Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124] sprzęgło



73 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 26 stycznia 2009 - 10:49

auto kupiłem dwa lata temu.przejechałem 30 tyś.km.sprzęgło od początku brało wysoko
i cały czas tak bierze.dlaczego sądzicie ,że wytarte sprzęgło w MB 124 bierze nisko.
ja uważam ,że jest odwrotnie.NOWE sprzęgło powinno brac nisko.tak mi się wydaje.
w samochodach gdzie jest zastosowana linka sprzęgła to owszem, ale w 124 to już sam nie wiem.CO WY NA TO.



#12 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 26 stycznia 2009 - 18:55

Sterowanie sprzęgła jest tak skonstruowane, że przez cały okres eksploatacji pedał pracuje w połowie praktycznie wysokości i nie odczuwa się dyskomfortu. Nie ma możliwości regulacji jego położenia, ono jest naprawdę optymalne i niezmienne. Pod koniec życia sprzęgła pedał zaczyna pracować coraz wyżej. Gdyby brało nisko można by podejrzewać zapowietrzenie, jeśli wysoko to z usterek oprócz tarczy może być i wysprzęglik ale to wątpliwe.

#13 Offline   Martin2149


  • Postów: 98
  • Na forum od: 20 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 09 kwietnia 2009 - 12:14

Witam.Kilka dni temu wymieniłem całe kompletne sprzęgło na nowe firmy LUK.Od razu moja :/ inaczej jeździ,niebo a ziemia.Pedał bierze bardzo nisko ale to kwestia przyzwyczajenia.Przy wymianie mechanik zadzwonił do mnie abym przyjechał i coś zobaczył.Na kole zamachowym widać małe 3 cm pęknięcie w wielkości rysy na wysokośco około 8-10 cm od brzegu koła.Zjeździłem wszystkie szroty w Koszalinie i niedostałem takiego samego, chociaż były identyczne ale bez tych skrzydełek do czujnika indukcyjnego.Mam pytanie do was ,starych fachofców od MB.Czy mam dalej szukać, czy nie będzie to miało wpływu na jazdę i ewentualnie uszkdzenie nowego sprzęgła? :?:
Pozdrawiam.

#14 Offline   Koko


  • Postów: 79
  • Na forum od: 20 paź 2008
  • Miejscowość: Szczecin/Poznań
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S420 lang

Napisano 09 kwietnia 2009 - 20:11

Kurna, w :E z manualem zawsze jest nie komfortowo,wydaje mi się ,że manual ,to raczej fanaberia niektórych nabywców,konstruktorzy MB nie brali ich poważnie.Mam 1 MB w manualu a jak siadam to odruchowo przed odpaleniem trzymam noga hamulec,a jeżdże z opusczonym leniuchem i palcami biegi wrzucam.a sprzęgło też jakies dzikie ,skacze jak żabka,może trzeba jak w starze z międzygazem?

#15 Gość_100szczesny_


  • Na forum od: --

Napisano 14 kwietnia 2013 - 18:07

Witam od niedawna (4dni)posiadam mercedesa w 124 230 benzyna wczoraj popsuło mi się łożysko oporowe dziś wyjołem skrzynie i też jest zniszony doćisk chciał bym spytać czy sprzegło od silnika 2 litrowego pasowało by do mnie i czy łożysko pasowało by? wybaczcie głupie pytania ale jestem pierwszy raz na forum pozdrawiam

#16 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2013 - 18:16

Mamy tu zwyczaj pisania w istniejących tematach
zapraszam do wnikliwej lektury REGULAMINU.

Przyklejam temat do jednego z wielu traktujących o problemie.

#17 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2016 - 12:41

Cześć,

Istnieje możliwość, że gdzieś na układzie sprzęgła osadza się lód i przez to nie wysprzęgla rano po odpaleniu do końca? Problem ten wystąpił mi kilka razy zawsze, gdy samochód był mokry i oblodzony. Jedynka ciężko wchodzi, wsteczny zgrzyta. Problem trwa 2-3 minuty po odpaleniu. Mam kiepską drogę do domu, woda i błoto. Ostatnio sporo padało, rano auto pokryte jest lodem (zamarznięte krople wody).

Płyn hamulcowy mam nowy, wszystko odpowietrzone. Tarcza wymieniona w 2011 roku. W dodatniej temp. wszystko działa jak należy, zawsze i wszędzie.

Dzięki

Użytkownik Sawyer edytował ten post 10 listopada 2016 - 12:52


#18 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 10 listopada 2016 - 14:59

Wg. mnie raczej nie jest to możliwe, wszystkie ruchome elementy sprzęgła i układu jego sterowania są zamknięte w komorze sprzęgła w obudowie skrzyni biegów.
1. Czy kilkukrotne naciśnięcie pedału sprzęgła coś zmienia?
2. Czy może pozostawienie auta na chodzie przez 2-3 minuty powoduje, że biegi wchodzą lżej?
Jeśli na 1 pytanie odp.TAK - sprawdzić odpowietrzenie układu sterowania sprzęgłem ew. pracę siłownika lub wysprzęglika, jeśli na 2 pytanie odp. TAK - zainteresować się olejem w skrzyni biegów ew. wymienić na nowy.

Użytkownik brajtas edytował ten post 10 listopada 2016 - 15:01


#19 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2016 - 16:39

Sprawdź czy masz w obudowie koła zamachowego (części z miską olejową, koło czujnika obrotomierza) dużą plastikową jajowatą zaślepkę czy nie, i widać jak na dłoni koło zamachowe...ja nie miałem i w mgliste poranki ślizgało mi się sprzęgło

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2016 - 17:28

Ja to się zastanawiam nad tym płynem hamulcowym. Pod koniec wakacji miałem regenerowany zacisk hamulcowy i uznałem, że przy takiej naprawie mechanik musiał wymienić mi płyn hamulcowy, ale zaczynam podejrzewać, że mógł zainteresować się tylko tym, co robił i jedynie tam odpowietrzyć. Stary płyn hamulcowy chyba może stwarzać problemy przy niskich temperaturach? Z drugiej strony było tylko około zera dzisiaj.

Olej w skrzyni wymieniony na ATF chyba w kwietniu b.r. Towarzyszyłem wymianie, nawet sam wlewałem, więc jest na 100% nowy.

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 10 listopada 2016 - 16:39 napisał

Sprawdź czy masz w obudowie koła zamachowego (części z miską olejową, koło czujnika obrotomierza) dużą plastikową jajowatą zaślepkę czy nie, i widać jak na dłoni koło zamachowe...ja nie miałem i w mgliste poranki ślizgało mi się sprzęgło
Jeśli mówimy o tym samym, to jak wejdę pod samochód, to widzę koło zamachowe przez "dziurę" jak się kręci.

Podobny objaw złapał mnie ostatnio w marcu. Dlatego też wymieniłem olej w skrzyni. Całą wiosnę i lato aż do dzisiaj było w porządku. Na co innego może wpływać temperatura? Wysprzęglik gdyby padał, to chyba niezależnie od pory roku?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 10 listopada 2016 - 17:31









Podobne tematy Zwiń