Skocz do zawartości




- - - - -

m103 - turbo (kompressor)


33 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2007 - 20:32

mbsly napisał:

RobE124 napisał:

wyeksploatowane
a co jezeli ktos zrobi wczesniej remont?
a diesle to pewnie nowki z nierzadko przebiegiem 300 000 km?!

Co do remontu po podaj mi przykład kto wyremontuje zgodnie ze sztuką mechaniki silnik M103? W Polsce pewnie mozna na palcach policzyc takich gości, gdyż koszt jest duży, conajmniej 5kPLN. Zrobiłbyś taki remont czy raczj zakupił motor ze szrotu za 1,5kPLN lub zrobił polski remont, czyli pirścionki, uszczelki i parę innych dupereli za 2kPLN? Nie czrujmy się :mrgreen:

Co do diesla. Klekot z przebiegiem 300kkm to silnik dotarty. Jeżeli miałeś lub będziesz miał okazję zobaczyć silnik o takim przebiegu od środka to polecam. Po drugie diesel to zupełnie inna konstrukcja jeżeli chodzi o użyte materiały itd ale to nie o tym miało być...
Miało być o Boćku, konkretnym aucie, czyli moim. Pogadałem chwile z gościem i zarówno ja jak i pewnie on doszliśmy do wniosku że (pewnie ja duuuuużo, baaaardzo duuuuużo mniej) coś na temat mechaniki wiemy. Określiłem mu parametry Boćka i gość mówi że jeżeli zweryfikują pozytywnie to co mówiłem, to silnik spoko można tiunować bez strachu.
Nadmieniam że to silnik dość młody z przebiegiem udokumentowanym.



#32 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2007 - 21:20

KAMILW124 napisał:

RobE124, to 3.0 D 606.910 zawsze mozesz dolozyc samo TURBO od innego 3.0 TURBOD, wiem ze te silniki jak i 2.5 605.911 bardzo latwo dolozyc TURBO

Może nie tak bardzo łatwo, spłyciłeś temat trochę. Jest sporo istotnych róznic w samej budowie i zasilaniu.

#33 Offline   lewy


  • Postów: 34
  • Na forum od: 20 lut 2008
  • Miejscowość: Solec Kujawski

Napisano 27 listopada 2008 - 19:46

wiem, ze odkopalem temat, ale poszukuje flanszy kolektora wydechowego i dolotowego w silniku m103.

mowa o silniku i jego wzmocnieniu wiec moze ktos bedzie mial cos takiego.
nie chce mi sie wyciagac kolektora i samemu rysowac. tak bede mogl na gotowo sobie juz z kwasu zrobic wydech :ok:

#34 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 28 listopada 2008 - 09:32

mam na sprzedaz kolektory ktore Cie interesują, jeśli jestes zainteresowany to napisz na PW








Podobne tematy Zwiń