Witam. Posiadam w tej chwili w124 400e do tego mam skompletowany cały pakiet e500 do przebudowy.Na początku chciałem na tej podstawie zbudować e500 ale już wiem że to mnie nie zadowoli (jeśli chodzi o moc i przyśpieszenie).Celuję raczej pod 400km i około 5s z ułamkiem do 100km/h.Dlatego wybór padł na m119 e60 AMG.Orginalne silniki są żadkością i osiągaja bardzo wysokie ceny dlatego pytam się znawców tematu o możliwość swapa na silnik z w210 e60 AMG (jest ich więcej i są tańsze).Oznaczenie początkowe maja takie samo więc powinien wejść bez problemu ale pewnie elektronika jest inna i może róznią się czymś jeszcze.
Czy ktoś już może przecierał ten szlak?
Jakie problemy i trudności mogę napotkać po drodze?
Jeśli to możliwe to jakie podzespoły trzeba zgromadzić?
Inne uwagi miło widziane.
Pozdrawiam.
0
[w124] Pytanie o swap m119 z w210 e60 AMG do w124 e420
Rozpoczęty przez exim, cze 27 2013 20:34
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 czerwca 2013 - 20:34
#2
Napisano 28 czerwca 2013 - 09:33
PIerwsza sprawa, to 420 miało zapłon na rozdzielaczach, e60 na cewkach - do zmiany cały system sterowania silnikiem wraz z "drutami" i sterownikami. Jak już to ogarniesz, to trzeba będzie pomyśleć, jak oszukać system ESP, który wychodził w budach wraz z tym silnikiem, a bez któego ten silnik zapewne nie będzie chodził jak trzeba.
Następna sprawa, to z tego, co się orientowałem, te silniki były ożenione ze skrzynią 722.6. Jeśli sprzęgniesz ten silnik ze starą 722.3 także nie będzie to działało jak trzeba.
Generalnie, to nie jest swap na jeden tydzień, P&P także to nie będzie. No i bez Star Diagnosis i obszernej dokumentacji się nie obejdzie.
Jest też inna opcja - zostawić blok od e60, zrobić zapłon na rozdzielaczach, przeprogramować jakimś cudem sterownik (mapy paliwowe itd) i może to będzie hulało. Ale świta mi coś, że w silnikach AMG wałki rozrządu miały inne krzywki i regulacje faz rozrządu "na fasolkach" i nie wiem, czy mają miejsce na zamontowanie na ich końcach paluchów do rozdzielaczy. Wsadzisz od zwykłego m119 - bez gwarancji, że będzie to działało jak trzeba i uzyskasz moc katalogową.
Następna sprawa, to z tego, co się orientowałem, te silniki były ożenione ze skrzynią 722.6. Jeśli sprzęgniesz ten silnik ze starą 722.3 także nie będzie to działało jak trzeba.
Generalnie, to nie jest swap na jeden tydzień, P&P także to nie będzie. No i bez Star Diagnosis i obszernej dokumentacji się nie obejdzie.
Jest też inna opcja - zostawić blok od e60, zrobić zapłon na rozdzielaczach, przeprogramować jakimś cudem sterownik (mapy paliwowe itd) i może to będzie hulało. Ale świta mi coś, że w silnikach AMG wałki rozrządu miały inne krzywki i regulacje faz rozrządu "na fasolkach" i nie wiem, czy mają miejsce na zamontowanie na ich końcach paluchów do rozdzielaczy. Wsadzisz od zwykłego m119 - bez gwarancji, że będzie to działało jak trzeba i uzyskasz moc katalogową.
#3
Napisano 30 czerwca 2013 - 08:34
Dziękuję za info. Wychodzi na to że może wyjść z tego drutowanie i kombinowanie na siłę.Nie mam zamiaru być tym co przeciera szlaki wyda kupe kasy w ciągu kiloku lat i nie ma pewności że wszystko będzie grało jak w zegarku.Chyba że zorganizować komplet,silnik, skrzynie,wszystkie potrzebne bebechy, podzespoły,elektronike.Można wmontować silnik ze skrzynią tak aby mechanicznie to zagrało bez grubszych modyfikacji?- chodzi mi o przełożenie z e60 AMG w210.Silnik z E500 wchodzi bez problemu ale trochę za mały skok mocy i osiągów a z e60 AMG p&p kosztuje 6-7tyś euro.Szukam jakiejś tańszej alternatywy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[W201] pytanie o wycieraczki reflektorów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
|
|
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|