Skocz do zawartości




[w124] Amortyzator układu kierowniczego - wymiana


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 17 października 2009 - 13:06

Witam, wczoraj zabrałem się za wymianę amortyzatora układu kierowniczego. Postanowiłem go wymienić ponieważ kierownica stawiała coraz większy opór a przy kręceniu kierownicą wydobywały się dziwne dźwięki. Na tą operację zeszło mi koło 30 minut. Nie miałem kanału i podnośnika więc myślę, że komuś kto dysponuje takim zapleczem poszło by szybciej. Operacja niezbyt skomplikowana.

Potrzebne rzeczy:

- Amortyzator układu kierowniczego - STABILUS (taki jaki był zakładany na pierwszy montaż) o numerze 124 463 04 32.
- 2 klucze 17-tki ( najlepiej jeden nasadowy i jeden płaski z grzechotką)
- Penetrator WD-40 czy coś innego.

Zacząłem od zlokalizowania tegoż amortyzatora, ustaliłem, które śruby potrzebuję odkręcić.

Dołączona grafika

Psiknąłem śruby penetratorem, odczekałem aż zareaguje i przystąpiłem do odkręcania. Wyjąłem stary amortyzator i sprawdziłem jego opór. Praktycznie nie miał jakiegokolwiek oporu.

Dołączona grafika

Następnie wziąłem się za montaż nowego amortyzatora. Dokręciłem wszystko mocno. I oto efekt.

Dołączona grafika

Cieszę się teraz cichym kręceniem kierownicą i nie mam już takich oporów na kole kierownicy :mrgreen: Polecam tą operację.

Zastanawiam się tylko, czy nie powinienem zastosować jakiegoś środka, który zapobiegał by odkręceniu się śrub. Wprawdzie na śrubie nie zauważyłem pozostałości po takim środku ale mimo wszystko http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif










Podobne tematy Zwiń