Od jakiegoś czasu chodzi za mną myśl zakupu G-klasy... Nie miałem jeszcze auta terenowego więc poproszę o pomoc...
Czy ktoś może mi doradzić jaki model/wersję wybrać? Z jakim silnikiem, jakie są najlepsze? A może dać sobie spokój z Gelendą i wybrać jakiegoś Patrola lub terenową toyotę..
0
G-klasa.. ale jaka..? Proszę o doradę w wyborze...
Rozpoczęty przez superbzorr, wrz 29 2008 20:46
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 września 2008 - 20:46
#2
Napisano 29 września 2008 - 21:59
moim zdaniem w prostocie Gelenda jest coś co pociąga
a najlepsze to to że od "wieków" nie wiele w nim zmieniono na pierwszy rzut oka
sam mam chrapkę na coś takiego
przydadzą się opinie i podpowiedzi
a najlepsze to to że od "wieków" nie wiele w nim zmieniono na pierwszy rzut oka
sam mam chrapkę na coś takiego
przydadzą się opinie i podpowiedzi
#3
Napisano 29 września 2008 - 22:39
superbzorr napisał:
Czy ktoś może mi doradzić jaki model/wersję wybrać?
W każdym razie na pewno bym nie brał krótkiej wersji
superbzorr napisał:
Z jakim silnikiem, jakie są najlepsze?
No i najważniejsza kwestia:
Jakie koszta wchodzą w rachubę?
#4
Napisano 30 września 2008 - 09:31
Autko jeździło by tak po wiejskich drogach, no i trochę po asfaltach
[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 10:31 ]
A jakie silniki diesla w nich są..? i czy brać automat czy skrzynia manualna..?
[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 10:31 ]
A jakie silniki diesla w nich są..? i czy brać automat czy skrzynia manualna..?
#5
Napisano 30 września 2008 - 13:24
superbzorr napisał:
A jakie silniki diesla w nich są..?
[460] 240 GD (1979 - 1991)
2.4D - OM 616 znany z "beczki" W123, moc 72KM
[460] 250 GD (1987 - 1992)
2.5D - OM 602 znany z W124, moc 84KM
[460] 300 GD (1979 - 1991)
3.0D - OM 617 znany z "beczki" W123, moc 80KM
[461] 290 GD (1991 - ?)
2.9D - OM 602 rozwiercony, moc 92KM
[461] 290 GD Turbodiesel (1997 - ?)
2.9 Turbodiesel - OM 602 rozwiercony + turbo, moc 120KM
[463] 250 GD (1990 - 1992)
2.5D - OM 602 znany z W124, moc 94KM ?, krótka seria
[463] 300 GD (1990 - 1994)
3.0D - OM 603 znany z W124, moc 112KM
[463] 350 GD Turbodiesel (1991 - 1996)
3.5 Turbodiesel - OM 603 rozwiercony + turbo, moc 136KM
[463] 300 GD Turbodiesel (1996 - ?)
3.0 Turbodiesel - OM 606 turbo znany z W210, moc 177KM
To tyle co mówi katalog - a kończy się on na 1997 roku.
Proszę się nie czepiać zmiany nazewnictwa po 1992 :-P
superbzorr napisał:
czy brać automat czy skrzynia manualna..?
#6
Napisano 30 września 2008 - 17:04
A nie lepszy jest manual..?
#7
Napisano 30 września 2008 - 17:13
Cytat
A nie lepszy jest manual..?
Generalnie w starszych wersjach nie oferowano automatów, a w nowszych manuali, więc problem się jakby samoistnie rozwiązuje
Automat dobrze się sprawdza w jeździe miejskiej i po tzw. drogach nieutwardzonych, ale równie dobrze wbrew pozorom radzi sobie w ciężkim terenie - kiedyś w jakimś piśmie off-road'owym czytałem artykuł dotyczący jazdy po skałkach Wranglerem z ASB - autor nie mógł się nachwalić precyzji z jaką mógł się poruszać
#8
Napisano 30 września 2008 - 17:26
sa jescze 2,7cdi i 4,0 cdi wsumie okresl sie ie kasy mozesz wydac bo wiesz ze Geledna to kawal histori i droga zabawka niestety ale za to porzadna dobrywybor to wg mnie om606 no najlepsza gelenda dla mnie to po ostatnim lifcie gdzie wyglada slicznie z zewnatrz no i srodek luksusowy zoabcz sobie tez tutaj
#9
Napisano 21 czerwca 2009 - 21:02
jerzeli chodzi o silniki to wydaje mi się iż dostępne były też 3 l turbo które były montowane w w123
#10
Napisano 25 czerwca 2009 - 21:43
Ostatnio pojeżdziłem trochę militarnym Puchem 2.3 benzyna z automatem.
Rany, jaki muł.
Rany, jak ja chcę takiego mieć!!
Generalnie parę terenówek przećwiczyłem (dwa przebudowane Explorery, dwa Cherokee, z czego jeden przerobiony BARDZO, Land Cruiser 70, Range Rover Classic), trochę o off-roadzie wiem i powiem jedno. Gelendy są mega fajowymi wózkami.
Jedna rzecz: jeśli do lekkiego terenu lub na wyprawy - tylko długa
jeśli do poważnej offroadowej katorgi - tylko krótka. I minimum 3 l z turbiną
Rany, jaki muł.
Rany, jak ja chcę takiego mieć!!
Generalnie parę terenówek przećwiczyłem (dwa przebudowane Explorery, dwa Cherokee, z czego jeden przerobiony BARDZO, Land Cruiser 70, Range Rover Classic), trochę o off-roadzie wiem i powiem jedno. Gelendy są mega fajowymi wózkami.
Jedna rzecz: jeśli do lekkiego terenu lub na wyprawy - tylko długa
jeśli do poważnej offroadowej katorgi - tylko krótka. I minimum 3 l z turbiną
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
[W124] poszarpywanie po odpaleniu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | beesmark |
|
|
|
[S124] baleronwkombi 2.0E 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | baleronwkombi |
|
|