Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] Złącza w okolicach nadkoli, od czego ?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2014 - 00:20

Nie bardzo wiedziałem jak sprecyzować nazwę tematu, chodzi mi o identyfikacje tego złącza, od czego ono jest ? Jest ono po obu stronach nadwozia.
Tutaj obok zakrętki złącza diagnostycznego:
Dołączona grafika
Tutaj po prawej na ściance
Dołączona grafika



#2 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 23 stycznia 2014 - 00:51

Na pierwszym zdjeciu to raczej nie jest w124 (mozliwe ze w210) ale gniazdo jest do diagnostyki (38 pinowe jesli mnie pamiec nie myli). A ta nakretka sluzy do jego oslony.
Na 2 zdj jest gniazdo diagnostyki w124 w dieslu.

Użytkownik tRawski edytował ten post 23 stycznia 2014 - 00:53


#3 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2014 - 00:55

To akurat wiem ;D ale chodzi mi o tą złączkę która jest po prawej od obu złącz. I występuje po obu stronach auta. Czy to wtyczki od ABS ?

Z resztą , zaraz pójdę zrobię 2 konkretne fotki i zamieszczę tutaj.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Użytkownik Frozzy edytował ten post 23 stycznia 2014 - 01:02


#4 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 23 stycznia 2014 - 01:17

Tak, pierwsze zdj to wtyki ABSu.

#5 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2014 - 01:27

Ok, mam rozumieć że jest on razem spięty z czujnikiem zużycia klocków ? Bo w lewą stronę idzię do kompa a w prawo idą po linii 2 kable, przy czym na jednym jest 2 pinowa kostka taka jak na zdjęciu 2.

#6 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2014 - 11:18

ABS to jedno, a czujniki zużycia klocków zapalające kontrolkę w zegarach to drugie. Jedyne wspólne połączenie, to zasilanie z jednego akumulatora :E .

#7 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2014 - 16:10

Generalnie to chodzi mi o złącze czujnika ASR/ABS bo czasami mam z nim problemy, jeszcze nie wiem z którym ale przy hamowaniu nawet bardzo delikatnym potrafi przyświrować i tłuc ABS ( z tego co wiem to są w jednym czujniku w tym samym złączu którego zdjęcie zrobiłem wyżej)

#8 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2014 - 19:40

No to źle wiesz. Nie bardzo umiałbym nawet sobie wyobrazić czujnik hamulców i ABS w jednym.
Czujniki ABS trzeba sprawdzić i tyle. Zacząć od oczyszczenia z opiłków, ewentualnego sprawdzenia czy koronki mają wszystkie zęby. Potem w dwie osoby: jeden trzyma końcówki miernika ustawionego na pomiar oporności w złączu (od strony czujnika oczywiście), a drugi zgina i napina kabel - jak coś się zmieni na mierniku, to winny znaleziony. Niektórzy sztukują kabel - jak się dobrze odczyści i uszczelni rurkami, to może być dobrze. No i drugi test: tak samo, ale miernik na pomiar napięcia AC i kręci się kołem - ma się indukować napięcie, góra ze 3V.

#9 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2014 - 20:27

Nie nie , chodzi mi tylko o to że są spięte razem trykami idąc od koła aż do komory i dopiero tam się rozdzielają. Ale tak jak pisałem to ASR i ABS są razem , nie ABS i czujnik zużycia.

#10 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2014 - 20:40

Ops, faktycznie. Coś się zasugerowałem poprzedniejszą wypowiedzią. Także przepraszam.
ASR (oraz ASD - zależnie co jest, o ile jest) korzysta z czujników ABS. A co do czujników zużycia klocków - to tak jak piszesz - jakiś kawałek kable lecą koło siebie, ale potem się rozchodzą. Jeśli jest ASR, to czujniki zużycia są również z tyłu. No i przy ASR nie ma jednego wspólnego czujnika dla obu kół, tylko są dwa.








Podobne tematy Zwiń