Witam.
Od razu piszę, przeszukałem połowę forów o mb124 i chyba wszystkie tematy z tym związane.
Chodzi o to, że wali ciepłym cały czas bez względu na nastawienie temp. Wcześniej wydawało mi się, że od pasażera grzało trochę mniej przy nastawieniu min., Ale teraz chyba równo wali wszędzie na max.
Sprawdziłem elektrozawory i są ok. Otwierają się i zamykają po podaniu nap z aku. (aktualnie w te gorączki po prostu dałem masę na zewnętrzne piny i + na sirodkowy wtyczki tak, że są na stałe zamknięte po przekręceniu zapłonu, ale to rożwiiązanie tymczasowe)
Czujnik temperatury przy lampce sprawdzałem i ma w temp ok. 25 stopni mniej więcej 7 kOhm jak go podgrzeje zapalniczką to spada (ale muszę go ostro przypalić) do ok. 2 kOhm a ochładzając rośnie do 10k i tu pierwsze pytanie czy te wartości są odpowiednie?
Płytkę z elektroniką przejrzałem i przelutowałem całą i nic nie jest spalone czy widocznie uszkodzone.
Co mogę jeszcze sprawdzić i jak? Gdzie szukać przyczyny, bo już siły nie mam na to…
4
126 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 20 lipca 2009 - 09:20
#42
Napisano 20 lipca 2009 - 19:19
qbap napisał:
Czujnik temperatury przy lampce sprawdzałem i ma w temp ok. 25 stopni mniej więcej 7 kOhm jak go podgrzeje zapalniczką to spada (ale muszę go ostro przypalić) do ok. 2 kOhm a ochładzając rośnie do 10k i tu pierwsze pytanie czy te wartości są odpowiednie?
Jeżeli czujnik przy lampce padnie, to nie będzie pozycji pośrednich regulacji (pomiędzy "min" i "max")
Cały czas będzie jednak można włączyć pozycje skrajne: "min" zamykającą ogrzewanie i "max" - otwierającą je na full.
#43
Napisano 31 lipca 2009 - 00:20
Witam,
z racji tego, że ten wątek jest jeszcze świeży chciałbym podłączyć się ze swoim problemem.
z nawiewów cały czas grzało.
po opukaniu zaworów i sprawdzeniu styków mogę już ustawić na zimny nawiew
ale potencjometr z prawej strony reguluje temperaturę lewego nawiewu,
a lewy potencjometr niema wpływu na temperaturę ani prawego ani lewego nawiewu.
dodam że wcześniej podczas grzebania pod deską znalazłem 2 wiszące czujniki temperatury.
znalazłem miejsce osadzenia tych czujników i sugerując się tylko długością przewodów zamocowałem te czujniki.
czy problem tkwi w tych czujnikach?
z racji tego, że ten wątek jest jeszcze świeży chciałbym podłączyć się ze swoim problemem.
z nawiewów cały czas grzało.
po opukaniu zaworów i sprawdzeniu styków mogę już ustawić na zimny nawiew
ale potencjometr z prawej strony reguluje temperaturę lewego nawiewu,
a lewy potencjometr niema wpływu na temperaturę ani prawego ani lewego nawiewu.
dodam że wcześniej podczas grzebania pod deską znalazłem 2 wiszące czujniki temperatury.
znalazłem miejsce osadzenia tych czujników i sugerując się tylko długością przewodów zamocowałem te czujniki.
czy problem tkwi w tych czujnikach?
#44
Napisano 12 grudnia 2009 - 12:09
Witam wszystkich Kolegów, mam podobny problem w moim MB czyli jest ciagle bardzo cieplo ale po przeczytaniu wszystkiego na ten temat wiem co mam robic, prosze jedynie o pomoc co zrobic albo jaka moze byc przyczyna nie palenia sie kontrolek na 3 przyciskach miedzy regulacja temperatury na panelu środkowym? Jest tam cyrkulacja powietrza, osuszanie i ten znaczek EU NIC NIE DZIALA a bezpieczniki OCZYWISCIE SPRAWDZILEM. Pozdrawiam i licze na pomoc.
#45
Napisano 12 grudnia 2009 - 16:13
Lukas napisał:
Proszę o jakąś podpowiedz.
#46
Napisano 13 grudnia 2009 - 11:44
kris22 napisał:
aka moze byc przyczyna nie palenia sie kontrolek na 3 przyciskach miedzy regulacja temperatury na panelu środkowym?
#47
Napisano 16 grudnia 2009 - 08:41
Juz mnie za to koledzy strofowali-mialem to samo-i wystarczylo bezpiecznik wymienic. Sniedzieja , wiec pozornie dobry , ale nie dziala http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif
#48
Napisano 15 marca 2010 - 15:17
Gdzie elektrozawory powinny być ?
Podobno koło akumulatora, ale ni śladu tam ich a chyba aż tak ślepy nie jestem, wiem że to najprawdopodobniej właśnie zawór jest przyczyną grzania tylko z jednej strony no ale szukam i szukam i lipa.
Podobno koło akumulatora, ale ni śladu tam ich a chyba aż tak ślepy nie jestem, wiem że to najprawdopodobniej właśnie zawór jest przyczyną grzania tylko z jednej strony no ale szukam i szukam i lipa.
#50
Napisano 15 marca 2010 - 15:50
Nie ma... a wąż odprowadzający płyn z nagrzewnicy z powrotem do obiegu idzie bezpośrednio do tej metalowej rurki przy silniku... :sad:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
[w201] Ogrzewanie kabiny - nie grzeje |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matrix_44 |
|
||
[w201] czasem nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bartekkap |
|