusza z 2 i po chwili redukuje do 1.
Podciśnienie reguluje płynność przełączania biegu. Punkt przełączania reguluje linka. To zwykła linka podpięta pod cięgło gazu. Dalej, ciągnie za odpowiedni element w skrzyni biegów a ten naciska odpowiedni tłok w płycie sterującej.
Skrzynia powinna ruszyć z 1 biegu po przełączeniu z D->3->2->3->D. Ewentualnie, przy mocnym wciśnięciu gazu ze startu. Ale wtedy rusza z 2 i po chwili redukuje do 1.
Podciśnienie reguluje płynność przełączania biegu. Punkt przełączania reguluje linka. To zwykła linka podpięta pod cięgło gazu. Dalej, ciągnie za odpowiedni element w skrzyni biegów a ten naciska odpowiedni tłok w płycie sterującej.
#75
Napisano 05 marca 2015 - 00:29
Posiadam 280te automat. Mam takie pytanie bo nie znalazlem odpowiedzi w necie. Jakruszyc z 1 biegu bo liczac zmiany u mnie wychodzi mi ze rusza z 2 biegu. Jest to skrzynia 4 biegowa. Wyczytalem gdzies ze nalezy ustawie na d-3-2-3-d i wtedy ruszy z 1??? 2 pytanie to czy w trybie S przy mocno dodanym gazie auto zmieni bieg na koncu obrotow???
#76
Napisano 05 marca 2015 - 08:04
Użytkownik donic55 dnia 05 marca 2015 - 00:29 napisał
u mnie wychodzi mi ze rusza z 2 biegu
Tak ma być.
Użytkownik donic55 dnia 05 marca 2015 - 00:29 napisał
Wyczytalem gdzies ze nalezy ustawie na d-3-2-3-d i wtedy ruszy z 1
Tak
Użytkownik donic55 dnia 05 marca 2015 - 00:29 napisał
2 pytanie to czy w trybie S przy mocno dodanym gazie auto zmieni bieg na koncu obrotow???
Zmieni.
#77
Napisano 10 marca 2015 - 20:41
Dzieki za pomoc. Sprawdzilem i dziala jak nalezy
#78
Napisano 02 czerwca 2015 - 07:42
Witam kolegów. Nie mogę znaleźć informacji na temat sprawdzania poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów w W124 300D `92. Kupiłem auto niedawno, poprzednik zapewniał mnie wymianie oleju, po wyjęciu bagnetu stwierdziłem że jest jasny, przeźroczysty i nie "śmierdzi", ale kiedy go sprawdzać? Na zimnym silniku, ciepłym, czy po przejechaniu jakiejś odległości i rozgrzaniu skrzyni? Podpowiedzcie proszę.
#79
Napisano 02 czerwca 2015 - 07:49
Musisz rozgrzać skrzynię, czyli około 20 minut jazdy.
Stawiasz auto na płaski, wybierak na P i odczekujesz dwie-trzy minuty.
Wyciągasz bagnet, wycierasz, wkładasz z powrotem, wyciągasz i odczytujesz.
Jeśli na bagnecie masz miarkę także dla zimnego oleju "kald" to wtedy możesz odczytać poziom na zimnej skrzyni, byle auto stało w miarę na płasko, ale podejrzewam, że w tym roczniku mieć nie będziesz tej drugiej skali.
Stawiasz auto na płaski, wybierak na P i odczekujesz dwie-trzy minuty.
Wyciągasz bagnet, wycierasz, wkładasz z powrotem, wyciągasz i odczytujesz.
Jeśli na bagnecie masz miarkę także dla zimnego oleju "kald" to wtedy możesz odczytać poziom na zimnej skrzyni, byle auto stało w miarę na płasko, ale podejrzewam, że w tym roczniku mieć nie będziesz tej drugiej skali.
#80
Napisano 02 czerwca 2015 - 07:57
Zwracam uwagę na "płaski" - teren musi być naprawdę płaski, bo przechyły samochodu na boki potrafią dość mocno fałszować pomiar.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|