Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ogrzewanie - cały czas grzeje.



126 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   qbap


  • Postów: 99
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 lipca 2009 - 09:20

Witam.
Od razu piszę, przeszukałem połowę forów o mb124 i chyba wszystkie tematy z tym związane.
Chodzi o to, że wali ciepłym cały czas bez względu na nastawienie temp. Wcześniej wydawało mi się, że od pasażera grzało trochę mniej przy nastawieniu min., Ale teraz chyba równo wali wszędzie na max.
Sprawdziłem elektrozawory i są ok. Otwierają się i zamykają po podaniu nap z aku. (aktualnie w te gorączki po prostu dałem masę na zewnętrzne piny i + na sirodkowy wtyczki tak, że są na stałe zamknięte po przekręceniu zapłonu, ale to rożwiiązanie tymczasowe)
Czujnik temperatury przy lampce sprawdzałem i ma w temp ok. 25 stopni mniej więcej 7 kOhm jak go podgrzeje zapalniczką to spada (ale muszę go ostro przypalić) do ok. 2 kOhm a ochładzając rośnie do 10k i tu pierwsze pytanie czy te wartości są odpowiednie?
Płytkę z elektroniką przejrzałem i przelutowałem całą i nic nie jest spalone czy widocznie uszkodzone.
Co mogę jeszcze sprawdzić i jak? Gdzie szukać przyczyny, bo już siły nie mam na to…



#42 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 lipca 2009 - 19:19

qbap napisał:

Czujnik temperatury przy lampce sprawdzałem i ma w temp ok. 25 stopni mniej więcej 7 kOhm jak go podgrzeje zapalniczką to spada (ale muszę go ostro przypalić) do ok. 2 kOhm a ochładzając rośnie do 10k i tu pierwsze pytanie czy te wartości są odpowiednie?

Jeżeli czujnik przy lampce padnie, to nie będzie pozycji pośrednich regulacji (pomiędzy "min" i "max")
Cały czas będzie jednak można włączyć pozycje skrajne: "min" zamykającą ogrzewanie i "max" - otwierającą je na full.

#43 Offline   charles_88


  • Postów: 6
  • Na forum od: 30 lip 2009
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 31 lipca 2009 - 00:20

Witam,
z racji tego, że ten wątek jest jeszcze świeży chciałbym podłączyć się ze swoim problemem.

z nawiewów cały czas grzało.
po opukaniu zaworów i sprawdzeniu styków mogę już ustawić na zimny nawiew
ale potencjometr z prawej strony reguluje temperaturę lewego nawiewu,
a lewy potencjometr niema wpływu na temperaturę ani prawego ani lewego nawiewu.

dodam że wcześniej podczas grzebania pod deską znalazłem 2 wiszące czujniki temperatury.
znalazłem miejsce osadzenia tych czujników i sugerując się tylko długością przewodów zamocowałem te czujniki.

czy problem tkwi w tych czujnikach?

#44 Offline   kris22


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 sty 2009
  • Miejscowość: Trondheim

Napisano 12 grudnia 2009 - 12:09

Witam wszystkich Kolegów, mam podobny problem w moim MB czyli jest ciagle bardzo cieplo ale po przeczytaniu wszystkiego na ten temat wiem co mam robic, prosze jedynie o pomoc co zrobic albo jaka moze byc przyczyna nie palenia sie kontrolek na 3 przyciskach miedzy regulacja temperatury na panelu środkowym? Jest tam cyrkulacja powietrza, osuszanie i ten znaczek EU NIC NIE DZIALA a bezpieczniki OCZYWISCIE SPRAWDZILEM. Pozdrawiam i licze na pomoc. :ok:

#45 Offline   Patryk23


  • Postów: 115
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Wyszków
  • Drugi Mercedes:W123-sedan 2.0D 1979r. x2
  • Trzeci Mercedes:W124 3.0D 1990r-sedan.
  • Inne auto:Ford Galaxy 1.9 TDI 1996r

Napisano 12 grudnia 2009 - 16:13

Lukas napisał:

Proszę o jakąś podpowiedz.
Podpowiedz jest taka a raczej rada... Przeczytaj powyższe posty :ok:

#46 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 grudnia 2009 - 11:44

kris22 napisał:

aka moze byc przyczyna nie palenia sie kontrolek na 3 przyciskach miedzy regulacja temperatury na panelu środkowym?
odpowiedzi znajdziesz w innych tematach (dot. podswietlania). Jesli nie bedzie nic co Cie usatysfakcjonuje tam zadaj pytanie :kot:

#47 Offline   molar


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Drugi Mercedes:124 2.0 m 102
  • Inne auto:subaru impreza sti

Napisano 16 grudnia 2009 - 08:41

Juz mnie za to koledzy strofowali-mialem to samo-i wystarczylo bezpiecznik wymienic. Sniedzieja , wiec pozornie dobry , ale nie dziala http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif

#48 Offline   wszawszy


  • Postów: 18
  • Na forum od: 20 paź 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 15 marca 2010 - 15:17

Gdzie elektrozawory powinny być ?
Podobno koło akumulatora, ale ni śladu tam ich a chyba aż tak ślepy nie jestem, wiem że to najprawdopodobniej właśnie zawór jest przyczyną grzania tylko z jednej strony no ale szukam i szukam i lipa.

#49 Offline   gowaa


  • Postów: 1 006
  • Na forum od: 13 lip 2008
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SEL

Napisano 15 marca 2010 - 15:25

wszawszy, tak to wygląda.
Dołączona grafika
umiejscoiwione przed akumulatorem :)

#50 Offline   wszawszy


  • Postów: 18
  • Na forum od: 20 paź 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 15 marca 2010 - 15:50

Nie ma... a wąż odprowadzający płyn z nagrzewnicy z powrotem do obiegu idzie bezpośrednio do tej metalowej rurki przy silniku... :sad:








Podobne tematy Zwiń