Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W140] 600SEL - droga do perfekcji


133 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 16 stycznia 2016 - 17:23

Witam

trochę mnie nie było tutaj ale jestem już po jazdach próbnych i samochód jeździ wspaniale. Bardzo fajne wrażenia dostarczają te wysokoprofilowe opony. buja jak na morzu :)

Musiałem wrócić jeszcze do tematu dociągania drzwi bo przestały dociągać się drzwi kierowcy. Nawet po odłączeniu wężyka od pompy dla tego kanału pompa wyłączała się po sekundzie od zamknięcia drzwi, a z dyszy nie wydobywało się powietrze.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafika

Po powtórnym montażu wszystko odżyło. Wydaje mi się że coś musiało wpaść w dyszę dla kanału drzwi kierowcy ale teraz już wszystko działa.



#42 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 16 stycznia 2016 - 21:26

U mnie równiez nie dociągają sie prawe przednie drzwi.
Jeszcze jakiś czas temu co któreś zamkniecie się dociągneły.Teraz już nie.Reszta ukladu pneumatycznego sprawna.
Widze,ze sprawa jest dosyć banalna, a ja już kupiłem drugi zamek..

#43 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 16 stycznia 2016 - 23:06

U mnie również wystąpił ten problem. Nie wiem co za tajemna moc drzemie w tych autach, ale wyciągnięcie bezpiecznika nr 9 sprawę załatwiło i ze trzy miesiące jest spokój :D Jak zrobicie to u siebie to też pomoże :mrgreen:

#44 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 17 stycznia 2016 - 10:29

Paweł tu wyciąganie bezpiecznika nie pomagało. Oczywiście bezpiecznik nr 9 w bagażniku ;) Jeszcze zapomniałem dopisać że ta pompka na zdjęciach ma datę produkcji 06/07/95. Nie jest to oryginalna pompka z tego samochodu.

#45 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 17 stycznia 2016 - 10:58

Micro styki w zamku mogą jeszcze szwankować. Nie zmienia to faktu że jakaś tajna siła drzemie w tym bezpieczniku :D

#46 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 22 stycznia 2016 - 16:41

Szykuję się już powoli do zaatakowania wycieków oleju z silnika. Wszystkie uszczelki już zamówione i trochę pod maską już się zadziało. W najbliższym czasie wymontuję chłodnicę i spróbuję odkręcić śrubę rolki na wale korbowym. To chyba najtrudniejsze zadanie w całej tej naprawie.

Dołączona grafika

#47 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2016 - 17:33

Odkręcenie to pikuś - ta śruba musi być dokręcona dość dokładnie, bardzo dużym momentem, zależnie od wersji, nawet 400 nm. Ciężko jest dostać taki klucz dynamometryczny w normalnych pieniądzach, rzadko kiedy ktoś chce pożyczyć. Do tego bardzo trudno zablokować wał, żeby się nie obracał i jednocześnie owa blokada nie spowodowała jakichś zniszczeń przy wymaganej sile. A ta śruba jest kluczowa dla sprawności rozrządu - koło pasowe dociska zębatkę rozrządu i jeśli będzie za słabo dokręcona albo wcale (próba palenia bez koła), to jedyne co blokuje zębatkę to pasowanie i klin. Może się zrobić potężny bałagan w silniku :E

#48 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 22 stycznia 2016 - 19:45

Dokręcenie tej śruby wymaga porządnego narzędzia. Wymagany moment siły to 400Nm, a wał blokuje się specjalną blokadą którą wkłada się w miejsce rozrusznika. Nr tej blokady to 602 589 00 40 00 i pewnie kosztuje milion dolarów. Może spróbuję sam taką zrobić na wzór oryginału. W swoim samochodzie śrubę wału dokręciłem 250Nm bo tylko tyle oferował mój klucz i jeszcze rozrząd się nie posypał. Rozmawiałem o tym z moim znajomym i on mówił że też nie dokręcał tej śruby aż do 400Nm i wszystko jest ok.

#49 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2016 - 20:42

Ta podana siła na pewno jest z zapasem ;) Ja dokręcałem tyle, ile było zakresu na dynamometrze, dalej doprawiałem "na wyczucie". Ostatnio jak robiłem, to blokowałem wkładając "brechę" w okienko rewizyjne i zapierając o śrubę mocującą konwerter do tarczy. Trzeba było drugiej osoby do pomocy, ale odkręciłem i przykręciłem bez strat. Oryginalne narzędzia niestety kosztują chore sumy.

#50 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 22 stycznia 2016 - 21:37

Tak samo robiłem u siebie. Przez okienko przedłużka od klucza nasadowego zaparta o obudowę skrzyni (chyba) albo miski olejowej. Nie pamiętam już ale druga osoba kręci śrubą i jakoś idzie. 250Nm +90* powinno wystarczyć ale jak dam radę więcej to pokręcę więcej.

Ciekawe jest że dostępne są nadal "trójkąty" w kolorze niebieskim które montuje się na drzwiach w okolicy lusterka :) dwie sztuki zamówione są bo stare nie miały już górnych mocowań. Dodatkowo będę wymieniał 3 ciśnieniowe/próżniowe elementy do ryglowania/odryglowywania drzwi. Dla zainteresowanych lista części potrzebnych do uszczelnienia silnika poniżej

2x A104 141 07 80
1x A120 010 14 30
1x A120 010 15 30
2x A120 141 02 80
1x A120 018 32 12
1x A011 997 24 48
3x A015 997 23 48
2x A018 997 79 47
2x A017 997 21 48
1x A120 015 06 20
1x A120 015 07 20
1x A120 997 03 46
1x A120 201 02 80
1x A120 010 05 80
1x N007603020100
1x N007603027101
12x A120 158 04 40








Podobne tematy Zwiń