Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Olej spod korka - dużo


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   cypis


  • Postów: 3
  • Na forum od: 13 wrz 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 18 września 2008 - 15:03

Witam ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu chciałem tu przy okazji zapytać o mój problem a jest on taki że na kopule zaworów ( motor 2.0D z 190) jest taki gumowy przewód spod którego wydostają się pewne niewielkie ilości oleju, czy taka usterka jest poważna i co może być powodem ( przepraszam z góry za niefachowe określenia i brak zdjęć )

pozdrawiam i proszę o pomoc



#12 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 września 2008 - 15:18

cypis napisał:

jest taki gumowy przewód spod którego wydostają się pewne niewielkie ilości oleju

To tzw odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Temat stary jak świat ;-)
Oczywiście po zdjęciu końca węża z pokrywy głowicy powinno być jak najmniej przedmuchów oraz drobin oleju (najlepiej w ogóle). Dymienie z rury oraz rzyganie olejem jest odwrotnie proporcjonalne do stanu silnika, tzn im więcej wydzielin tym większa agonia. Proponuję wymienić na początek wąż na nowy, gdyż pewnie ze starości jest sparciały i przegrzany - słabo uszczelnia miejsce połączenia z wejściem pod pokrywę zaworową i stąd brudzi silnik.

#13 Offline   cypis


  • Postów: 3
  • Na forum od: 13 wrz 2008
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 18 września 2008 - 15:31

wielkie dzięki :/ :pig: teraz wiem co wpisać w wyszukiwarkę, silnik nie kopci nie pali oleju i jest dynamiczny czyli że guma stara :)


pozdrawiam :ok:

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 września 2008 - 15:56

cypis napisał:

że guma stara :pig:

Zawsze pod pokrywą głowicy panuje ciśnienie i bryzga olejem - normalna sprawa. Jeżeli guma nie ten teges to pluje na silnik :ok:








Podobne tematy Zwiń