Skocz do zawartości




- - - - -

m103 - turbo (kompressor)


33 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 lutego 2007 - 22:04

RobE124 napisał:

Daj jakies magiczne linki to se poczytamy ;)

google twoim przyjacielem ... se poklikaj :-P



#12 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lutego 2007 - 22:05

Kudłaty, znowu "wiem ,ale nie powiem" ;)

#13 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2007 - 00:47

Kudlaty chodzi o to, zeby ludziom nie robic waty z mozgu. Turbo czy kompressora nie zrobisz opierajac sie na opisach z netu. Na to potrzeba doswiadczenia i "nastu prob" najlepiej na hamowni. Co da czytanie informacji zamieszonych w internecie....poglebienie wiedzy i tyle :mlot:

#14 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 26 lutego 2007 - 02:08

ZaBsI napisał:

Kudłaty, znowu "wiem ,ale nie powiem" :mlot:

Aaaj tam gadanie. Od razu byś chciał mieć wszystko podane na tacy.
Proponuje przesiedzieć tyle nocy co ja przekopując sieć w poszukiwaniu info na dany temat po różnych forach, niekiedy ze słownikiem w ręku do białego rana podpierając się nosem o klawiaturę celem zdobycia wiedzy.

Charlie, mówie tutaj o konkretnych przypadkach doładowanych seryjnych M103, a nie gdybaniu co by było gdyby. Czyste konkrety.

#15 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2007 - 02:13

Kudlaty Tego nikt Ci nie wymawia.... chodzi tutaj o merytoryke.

Zadam Ci pytanie: Wierzysz w to co pisane?

Szanuje Twoj czas i dorobek w zglebianiu wiedzy internretowej............jednak nie mozesz do tego podchodzic bezkrytycznie :mlot:

#16 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 26 lutego 2007 - 02:36

Charlie9 napisał:

Kudlaty Tego nikt Ci nie wymawia.... chodzi tutaj o merytoryke.

Zadam Ci pytanie: Wierzysz w to co pisane?

Szanuje Twoj czas i dorobek w zglebianiu wiedzy internretowej............jednak nie mozesz do tego podchodzic bezkrytycznie :mlot:

Może inaczej, a wierzysz w to co mówione?

Patrze na to w ten sposób, skoro ktoś się podzielił na forum swoimi doświadczeniami, załączył fotki wraz z opisem całej modyfikacji, jeździ tym autkiem i nie jest to pojedyńczą jednostką która coś takiego zrobiła to w czym problemos sinior? Wiesz, oczywistym jest, że nie można czegoś takiego zapodać silniczkowi który już dogorywa, bo nic dobrego z tego nie wyniknie.

#17 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2007 - 02:55

Kudłaty napisał:

nie można czegoś takiego zapodać silniczkowi który już dogorywa, bo nic dobrego z tego nie wyniknie.

No i o to wlasnie chodzi. Nie mozna wmawiac, ze taka modyfikacja to "pikus". Gdyby tak bylo to ani brabus, amg, vath, Carlsson, Kleeman, Konig, itd nie mieli by zbytu na swoje produkty.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 lutego 2007 - 09:02

Kudłaty napisał:

google twoim przyjacielem ... se poklikaj :-P

Jak zawsze jesteś konkretny ;)
Wyobraź sobie, że poświęciłem trochę czasu i zgłębiłem temat, nawet zadzwoniłem tu i ówdzie. Więc oczywiście są firmy które sie podejmą operacji o których mowa, ale koszt od kilku do kilkunastu kPLN. Oczywiście są zalety i wady. Jedna najważniejsza wada to wiekowość i przebieg silnika. On juz nie ma "zapasu" wytrzymałości bo poprostu jest stary i nie mów mi że zamontowałeś uzywany motor ganc nówka mało śmigana. Trzeba się z tym pogodzić, a jeżeli mało mocy to może trzeba motor rozebrać i zrobić remont, nie polski remont polegający na wymianie pierścieni ;) Nie wiem czy trafiłem w Googlu na Twoje magiczne linki, ale to o czym pisałem wyżej poruszane jest praktycznie na każdej stronie związanej z tiunem tego rodzaju. Wypadało by też zwrócić uwagę na modernizację głowicy, a szczególnie skoku zaworu ssącego ale pewnie o tym już wiesz albo poszukaj se w Google :D
Zaznaczam że nie jestem guru w dokładaniu power rurek i kompresorów (jak Ty ;) ) ale mam jedną uwagę, jak poruszasz jakiś temat pisz konkrety i podaj odpowiednie materiały, bo rzucasz jakieś hasło i na tym sie kończy zazwyczaj. Generalnie wiem że lubisz tiuny, ale jak pamiętam ów power rurke robiłeś ze 4 lata (o ile pamiętam) więc z doładowaniem zejdzie Ci chyba ze 20 lat ;)

Pozdrawiam
PS. Lubię wypowiedzi teoretyczne, bo z teorii każdy jest dobry :-P

#19 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 26 lutego 2007 - 09:47

RobE124 napisał:

Generalnie wiem że lubisz tiuny, ale jak pamiętam ów power rurke robiłeś ze 4 lata (o ile pamiętam) więc z doładowaniem zejdzie Ci chyba ze 20 lat :D
;) ;) ;)

Kudłaty, moglbys czasami jakiegos linka podrzucic nam, skad bierzesz te madrosci ;)
Forum jest od tego aby sobie pomagac :D

#20 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 01 marca 2007 - 13:33

Rob, coś pamięć Cię zawodzi przyjacieli. 4 lata temu nawet nie myślałem o power rurce, bo nie interesował mnie ten temat w przypadku mercedesa więc daruj sobie temu podobne głupie teksty. Najłatwije jest siedzieć na d*** i przygadywać każdemu nic nie robiąc.
Nie chce mi się dyskutować z Tobą... całe info na temat uturbiania i kompressorowania M103 masz w necie, a dokładniejsze info możesz zasięgnąć pisząc bezpośrednio do osób które taką operację przeprowadziły w tym konkretnym typie silnika. Jeśli interesuje cię temat to przekopuj sięć i pisz to ludzi, a nie dzwonisz tylko do jednej znane Ci osoby.








Podobne tematy Zwiń