Nie bardzo wiedziałem jak sprecyzować nazwę tematu, chodzi mi o identyfikacje tego złącza, od czego ono jest ? Jest ono po obu stronach nadwozia.
Tutaj obok zakrętki złącza diagnostycznego:
Tutaj po prawej na ściance
0
[S124] Złącza w okolicach nadkoli, od czego ?
Rozpoczęty przez Frozzy, sty 23 2014 00:20
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 stycznia 2014 - 00:20
#2
Napisano 23 stycznia 2014 - 00:51
Na pierwszym zdjeciu to raczej nie jest w124 (mozliwe ze w210) ale gniazdo jest do diagnostyki (38 pinowe jesli mnie pamiec nie myli). A ta nakretka sluzy do jego oslony.
Na 2 zdj jest gniazdo diagnostyki w124 w dieslu.
Na 2 zdj jest gniazdo diagnostyki w124 w dieslu.
Użytkownik tRawski edytował ten post 23 stycznia 2014 - 00:53
#3
Napisano 23 stycznia 2014 - 00:55
To akurat wiem ;D ale chodzi mi o tą złączkę która jest po prawej od obu złącz. I występuje po obu stronach auta. Czy to wtyczki od ABS ?
Z resztą , zaraz pójdę zrobię 2 konkretne fotki i zamieszczę tutaj.
Z resztą , zaraz pójdę zrobię 2 konkretne fotki i zamieszczę tutaj.
Użytkownik Frozzy edytował ten post 23 stycznia 2014 - 01:02
#4
Napisano 23 stycznia 2014 - 01:17
Tak, pierwsze zdj to wtyki ABSu.
#5
Napisano 23 stycznia 2014 - 01:27
Ok, mam rozumieć że jest on razem spięty z czujnikiem zużycia klocków ? Bo w lewą stronę idzię do kompa a w prawo idą po linii 2 kable, przy czym na jednym jest 2 pinowa kostka taka jak na zdjęciu 2.
#6
Napisano 23 stycznia 2014 - 11:18
ABS to jedno, a czujniki zużycia klocków zapalające kontrolkę w zegarach to drugie. Jedyne wspólne połączenie, to zasilanie z jednego akumulatora .
#7
Napisano 23 stycznia 2014 - 16:10
Generalnie to chodzi mi o złącze czujnika ASR/ABS bo czasami mam z nim problemy, jeszcze nie wiem z którym ale przy hamowaniu nawet bardzo delikatnym potrafi przyświrować i tłuc ABS ( z tego co wiem to są w jednym czujniku w tym samym złączu którego zdjęcie zrobiłem wyżej)
#8
Napisano 23 stycznia 2014 - 19:40
No to źle wiesz. Nie bardzo umiałbym nawet sobie wyobrazić czujnik hamulców i ABS w jednym.
Czujniki ABS trzeba sprawdzić i tyle. Zacząć od oczyszczenia z opiłków, ewentualnego sprawdzenia czy koronki mają wszystkie zęby. Potem w dwie osoby: jeden trzyma końcówki miernika ustawionego na pomiar oporności w złączu (od strony czujnika oczywiście), a drugi zgina i napina kabel - jak coś się zmieni na mierniku, to winny znaleziony. Niektórzy sztukują kabel - jak się dobrze odczyści i uszczelni rurkami, to może być dobrze. No i drugi test: tak samo, ale miernik na pomiar napięcia AC i kręci się kołem - ma się indukować napięcie, góra ze 3V.
Czujniki ABS trzeba sprawdzić i tyle. Zacząć od oczyszczenia z opiłków, ewentualnego sprawdzenia czy koronki mają wszystkie zęby. Potem w dwie osoby: jeden trzyma końcówki miernika ustawionego na pomiar oporności w złączu (od strony czujnika oczywiście), a drugi zgina i napina kabel - jak coś się zmieni na mierniku, to winny znaleziony. Niektórzy sztukują kabel - jak się dobrze odczyści i uszczelni rurkami, to może być dobrze. No i drugi test: tak samo, ale miernik na pomiar napięcia AC i kręci się kołem - ma się indukować napięcie, góra ze 3V.
#9
Napisano 23 stycznia 2014 - 20:27
Nie nie , chodzi mi tylko o to że są spięte razem trykami idąc od koła aż do komory i dopiero tam się rozdzielają. Ale tak jak pisałem to ASR i ABS są razem , nie ABS i czujnik zużycia.
#10
Napisano 23 stycznia 2014 - 20:40
Ops, faktycznie. Coś się zasugerowałem poprzedniejszą wypowiedzią. Także przepraszam.
ASR (oraz ASD - zależnie co jest, o ile jest) korzysta z czujników ABS. A co do czujników zużycia klocków - to tak jak piszesz - jakiś kawałek kable lecą koło siebie, ale potem się rozchodzą. Jeśli jest ASR, to czujniki zużycia są również z tyłu. No i przy ASR nie ma jednego wspólnego czujnika dla obu kół, tylko są dwa.
ASR (oraz ASD - zależnie co jest, o ile jest) korzysta z czujników ABS. A co do czujników zużycia klocków - to tak jak piszesz - jakiś kawałek kable lecą koło siebie, ale potem się rozchodzą. Jeśli jest ASR, to czujniki zużycia są również z tyłu. No i przy ASR nie ma jednego wspólnego czujnika dla obu kół, tylko są dwa.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|
|
|
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[S124] baleronwkombi 2.0E 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | baleronwkombi |
|
|