Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Swap z M102 na OM602 2.9TD


37 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 07 grudnia 2014 - 23:01

licznik działa ? czy skrzynia z 190 ?



#12 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 08 grudnia 2014 - 01:02

Licznik jeszcze nie działa bo muszę lekko zmodyfikować skrzynię od W210 żeby linka podeszła.
Jeśli chodzi o systemy kontroli to się okaże bo jeszcze nie jeździłem ale wydaje mi się że nie powinny stanowić problemu.

#13 Offline   tuningowiec


  • Postów: 31
  • Na forum od: 03 paź 2014
  • Miejscowość: KZB
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w202 om611
  • Inne auto:w201 3.6amg

Napisano 08 grudnia 2014 - 12:03

Sinus007 systemy esp/asr odcinaja diesle od om642 i to zależności od steru ;)

#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2015 - 10:08

Sinus007, coś się dzieje w temacie? Auto już jeździ?

#15 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 14 marca 2015 - 23:54

Jeździ już od dawna. Dwa tygodnie po zaczęciu budowy już jeździł.
Wszystko działa jak trzeba. Jedyne czego nie ogarnąłem to obrotomierz (powinien być po CANie a z alternatora nie da rady) podobno jakiś moduł by rozwiązał sprawę ale prawdę mówiąc to mi w sumie jest zbędny.
Zmieniłem jeszcze program a dokładnie zwiększyłem doładowanie na 1bar i dawkę paliwa podniosłem o 15% przy obciążeniu od 60% w górę.
Turbo wkręca się bardzo szybko i do trzeciego biegu trzeba na mokrej nawierzchni uważać na gaz.
Wsadziłem jeszcze szperę i autko służy mi do wszystkiego, praca, zabawa i tani dupowóz :) 8l na 100km po mieście przy dynamicznej jeździe.
Ma ok 170km.
Nie ma ABSu ani ASR bo przy lekkim driftowaniu są zbędne te systemy.
Bez problemu pali gumę z drugiego biegu na suchym asfalcie...
Silnik jest po 650tyś km bez żadnej ingerencji w silnik czy turbinę (po taryfie) dlatego nie dmucham więcej żeby pojeździł.
Jak dorwę drugi słupek to dmuchnę w niego ile wlezie na seryjnym osprzęcie i zobaczymy ile zniesie :)
Jak coś więcej chcecie wiedzieć to pytajcie ;)

#16 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 15 marca 2015 - 03:15

Wyświetl postUżytkownik Sinus007 dnia 14 marca 2015 - 23:54 napisał

Jak dorwę drugi słupek to dmuchnę w niego ile wlezie na seryjnym osprzęcie i zobaczymy ile zniesie

Nice :D w koncu sie przekonales do 190, mowilem ze to auto do wszystkiego :)

#17 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 15 marca 2015 - 08:30

Masz kolego jakies filmiki jak to pracuje i jak sie zbiera? Powiem ze to fsjna alternatywa dla 2.5td

#18 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 15 marca 2015 - 11:58

Jeszcze filmików nie mam ale wkrótce coś ogarnę :)
Nie mogę póki co upalać bo poukręcałem przeguby elastyczne wału. dopiero na środę ma przyjść lemforder, wydaje mi się że będzie najmocniejszy.
Może macie do polecenia jakieś wytrzymałe przeguby wału?

#19 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 15 marca 2015 - 16:08

A moze zrobic moda i przystosowac wal od w210?

#20 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 marca 2015 - 10:10

Można by było i tak zrobię prędzej czy później ale na razie unikam kosztów a wał trzeba skrócić i wyważyć. Przegub Lemfordera kosztuje 90zł a skrócenie i wyważenie wału 400zł.








Podobne tematy Zwiń