Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu


63 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2018 - 22:41

Witam. Aim i carl00s trafili w samo sedno, obydwu rzeczy dowiedziałem się od... wulkanizatora, ahh te stacje diagnostyczne... A więc tra osłony tarcz, coś się musiało skrzywić na tych szarpakach. Mozna je delikatnie ręcznie odgiąć? A co do stukania to prawdopodobnie luz na łożysku bo na lewym kole jest duży luz, teraz pytanie jak stwierdzić czy łożysko do wymiany czy wystarczy wyregulować. Spróbuję się za to wziąć jutro po pracy, plan wygląda tak, podnośnik, zdjęcie tej osłonki, dokręcenie do oporu oczywiście z wyczuciem i popuszczanie do momentu aż będzie koło się swobodnie okrecalo oczywiście bez luzu na kole (mam stalówki). Jakieś jeszcze podpowiedzi AIM abym czegoś nie zepsuł? Jak rozpoznać czy łożysko definitywnie do wymiany? Pozdrawiam, jesteście genialni, z każdym dniem czegoś się uczę :)



#42 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 09 maja 2018 - 03:14

Dokręcaj delikatnie, najlepiej tak jak pisałem - uderzając pięścią w oponę po obwodzie. Łożysko same się będzie dociągać.
Pokręć kołem na podniesionym i słuchaj. Jeżeli będzie szum czy terkotanie - łożysko do wymiany. Tylko bierz pod uwagę też dźwięki idące z np trących klocków...nie wiem jak to wytłumaczyć.

#43 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2018 - 05:22

W momencie dokręcania uderzać w tą oponę? Czy po prostu uderzać i samo będzie się dokręcać bo nie rozumiem tego?

#44 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 09 maja 2018 - 06:14

mattberninger, jak łożysko jest do dup..to przy jeździe dzwięk jest taki jak byś jechłał po pasach na ulicy tych chropowatych,a żeby sprawdzić na postoju czy łożysko wydaje jakieś dzwięki trzeba zdjąć tarcze hamulcową,.

#45 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2018 - 06:56

U mnie właśnie jest taki dźwięk delikatnie jadąc na wprost a nasila się przy dociążeniu tego lewego koła. Czyli regulacja luzu nic nie da?

#46 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2018 - 09:07

Wyświetl postUżytkownik mattberninger dnia 09 maja 2018 - 06:56 napisał

U mnie właśnie jest taki dźwięk delikatnie jadąc na wprost a nasila się przy dociążeniu tego lewego koła. Czyli regulacja luzu nic nie da?
Raczej łożysko do wymiany skoro hałasuje przy skręcie - sam przez to przeszedłem i to zaraz po zrobieniu geometrii, byłem przekonany, że mi skopali ustawienia :E. Ale to tylko łożysko.
Możesz spróbować skasować luz, to tylko 15 minut.


Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 09 maja 2018 - 06:14 napisał

a żeby sprawdzić na postoju czy łożysko wydaje jakieś dzwięki trzeba zdjąć tarcze hamulcową,
Niekoniecznie. Wystarczy stetoskop z pręcikiem i obadasz na podniesionym aucie bez ściągania nawet koła.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 maja 2018 - 09:09


#47 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 09 maja 2018 - 20:21

Wyświetl postUżytkownik mattberninger dnia 09 maja 2018 - 05:22 napisał

W momencie dokręcania uderzać w tą oponę? Czy po prostu uderzać i samo będzie się dokręcać bo nie rozumiem tego?
Jak poluzujesz imbusowe zabezpieczenie, to ruszając kołem lub uderzając (tak mnie uczyli) łożysko się układa. Zawsze zostawia się klucz na nakrętce, by pod własnym ciężarem ją dociągał. U siebie w Baleronie jak regulowałem tuż po zakupie, to zauważyłem że nakrętka sama się dokręca przy ustawianiu. Ale raczej załóż do tej operacji ten kapturek, by Ci piachu nie naleciało. Potem zdejmij, zobacz czy się dokręciło, poruszaj góra-dół i staraj się wyczuć luz. Ma być minimalny - na granicy. Obróć kołem czy się swobodnie obraca. Jeśli sie nie obraca swobodnie, lub nie wyczuwasz nic luzu - delikatnie popuść. Potem jeszcze raz załóż dekielek, obracaj, wal pięścią po oponie. Sprawdzasz luz i ewentualna korekta. Nie zapomnij imbusa dociągnąć po wszystkim. Jest jeszcze rada, że podkładka pod nakrętką (ta duża) ma się dać poruszyć (np śrubokrętem) przy użyciu większej siły (ale nie luźna).
Zużyte łożysko wydaje charakterystyczny dźwięk - przy podniesionym kole - jak by łożyska były z betonu zrobione.
Takię ciężkie, głuche huczenie. Jeżeli terkocze - to juz agonia.
Zbyt mocne dokręcenie, nawet powyżej 20nm (mimo że potem się popuści) wgniata wałeczki w bieżnie i je niszczy, robią się jajowate i nawet nowe łożysko tak ustawione po tygodniu już wyje.
To kwestia wyczucia. Ja u siebie ustawiłem i jest ok drugi rok.
Ale u Ciebie na 80 % lewe hałasuje, skoro nasila sie przy skręcie w prawo.
Kur...na...mieszkał byś bliżej to bym podjechał i Ci to ogarnął szybciej niż trwało napisanie tego ;)

Użytkownik AiM edytował ten post 09 maja 2018 - 20:26


#48 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2018 - 22:37

Hehe ale dałeś popis :) dzięki za szczegółowosc, już po operacji, niestety nie udanej. Nie przeczytałem postu przed i zrobiłem tak że palcami przykrecilem i popuściłem do momentu aby luzu na kole nie było. Przy obracaniu terkocze, nadal lekko stuka, więc zamówiłem dwa łożyska na przednią oś aby to zrobić od razu. Wybrałem firmę FAG, mam nadzieję że będzie ok i mechanik dobrze to zrobi. W przyszłym tyg prawdopodobnie daje do warsztatu, dam znać jak efekty. Pozdrawiam.

#49 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2018 - 20:50

Łożyska wymienione z przodu, nic nie puka, auto ciszej jedzie, jednak trochę hałasowały nieustannie te łożyska.
Mam jeszcze jeden problem, gdy cofam, zatrzymam sie, wrzuce jedynke, ruszam i czasami słyszę pojedynczy stuk z lewej strony z tyłu. Zaznaczam że nie słychać tego nigdy przy normalnym ruszaniu, w sensie bez uprzedniego cofania.

Użytkownik mattberninger edytował ten post 22 maja 2018 - 20:51


#50 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2018 - 07:07

Luzy w układzie przeniesienia napędu. Do sprawdzenia wieloklin wału, krzyżak, gumowe łączniki, mocowanie dyferencjału. To na początek.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 23 maja 2018 - 07:08









Podobne tematy Zwiń