Skocz do zawartości




[S124] Aero 3.0E 1989


67 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2016 - 12:51

Wyświetl postUżytkownik Aero dnia 05 czerwca 2016 - 09:34 napisał

Pytanie: ma ktoś jakiś mądry sposób na zdjęcie tej listwy nad rejestracją? Śrubki obok oświetlenia wykręciłem, wykręcę te z dostępne ze środka klapy, ale ona trzyma się na czymś jeszcze?
O ile dobrze pamiętam będziesz musiał ją zajść od tyłu.

Wyświetl postUżytkownik Aero dnia 05 czerwca 2016 - 09:34 napisał

Tą tapicerkę zdjąłem z klipsów ale trzyma się na czymś jeszcze pod szubą, i za cholerę nie potrafię tego zdjąć. Ma ktoś jakąś poradę?
Trzymają ją jeszcze zatrzaski, takie klipsy jakie trzymają np. listwy progowe tyle że większe ;). Boczek klapy należy wysunąć z zatrzasków wzdłuż linii tylnej szyby. Trzeba użyć większej siły :) A najlepiej ją podważyć (ale delikatnie bo zniszczysz boczek) i powinny wyskoczyć.
Montaż najlepiej wykonać przystawiając boczek do klapy, poprzez uderzenie w górę boczka klipsy powinny wskoczyć na miejsce. Jak wejdzie jedna strona to druga może wymagać użycia większej siły uderzenia :) Trzeba uważać na maskownicę tylnej wycieraczki bo może wypaść podczas montażu/demontażu, albo wygiąć część boczka klapy. Wtedy jej ponowny montaż a'la fabryka nie jest już taki prosty.

Użytkownik inutile edytował ten post 05 czerwca 2016 - 12:59




#22 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 10 sierpnia 2016 - 07:21

Witam wszystkich,

Potrzebuje pilnie pomocy z autem, zapraszam do wątku:
http://mb201-124.eu/...az/page__st__60

W nagrodę za pomoc w jego uruchomieniu będą aktualizacje :E

#23 Offline   Leon90


  • Postów: 849
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W212

Napisano 11 sierpnia 2016 - 11:01

Kolego masz dwa wyjścia zabrać auto lawetą lub zdemontować stacyjkę i wymienić na drugą sprawą. Nic już nie wymyślisz. Czeka Ciebie sporo pracy. Miałem kiedyś podobny przypadek tyle, że zdarzyło się to pod domem. Przyjechał spec od stacyjek i ogarnął temat. Trochę to mu zajęło bo jest sporo roboty. Powodzenia !

#24 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 30 sierpnia 2016 - 13:37

Sprawa stacyjki załatwiona, stara zdemontowana, kurier od Changa przybiegł z pomocą i nową stacyjką:
Dołączona grafika

Auto odpalało nierówno na wszystkie gary, więc wleciały nowe kable NGK i świece Beru. Chciałem żeby kable też były od Beru, ale nie było pod ręką:
Dołączona grafika

Po operacji trochę się poprawiło, ale i tak przejrzeć będzie trzeba resztę zapłonu i sprawy paliwowe. Chodzi ładnie i równo, ale zapalanie jest dziwne.
Kolejny krok to gruchy NIVO, bo auto podskakiwało jak kangur na byle nierówności i zaczynało to być już niebezpieczne:
Dołączona grafika

Już widać że będzie problem z przewodami. Cieńsze trzeba będzie wymienić bo na bank strzelą przy próbie wykręcenia (zamówione, ok 85 zł w ASO), grubsze może odratujemy bo wyglądają lepiej a przy okazji są sporo droższe (~300 zł).

Kupiłem sobie też narzędzie, które przez najbliższy czas będzie mnie zbliżać do tego auta - sezon MIG/MAG czas rozpocząć:
Dołączona grafika

Przy okazji pytanie do znawców - miałem coś takiego wkręcone w prawe tylne nadkole, wygląda jak mini plastikowy chlapacz, ma numery MB zaczynające się od 123... To było fabryczne w kombi, czy rzeźba?
Dołączona grafika Dołączona grafika

Użytkownik Aero edytował ten post 30 sierpnia 2016 - 13:44


#25 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2016 - 13:58

Wyświetl postUżytkownik Aero dnia 30 sierpnia 2016 - 13:37 napisał

To było fabryczne w kombi, czy rzeźba?
Było fabrycznie. Zabezpieczało rurę wlewową baku przed wodą spod koła. Skoro nr części zaczyna się od 123, może ktoś dosztukował sobie akurat od beczki kombi, w której być może też było takie rozwiązanie.

#26 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 30 sierpnia 2016 - 14:02

Jak spawa? Przetop jest :)

#27 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 30 sierpnia 2016 - 14:07

inutile, albo do wąskiej listwy szła jeszcze stara część. Możesz sprawdzić jaki Ty masz numer u siebie?

biszkopt, tej jeszcze nie odpaliłem bo muszę kupić butlę i gaz (przy okazji 95% AR + 5% CO2?) ale kolega ma identyczną, coś tam nią robiliśmy i spawa bez zarzutu.

#28 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 30 sierpnia 2016 - 14:14

Cytat

Było fabrycznie. Zabezpieczało rurę wlewową baku przed wodą spod koła. Skoro nr części zaczyna się od 123, może ktoś dosztukował sobie akurat od beczki kombi, w której być może też było takie rozwiązanie.
Było było. Ba, wciąż jest.
Przy okazji ogarniania nivo rozważ wsadzenie sprężyn sedanowych. Komfort się nie zmienia, wysokość tyłu też nie, a zabezpieczasz nowe gruchy przed ewentualnym uszkodzeniem - przeładowaniem.
Pozdrawiam

#29 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 30 sierpnia 2016 - 14:31

Wyświetl postUżytkownik baleronwkombi dnia 30 sierpnia 2016 - 14:14 napisał

Było było. Ba, wciąż jest.
Przy okazji ogarniania nivo rozważ wsadzenie sprężyn sedanowych. Komfort się nie zmienia, wysokość tyłu też nie, a zabezpieczasz nowe gruchy przed ewentualnym uszkodzeniem - przeładowaniem.
Pozdrawiam

A mógłbyś w wolnej chwili czy w 124 też masz numer części od 123 i czy to wygląda tak samo jak na moim obrazku? Nie mogę się doszukać jak to powinno u mnie być, a EPC nie pokazuje nic:
http://mbfans.me/EN/...20bumper/sg/075

O sprężynach pomyślę jeśli jakieś sedanowe wpadną mi pod rękę choć nie planuję go zbytnio przeciążać - czasami rowery, czasami worek ziemi albo roślinki do ogródka ;)

Pozdrawiam!

#30 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 01 września 2016 - 06:50

Wyświetl postUżytkownik Aero dnia 30 sierpnia 2016 - 14:07 napisał

(przy okazji 95% AR + 5% CO2?)

Ja mam akurat mieszankę 20% CO2 w argonie.








Podobne tematy Zwiń