#31
Napisano 01 grudnia 2016 - 17:32
Przy pedale nic nie ruszaj. Trzeba zdjąć osłonę silnika i skrzyni od spodu, po prawej stronie skrzyni masz wysprzęglik z odpowietrznikiem:
Jest dość mało miejsca, potrzeba długiego klucza oczkowego rozmiar 7 żeby poluzować odpowietrznik. Jak chcesz nowy płyn to wyssij ze zbiorniczka płyn, nalej nowego "pod korek". Ja sobie sprawiłem taką pompkę:
fajne urządzenie, można przy wymianie kół szybko zmienić płyn hamulcowy bez pomocnika. Później podłączasz jakiś przewód przezroczysty 5mm i wytwarzasz tą pompką podciśnienie, ono wysysa stary płyn. Tą metodą robiąc trzeba uważać aby poziom płynu w zbiorniczku nie spadł poniżej tej materiałowej rurki co wychodzi ze zbiorniczka, ona zasila układ sprzęgła!
Druga metoda - też działa, sprawdzałem - potrzeba strzykawki setki, zaciągasz swieży płyn, podpinasz przewodem z wysprzęglikiem i wstrzykujesz płyn do środka (bez bąbli oczywiście). Tutaj tylko uważaj aby płyn nie wylał się ze zbiorniczka. Do odpowietrzania ponoć lepsza, ja nie miałem zapowietrzonego sprzęgła tylko zmieniałem płyn
#33
Napisano 01 grudnia 2016 - 19:51
Ten wężyk podłączam do poluzowanego odpowietrznika, tak? I czy ten wysprzęglik przy skrzyni jest wymienny bez demontażu skrzyni?
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 01 grudnia 2016 - 19:57
#34
Napisano 01 grudnia 2016 - 20:20
Użytkownik melfio1 dnia 01 grudnia 2016 - 19:14 napisał
T34, ale tą drugą metodą to trzeba odessać ile się da płynu z zbiorniczka?a potem pompować?
Użytkownik jaszek7777 dnia 01 grudnia 2016 - 19:51 napisał
Ja właśnie podejrzewam, że u mnie zaglądał tam jeszcze Hans na linii produkcyjnej i mam już pewnie jakąś czarną maź, nie opłyn hamulcowy, dlatego przymarza mi tam coś
Jeśli nikt tego wcześniej nie zmieniał, to klękniesz gdy zobaczysz co stamtąd wyleci
#35
Napisano 01 grudnia 2016 - 21:42
#36
Napisano 01 grudnia 2016 - 22:19
#37
Napisano 02 grudnia 2016 - 06:48
#38
Napisano 02 grudnia 2016 - 08:21
#39
Napisano 02 grudnia 2016 - 13:32
W ukł. sterowania sprzęgła też wymieniałem i spuściłem starą mętną zupę. Nowy płyn nalałem i metodą ciśnienia wtłaczałem przez zbiorniczek w układ. Odpowietrznik był wtedy odkręcony i nie było ryzyka zapowietrzenia. Nadciśnienie można wytworzyć albo sprężarką albo pompką do materaca. Wystarczy przerobić stary korek zbiorniczka, dorobić króciec na podłączenie ciśnienia i gotowe.
#40
Napisano 19 grudnia 2016 - 11:35
Po wymianie... mam tak samo. Mróz - nie ma sprzęgła. Ale co najciekawsze, ostatnio zostawiłem auto na wzniesieniu na biegu. Dzisiaj wsiadam, wciskan sprzęgło na zgaszonym silniku (rano) i... autko zaczyna się toczyć Włączam silnik - kibel, nie ma Oczywiście po zawiezieniu dzieciaków do szkoły (po 1,5 km w dwie strony) wszystko już ok. Kończą mi się pomysły.
Mechanik obejrzał te pompki i mówił, że nie możliwe, że to to - czyściutko i suchutko, pracują też cichutko.
Skrzynia biegów nie ma żadnego wpływu na wysprzęglanie, co?
Po nowym roku (w ferie) zrzucę skrzynię i obejrzę tarczę. Łożysko oporowe może się zacierać na tym wałku, co się na nim obraca?
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 19 grudnia 2016 - 11:36
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|
||
[W123] 300D sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) |
Pozostałe modele | SQ5NAZ |
|
||
[W201/W124] Sprzęgło wysoko bierze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ketjakr |
|
||
[w201] [190D] Sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora chłodnicy - wiatrak się obraca lekko cały czas. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Sprzęgło Sachs czy Luk ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szyman |
|