Robię swap ze starego m103 do m104.
Dawcą był silnika i sterowników i wiązek był Daweoo Musso 3.2 (wszystkie graty są mercedesa), Polecam tą opcję bo auta są dość tanie, więc na dawców doskonałe.
Silnik już w aucie, mechanika z grubsza podłączona, ogarniam elektrykę.
Mam sterownik najprostszy tz bez ASR, bez tempomatu.
Chciałbym podpytać jak najlepiej rozwiązać kwestię elektryki, oraz co jest niezbędnym minimum aby silnik zagadał. Za tematem: http://mb201-124.eu/...swap-na-28-24v/
Zasilania:
pin 40 - czerwony (stały) - pociągnąć z akumulatora + bezpiecznik (jaki amperaż)? czy lepiej się gdzieś wpiąć w instalację. Który obwód będzie najlepszy?
pin 21 - fioletowo-biały - sygnał o rozruchu (praca rozrusznika) - Mogę dołożyć kabel do rozrusznika, ale pewnie gdzieś mogę się podłączyć? Gdzie polecacie?
pin 39 - czerwono-niebieski po zapłonie - (wykorzystać stabilizację napięcia ze srebrnego przekaźnika KE-jet (pin1 sterownika ke-jet) czy bezpośrednio gdzieś zapłon pociągnąć ze skrzynki bezpieczników. Który obwód polecacie?
pin 27 - czarno-biały - po zapłonie - to samo jak wyżej
Masy
Pin 32 - brązowy - zapewne obojętne gdzie się wepne
Pin 33 - brązowy - jw
Interesują mnie też:
Pin 20 - Pozycja przełącznika P/N automatu, czy trzeba podłączać aby silnik zaskoczył?
Czy poza powyższymi pinami są jeszcze jakieś niezbędne do podłączenia piny aby silnik zaskoczył? Potem wszystko się ogarnie, na razie chcę tylko aby zagadał.(oczywiście wszystkie wtyczki po stronie silnika podłączone)
Dorzucę jeszcze kilka schematów z których korzystam - są po polsku (może komuś się przydadzą)
Użytkownik PiotrGo edytował ten post 27 kwietnia 2014 - 22:23