Skocz do zawartości




- - - - -

m103 - turbo (kompressor)


33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 25 lutego 2007 - 02:29

Kudłaty napisał:

gleba tuning i pakiet ospojlerowania
gleba niepotrzebna,pakiet ospojlerowania tym bardziej.jedyne co to lotka na klape bagaznika i moze blenda na tylna szybe,ale wydaje mi sie,ze te dwie rzeczy naraz to za duzo!?

Kudłaty napisał:

silnik 3L
caly czas waham sie nad 3l,bo to tylko 20KM wiecej,gdyby sie trafilo 3.2AMG to ... :drive: http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/drive.gif

Kudłaty napisał:

projektem biturbo lub kompressor
znasz kogos kto to zrobi?!



#2 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lutego 2007 - 12:21

ja wczoraj gadalem na podkreceniem mojego motoru : wiec z mojego poczciwego m102 moglbym otrzymac ok.150KM , ingerencja w kolektor wydechowy i caly uklad wydechowy , wyzylowany walek,glowica i lekkie zmiany ustawien ...

mbsly, ja na twoim miejscu albo polowalbym juz na konkret motor ale kopac to m103 2.6 z ktorego powinienes tez wyciagnac ok.200 bez uturbiania

#3 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 lutego 2007 - 12:24

mbsly napisał:

caly czas waham sie nad 3l,bo to tylko 20KM wiecej,gdyby sie trafilo 3.2AMG to ... :pub: http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/drive.gif

20KM jest dość odczuwalne w przypadku tak lekkiego auta jak W201 tym bardziej, że 3.0 to Plug&Play podmianka samego silnika.

Na 3.2 AMG raczej bym nie liczył - nie ma szans, no może w niemczech, ale wątpie...

Kudłaty napisał:

znasz kogos kto to zrobi?!

Eee, a mało masz firm tuningowych?
Myślę, że chłopcy ze Street Shadows Garage podejmą się zrobienia tego - raczej nie mają problemów w przerobieniu wszystkeigo co jeździ ,a specjalizują się głownie w hondach.

Na MMC jest jeden gość który chce odsprzedać kompressor eaton'a z C klasy (ideany wybór pod naszą poj. silnika). Montaż tego ustrojstwa jest banalny. Trzeba dłuższy pasek oraz dorobić flansze mocującą kompresor po prawej stronie obok podłóżnicy, na koniec tylko dorobić ładny dolot abywyglądało to superancko i ew. pobawić się w regulację CO.
Taka przeróbka chodzi mi od dawien dawna po głowie i najmniej ingeruje w przeróbki auta. Najpiękniejsze w tym jest to, że w każdej chwili jesteś w stanie zdemontować zestaw i masz fabryczne autko niepozostawiając żadnych śladów.

#4 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 lutego 2007 - 18:28

Kompressor 1800zł + kwasówka na dolot i jej polerka + guma golf MKII GTI, plus flansza + pasek klinowy + warto byłoby wymienić olej w sprezarce i gotowe. Najcenniejsza jest własna praca przy takim projekcie.

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2007 - 18:40

No tak - w teorii to jest banalnie proste.... :mrgreen:

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 lutego 2007 - 18:44

Charlie9 napisał:

No tak - w teorii to jest banalnie proste.... :mrgreen:

Charlie9, ciesze sie ze to ty powiedziales, bo ja sie powstrzymywalem :hahaha:

#7 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2007 - 18:50

Essi bo wiesz, mozna kolorowo opisac itd. A jak potem np. Uszczelke wydmucha, albo wypali tlok, panewki czy przeciazy sie temperaturowo caly blok, to tego w kosztach "zalozenia" doladowania sie nie mowi. Nie twierdze, ze przy niskim cisnieniu natychmiast "zarznie" sie motor, ale zagadnienie jest naprawde skomplikowane i dlatego zajmuja sie tym profesjonalisci.

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 lutego 2007 - 19:01

Charlie9, ja to wiem, nie mowiac juz o tym ze przy takich przerobkach wyjda wszystkie nawet najdrobniejsze wady silnika, a jego zywotnosc drastycznie spada, no ale pozwolmy prowadzic dyskusje na ten temat, to zobaczymy do czego dojdziemy :mrgreen:

#9 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 lutego 2007 - 20:09

Polecam lekturę w sieci na temat tego typu przeróbek konkretnie w przypadku M103, a jest co czytać.

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lutego 2007 - 20:10

Kudłaty napisał:

Polecam lekturę w sieci .

Daj jakies magiczne linki to se poczytamy ;)








Podobne tematy Zwiń