Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#291 Offline   igiers


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 wrz 2012
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0D 24v 1995

Napisano 30 grudnia 2015 - 15:04

Mój 7-o osobowy kombi po 2 letnim postoju w garażu postanowił udawać kangura. Dwa dni temu postanowiłem zamienić gruszki ze starych zapasów na obecne. zainwestowałem tylko w olej FEBI 02615 (3L) i cztery podkładki miedziane. Po zalaniu układu nowym olejem włożyłem do kombi na sam tył 150 kg płyt betonowych, odpaliłem auto i tylko stałem i dolewałem ubywający olej do zbiorniczka. ostatnią czynnością było spuszczenie 0,5L oleju, przy uruchomionym silniku, przez odpowietrznik. tą czynność podzieliłem na 3- etapy. Test wypadł pomyślnie z płytami oraz bez.

Pozdrawiam
igiers



#292 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2017 - 08:21

Witam.Czy może mi ktoś powiedzieć jakie powinno być ciśnienie oleju wyjściowe z pompy niwomatu?.Otóż dla kolegi pękł przewód przy tylnym kole i bez oleju przejechał jeszcze 30km.Po wymianie i odpowietrzeniu,tył ani drgnie. Manewry korektorem nic nie pomagają.

#293 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 02 lutego 2017 - 13:01

Odpowietrzony jest?

#294 Offline   Marschall


  • Postów: 14
  • Na forum od: 09 wrz 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2017 - 23:43

Mam pytanko koledzy, spośród wszystkich internetów, ten wątek wydaje mi się najbardziej fachowy. Dziś wnikając w zagadnienia lubrykantów dokonałem odkrycia, że otrzymałem(już jakieś pół roku temu zły olej),ale...
Otóż, zmieniałem silnik i zawieszenie, przy okazji wskrzeszam nivo, układ jest pusty. Samochód to s124 z nivo, ASD oraz osobnym zbiornikiem na olej wspomagania. Mam wobec tego kilka pytań.
Czytałem multum opinii na temat oleju wspomagania, ja otrzymałem w sklepie do niego olej ATF Motula(czerwony), czytałem opinie, że należy lać olej do nivo, ale przeczy to zdrowemu rozsądkowi, bo niby dlaczego MB te dwa obiegi oddzielał? Ze względów bezpieczeństwa, ze względu na większą ilość ewentualnych opiłków w układzie wspomagania? Jaki to ma sens? Zalać układ tym ATFem, czy szukać czegoś innego, jaki olej lano fabrycznie?

Pytanie drugie, otrzymałem w hurtowni do nivo olej febi 21648, czyli ten do nowszych układów, gdzie jest wspólny zbiorniczek nivo oraz wspomagania, jest on zgodny z normą MB.344, podczas, gdy w moim przypadku powinien być olej febi02615 zgodny z normą MB.343. Czym różnią się te normy, wiem, że 02615, nie można zastosować w nowszym układzie, ale czy można zastosować 21648 w układzie starszym? Czy oba oleje są mieszalne?

Pytanie 3cie. Jakim olejem zalać tylny most z ASD?
Pytanie 4te DO skrzyni manualnej otrzymałem również motula ATF, to olej do automatów w MB w manualu stosuje się go również?
pytanie 5te, wracając do nivo, są jakieś problemy z odpowietrzaniem układu, np. z amorkami(siłownikami)? Pytam ponieważ zawieszenie było zupełnie wyjęte i nie wiem, czy są one zalane, czy jest tam powietrze.

Z góry dziękuję za cierpliwość w czytaniu i za odpowiedzi, mam nadzieje, że merytoryczne Dołączona grafika

#295 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2017 - 07:57

Witam. Tak,odpowietrzony.Przy wyjściu ciśnienia z pompy podłączyłem dodatkowo manometr,drugi człowiek manualnie powoli przestawiał korektor podnoszenia i zaczął podnosić .Nadal nie wiem jakie powinno być ciśnienie ponieważ miałem pod ręką zegar ze skalą do16atm.Po uruchomieniu silnika musiałem go szybko odłączyć,zabrakło skali.Naważniejsze że auto wstało,nie opada .Olej zalany Febi nr.02615,3 litry.Na razie jest Ok.Dzięki za zainteresowanie.

#296 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2017 - 07:59

W moim przypadku jest oddzielny zbiornik na olej do nivo.

#297 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 29 września 2019 - 09:38

Panowie odgrzeje temat. Ostatnio stałem się posiadaczem s124 z 1993r. Oczywiście ma nivo.
Jednak gdy załadowałem 3 osoby na tył auto delikatnie się ugięło ale nie podniosło.
Czytając wątek o nivo odkręciłem śrubę od regulatora i ręcznie podnosi opuszcza.
Więc wydaje mi się pozostaje kwestia wyregulowania śruby która idzie do regulatora lub mocowania na stabilizatorze.
I tutaj pytanie do Was bo wątek stary nie ma żadnej grafiki ( pouciekały)
Jak powinna być ustawiona śruba w pozycji neutralnej na regulatorze
Jak powinien być ustawiony na stabilzatorze ??

Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie lub grafikę :)

#298 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 02 października 2019 - 18:54

Nikt nic :(

#299 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 października 2019 - 20:18

Jedz na kanał wypnij ciegno że stabilizatora poruszaj ciegnem na pracującym silniku zobaczysz czy ci auto podnosi i opuszcza, ciegno to jest rzecz indywidualna ustawiasz jak chcesz możesz mieć terenowego i możesz mieć na głębię posadzone tył w czasie jazdy się poziomuje a jak chcesz inaczej to ciegno skracamy, wydluzamy jak chcemy.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#300 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 02 października 2019 - 20:38

OSTRY2500
Dzięki ale jak napisałem wcześniej cięno odkręciłem ręcznie podnosi opuscza, więc nivo jest sprawne.

Problem w tym, e załaduję 3 osoby do bagażnika troszkę się ugnie a nie podniesie by wyrównać poziom.
Dlatego pytam o położenie cięgna oraz pozycji na stabilizatorze w pozycji neutralnej.








Podobne tematy Zwiń