tak. dawac mniej gazu . a swoją drogą to ASD ciut zmniejsza promień skrętu (ważne przy manewrowaniu)
5
Co to jest ASD
Rozpoczęty przez BART, gru 19 2008 12:58
60 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 23 grudnia 2008 - 15:17
#12
Napisano 24 grudnia 2008 - 21:40
To jeszcze takie pytanko?
Kiedy załącza się ASD to zaczyna świecić żółty trójkąt na tablicy rozdzielczej? Mam ASD ale trójkąt nigdy się nie zapalił a wydaje mi się że było już kilka sytuacji kiedy powinien dlatego podejrzewam nie działanie tego systemu.
Kiedy załącza się ASD to zaczyna świecić żółty trójkąt na tablicy rozdzielczej? Mam ASD ale trójkąt nigdy się nie zapalił a wydaje mi się że było już kilka sytuacji kiedy powinien dlatego podejrzewam nie działanie tego systemu.
#13
Napisano 24 grudnia 2008 - 22:09
Kolego nie wiem jaką masz kostkę w W201 ale jak masz taka jak ja w W124 to pomoże Ci to
Postaram się po świętach coś znaleźć typowo do W201,to akurat jest wynik moich poszukiwań
sam mam mały problem z ASD ale już opanowany za pomocą tego właśnie schematu mam nadzieje że Ci pomoże,Diagnozę wykonywać na zapalonym silniku trzeba.
A tu macie kody migawkowe mogą się przydać innym do diagnozy ASD
ASD
Że by dokonać sprawdzenia błędów i kasowania ich musimy mieć najlepiej 2 przewody,długości około 2 metry żeby siedzieć w samochodzie a nie biegać pod maskę i z powrotem,wsadzamy przewody do pinów 1 i 5 i zwieramy je na około 3 sekundy po czym rozwieramy zworkę,kontrolka ASD która świeciła na desce zgaśnie i po jakichś 2-3 sekundach zacznie migać zaczynamy odczyt błędów.
Krótkie mignięcia liczymy są to kody błędu nadawane z przerwami około sekundy,po wyświetleniu kodu kontrolka gaśnie na jakieś 2-3 sekundy i zaświeci się z powrotem stałym światłem to jest pierwszy kod błędu odczytany,zapisujemy sobie go i zaczynamy następne badanie tak samo zwierając kabelki,tak długo powtarzamy proces zwierania i rozwierania i odczytywania mignięć dopóki sie nam nie powtórzy pierwszy kod,jak sie pierwszy kod powtórzy to oznacza że więcej błędów nie ma i logicznie myśląc sterownik powtarza sie z wyświetlaniem błędów.
Kody mignięć
KODY BŁĘDÓW:
1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD tylnym moście
------------------------------------------------------------------------------------
4-Matic
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady między mostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady między mostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
-------------------------------------------------------------------------------------
Kasowanie błędów
Kasowanie błędów wykonujemy za pomocą zwarcia pinów 1i5 na około 9-12sekund
Życzę udanej zabawy
Postaram się po świętach coś znaleźć typowo do W201,to akurat jest wynik moich poszukiwań
sam mam mały problem z ASD ale już opanowany za pomocą tego właśnie schematu mam nadzieje że Ci pomoże,Diagnozę wykonywać na zapalonym silniku trzeba.
A tu macie kody migawkowe mogą się przydać innym do diagnozy ASD
ASD
Że by dokonać sprawdzenia błędów i kasowania ich musimy mieć najlepiej 2 przewody,długości około 2 metry żeby siedzieć w samochodzie a nie biegać pod maskę i z powrotem,wsadzamy przewody do pinów 1 i 5 i zwieramy je na około 3 sekundy po czym rozwieramy zworkę,kontrolka ASD która świeciła na desce zgaśnie i po jakichś 2-3 sekundach zacznie migać zaczynamy odczyt błędów.
Krótkie mignięcia liczymy są to kody błędu nadawane z przerwami około sekundy,po wyświetleniu kodu kontrolka gaśnie na jakieś 2-3 sekundy i zaświeci się z powrotem stałym światłem to jest pierwszy kod błędu odczytany,zapisujemy sobie go i zaczynamy następne badanie tak samo zwierając kabelki,tak długo powtarzamy proces zwierania i rozwierania i odczytywania mignięć dopóki sie nam nie powtórzy pierwszy kod,jak sie pierwszy kod powtórzy to oznacza że więcej błędów nie ma i logicznie myśląc sterownik powtarza sie z wyświetlaniem błędów.
Kody mignięć
KODY BŁĘDÓW:
1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD tylnym moście
------------------------------------------------------------------------------------
4-Matic
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady między mostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady między mostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
-------------------------------------------------------------------------------------
Kasowanie błędów
Kasowanie błędów wykonujemy za pomocą zwarcia pinów 1i5 na około 9-12sekund
Życzę udanej zabawy
#14
Napisano 24 grudnia 2008 - 22:14
Longley napisał:
Kiedy załącza się ASD to zaczyna świecić żółty trójkąt na tablicy rozdzielczej?
Longley napisał:
podejrzewam nie działanie tego systemu.
Przy niesprawnym systemie powinna się świecić żółtka kontrolka z napisem ASD.
#15
Napisano 25 grudnia 2008 - 03:10
Mam taki immobiliser w aucie, że jak przekręcam kluczyk na zapłon to pocieram kawałkiem metalu w odpowiednim miejscu i zapala się trójkąt po środku zegarów, wtedy mogę odpalić.
Z tego wnioskuje że żarówka trójkąta działa.
Kontrolka ASD nie świeci podczas jazdy.
Pewnie przyczyna leży jeszcze gdzieś indziej
Z tego wnioskuje że żarówka trójkąta działa.
Kontrolka ASD nie świeci podczas jazdy.
Pewnie przyczyna leży jeszcze gdzieś indziej
#16
Napisano 25 grudnia 2008 - 11:24
Cytat
Kontrolka ASD nie świeci podczas jazdy.
Pewnie przyczyna leży jeszcze gdzieś indziej
Pewnie przyczyna leży jeszcze gdzieś indziej
Kolego dopóki nie zdiagnozujesz sterownika ASD to możesz gdybać całe życie i nic ci to nie da sprawdź jaką masz kostkę u siebie czy taka jak w W124 jak tak to napisałem
Ci co masz zrobić i będziesz wiedział wszystko.
#17
Napisano 25 grudnia 2008 - 16:05
Longley, to po potarciu tym immobiliserem zapala się sam ten trójkąt, a reszta kontrolek świeci już po przekręceniu kluczyka? Jeżeli tak, to jest jakaś rzeźba i może ten trójkąt w ogóle nie jest podłączony do układu ASD tylko do samego immobilisera
Raul78, oczywiście można sprawdzić sterownik ASD Twoim sposobem(sam kiedyś miałem problem z ASD i ten sposób mi pomógł), ale jeżeli koledze nie świeci się kontrolka sygnalizująca awarię ASD, to wątpię żeby sterownik wymigał jakieś błedy...
Raul78, oczywiście można sprawdzić sterownik ASD Twoim sposobem(sam kiedyś miałem problem z ASD i ten sposób mi pomógł), ale jeżeli koledze nie świeci się kontrolka sygnalizująca awarię ASD, to wątpię żeby sterownik wymigał jakieś błedy...
#18
Napisano 25 grudnia 2008 - 17:55
Skoro mu nie świeci to niech najpierw sprawdzi żarówkę bo może to być błaha przyczyna,lub brak łącza na instalacji to jest podstawa a jak nie będziemy mieli kompletnych pewnych informacji że żarówka nie jest spalona i że instalacja jest spawana to nie ma sensu w ogóle dyskusję prowadzić bo okaże się że będziemy cuda wymyślać i głowę zaprzątać nie wiadomo czym a efektem będzie spalona żarówka albo brak przepływu na instalacji elektrycznej od kontrolki,to że kontrolka na desce nie sygnalizuje przepalonej żarówki nie oznacza że żarówka od kontrolki ASD jest sprawna tak jak i inne kontrolki,kolego sprawdź wszystko a potem wrócimy do tematu gdyż na razie robimy remont a przyczyna może być błaha
#19
Napisano 09 lutego 2009 - 16:03
Janwno napisał:
tak, kiedy ASD się załączy działa jak szpera(100% blokady), kiedy jest wyłączone most działa z blokadą na poziomie 35%
Janwno napisał:
w autach z ASD mosty wyposażone są w LSD czyli te 35% jest zawsze. To faktycznie spora wartość jak na fabryczny dyferencjał
Potrzebuje potwierdzenia tych informacji , czyli ze sam most z ASD nie podpiety do chydrauliki i elektroniki bedzie mial ok 35% sprzegniecia kol.
Wiem ze nie bedzie bllokowac 100% bez podlączenia ale chce sie upewnic ze 35% bedzie zawsze , gdyz chec kupic taki most ale musze wylozyc 1200zl. Sprzedawca zapewnia ze jest w super stanie,
Podsumowując nie chce wylozyc tysiąca na cos co juz mam gdyz w moim samochodzie nie ma asd i zzalezy mi zeby przekladka tylnego mostu na wersje z asd dala mi te 35% szpery ;-)
#20
Napisano 09 lutego 2009 - 17:54
BART napisał:
most z ASD nie podpiety do chydrauliki i elektroniki bedzie mial ok 35% sprzegniecia kol.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201] ASD - błąd, kod 8 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub |
|
||
Jaka jest fabryczna grubość lakieru |
Mercedes S, CL i SEC | Dargut |
|
|
|
[W124] Z cyklu: co to kurka jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|