Skocz do zawartości




- - - - -

m103 - turbo (kompressor)


33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 marca 2007 - 14:09

Kudłaty napisał:

a nie dzwonisz tylko do jednej znane Ci osoby.

Zadzwoniłem właśnie TU
Otrzymałem wyczerpujące info w tym temacie.

Do reszty postu się nie odnoszę, bo nie ma do czego. Jak już któryś z kolegów powiedział forum jest po to aby dzielić się wiedzą/nowinkami. A pisanie "przekop sobie net" tak jak ja to kaszanka poprostu. Kazdy może napisać np że z 2,0 Diesla można wycisnoąć 500KM, przekop se net to znajdziesz jak :ok:
Pozdrawiam i życzę powodzenia, z chęcią jakieś namacalne info zobaczę z tych przeróbek (wykresy)
Całuję mocno Rob



#22 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 01 marca 2007 - 14:16

PANOWIE PROSZĘ O SPOKÓJ

#23 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 01 marca 2007 - 15:27

RobE124, to teraz ty tez sie podziel co uslyszales na temat takich przerobek dzwoniac "tam".

Co do rzeczy przeczytanych w necie, to wiele jest posane na takie tematy przez osoby ktore tez tylko czytaja. Teoria jest fajna, ale dosc czesto zycie je weryfikuje. Chcialbym w koncu zobaczyc konkrety, a nie wiecznie sluchac o planach...pomyslach... itp :roll:

#24 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 marca 2007 - 16:31

EssiRS napisał:

RobE124, to teraz ty tez sie podziel co uslyszales na temat takich przerobek dzwoniac "tam".

Wydaje się że gość zna się na rzeczy :ok: i nie ściemnia.
Klient nasz pan i robią wszystko co sobie zażyczysz. Oczywiście próbują delikatnie ostrzec klienta jeżeli ma za duże plany tiunowe, ze względu na żywotność silnika. Na początek oczywiście pełna diagnostyka motoru i wtedy wiadomo co można ulepszyć, ewentualnie zacząć od remontu jednostki :!: Generalnie samo zamontowanie stożka lub innego cudaka nie da praktycznie nic. Należy przeprowadzić tiun w kilku kierunkach jednocześnie i wtedy faktycznie da to efekt, nawet całkiem spory. Jeżeli ktoś wpada na pomysł polerowania kanałów, też to niewiele zmieni bez ingerencji w kształt, długość oraz objętość kanałów. Podobnie z montażem strumiennic, "sportowych wałków" i innych codownych patentów. Ważne jest też odpowiednie dobranie kierunków tiunu, gdyż źle dobrany zakres modyfikacji może przynieść efekt zupełnie odwrotny. Zresztą polecam lekturę całej strony.
Odnośnie cen to zaczynamy od kilku tysięcy złotych... Oczywiście poruszyłem temat "power rury" :star: i co o tym myślą. Bez komentarza :star:
Pewnie Kudłaty powie że się nie znają :spokoj:

Kilka cytatów ze strony P. Goduli:

Filtr stożkowy jest dobrym rozwiązaniem jeżeli jest poprawnie zamontowany.
1. Musi pobierać powietrze o możliwie niskiej temperaturze, czyli z zewnątrz auta.
2. Długość rury ssącej nie powinna ulec skróceniu. Jeżeli filtr został zamontowany bezpośrednio na układzie wtryskowym i pobiera gorące powietrze z komory silnika efekt jest dokładnie taki jak Pan zaobserwował.


Bez ingerencji we wnętrze silnika można bezpiecznie montować takie układy doładowujące w których wartość ciśnienia doładowani nie przekracza 0.15 do 0.3 bara czyli dających 15% do 30% przyrost momentu. Stosowanie układów o dużym doładowaniu do seryjnych silników wolnossących jest absurdem technicznym i w konsekwencji spowoduje ich szybkie zniszczenie.

Wniosek tuning nie znosi kompromisów jeżeli w danym momencie nie mamy wystarczającej ilości złotówek na zrobienie tuningu kompleksowego w dobrej firmie to lepiej poczekać aż je zgromadzimy niż szukać rozwiązań częściowych i pozornie tańszych .Lepiej raz zapłacić np. 5000 zł niż 3 razy po 2000 zł i stale jeździć samochodem z którego nie będziemy zadowoleni.30% naszych prac polega na poprawianiu różnych rozwiązań wykonanych niefachowo.

PS. Woleli by się zająć motorem Boćka niż motorem M103 :hooray: Ale nic z tego, dziękuję :old:

#25 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2007 - 19:09

Godula jest prze kozak :!: glosno jest o kolesiu i z tego co slychac na miescie robia konkret tjun :star:

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 marca 2007 - 21:16

ZaBsI napisał:

Godula jest prze kozak :star: glosno jest o kolesiu i z tego co slychac na miescie robia konkret tjun :spokoj:

Dlatego tam dzwoniłem. ZaBsi jak będzie chwila to zrobimy spocik i pojedziemy Boćkiem do niego i niech zrobią propozycję i wycenę operacji tiun :!: A k@#$%#@wa raz się żyje :star:

#27 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2007 - 21:37

RobE124, z najwieksza przyjemnoscia :!:

#28 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 02 marca 2007 - 11:50

RobE124 napisał:

motorem Boćka niż motorem M103
czyli oznacza to,ze M103 jest "trudnym" motorem do tuningu majacego na celu podniesienie mocy :?: :zeby: tak ja zrozumialem ten cytat. :ok: :ok:

#29 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2007 - 16:07

mbsly napisał:

czyli oznacza to,ze M103 jest "trudnym" motorem do tuningu majacego na celu podniesienie mocy :zeby:

Nie do końca. Diesel to fajny kąsek do podkręcania mocy, a M103 to silniki wyeksploatowane (stare) i istnieje ryzyko....

#30 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 02 marca 2007 - 17:30

RobE124 napisał:

wyeksploatowane

a co jezeli ktos zrobi wczesniej remont?

RobE124 napisał:

Diesel to fajny kąsek
a diesle to pewnie nowki z nierzadko przebiegiem 300 000 km?!
:mrgreen: :!:








Podobne tematy Zwiń