Skocz do zawartości




- - - - -

Swap m104 3.2 w miejce m103 3.0


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 kwietnia 2014 - 22:07

Witam,

Robię swap ze starego m103 do m104.
Dawcą był silnika i sterowników i wiązek był Daweoo Musso 3.2 (wszystkie graty są mercedesa), Polecam tą opcję bo auta są dość tanie, więc na dawców doskonałe.

Silnik już w aucie, mechanika z grubsza podłączona, ogarniam elektrykę.
Mam sterownik najprostszy tz bez ASR, bez tempomatu.

Chciałbym podpytać jak najlepiej rozwiązać kwestię elektryki, oraz co jest niezbędnym minimum aby silnik zagadał. Za tematem: http://mb201-124.eu/...swap-na-28-24v/

Zasilania:
pin 40 - czerwony (stały) - pociągnąć z akumulatora + bezpiecznik (jaki amperaż)? czy lepiej się gdzieś wpiąć w instalację. Który obwód będzie najlepszy?

pin 21 - fioletowo-biały - sygnał o rozruchu (praca rozrusznika) - Mogę dołożyć kabel do rozrusznika, ale pewnie gdzieś mogę się podłączyć? Gdzie polecacie?

pin 39 - czerwono-niebieski po zapłonie - (wykorzystać stabilizację napięcia ze srebrnego przekaźnika KE-jet (pin1 sterownika ke-jet) czy bezpośrednio gdzieś zapłon pociągnąć ze skrzynki bezpieczników. Który obwód polecacie?
pin 27 - czarno-biały - po zapłonie - to samo jak wyżej

Masy
Pin 32 - brązowy - zapewne obojętne gdzie się wepne
Pin 33 - brązowy - jw

Interesują mnie też:
Pin 20 - Pozycja przełącznika P/N automatu, czy trzeba podłączać aby silnik zaskoczył?

Czy poza powyższymi pinami są jeszcze jakieś niezbędne do podłączenia piny aby silnik zaskoczył? Potem wszystko się ogarnie, na razie chcę tylko aby zagadał.(oczywiście wszystkie wtyczki po stronie silnika podłączone)

Dorzucę jeszcze kilka schematów z których korzystam - są po polsku (może komuś się przydadzą)
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Użytkownik PiotrGo edytował ten post 27 kwietnia 2014 - 22:23




#2 Offline   radeksr2


  • Postów: 22
  • Na forum od: 09 sty 2012
  • Miejscowość: Rudnik nad Sanem
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 kwietnia 2014 - 21:36

Hej
Trochę tak poza tematem ;)
Mozesz sie pochwalic skad Ci sie udalo dorwac takie schematy do m104 po polsku ? Bo wyglada mi to na jakas ksiazke a pierwszy raz sie z tym spotykam ;P

#3 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 maja 2014 - 12:47

Wyświetl postUżytkownik radeksr2 dnia 30 kwietnia 2014 - 21:36 napisał

Hej
Trochę tak poza tematem ;)
Mozesz sie pochwalic skad Ci sie udalo dorwac takie schematy do m104 po polsku ? Bo wyglada mi to na jakas ksiazke a pierwszy raz sie z tym spotykam ;P

Manual serwisowy Daweoo Musso, który korzysta z gratów MB.








Podobne tematy Zwiń