Witam.
historia jest dluga ale streszcze ja maksymalnie
Jakis czas temu kupilem mercedesa 190E 2.3L z zatartym silnikiem.
Nastepnie kupilem drugiego merca z silnikiem 2.6L, wyjolem silnik i zamontowalem do mojego starego merca gdzie uprzednio był silnik 2.3 litra.
Samochodzik smiga slicznie i szybko choc zabawy z przekładka bylo dosc duzo.
Teraz to co tygryski lubią najbardziej ... czyli tylni naped.
Ale jak go wykozystac gdy ma sie mechanizm roznicowy a nie chcemy go na stałe spawac ?
Tu z pomoca przychodzi nam orginalna instalacja ASD.
Potrzebne elementy:
1) Pompa cisnienia ASD
2) Elektro zawór ASD
3) Most z obsługą ASD
4) przewody cisnieniowe
5) Przewody elektryczne do podłączenia sterowania ręcznego elektrozaworem ASD
6) Ładny wyłącznik
7) Bezpiecznik z ramką 5A
8) 2L oleju ATF 2 D lub ZHM
9) Kontrolka <<--- BARDZO WAZNE !!!
Tu musze napisac ze kontrolke MUSIMY zainstalowac poniewaz jazda z zalaczonym ASD z predkoscia okolo 60km/h i strzale ze sprzegła na drugim biegu moze zakonczyc sie bardzo efektownym oberkiem.
Jak juz skompletujemy te czesci to montujemy wszystko w jedna całość.
Zasilanie zasworu ASD bierzemy sobie z zasilania radia (jest po stacyjce) i na tym przewodzie montujemy nasz bezpiecznik 5A. To zabezpieczy nasza instalacje przed pozarem gdy cos sie zepsuje. Za bezpiecznikiem montujemy nasz ładny włącznik manualny ASD. A minus do zaworu bierzemy z masy samochodu choćby z budy. Ja nie chcialem niszczyc lakieru i takze wziolem minus z pod radia.
Odpalamy silnik i włączamy nasza szpere ASD włącznikiem na stałe.
Po takim manualnym zalaczeniu układu ASD pompa blokuje nam most przy kazdej predkosci nawet przy 200km/h !!!!!
Elektrozawor ASD grzeje sie dosc mocno i z temperatury wyliczylem ze przy włączonej blokadzie nie wolno jezdzic dłużej niz 20minut bo elektrozawór moze ulec spaleniu.
Wrazenia z jazdy:.
Hmmm ... jak by to opisac...
Zaden samochod ze standardowym mechanizmem roznicowym nie wywinie tak bąka jak hydroszpera ASD.
Nawet pięcio litrowa BMW nie dawala sobie tak rady jak moj mercedes 2.6L z hydroszpera.
Wiele ludzi spawa mechanizmy roznicowe bo to by lepiej jezdzic bokiem. Lecz przy normalnej jezdzie bardzo niszcza oni tylne opony i nadwyreżają przeguby. Ja tego problemu nie mam.
Jak ktos ma jakies pytania to piszcie smialo.
Pozdrawiam drift amatorów.
0
[w201] Hydroszpera - Przerobka ASD na szpere do nauki drifu.
Rozpoczęty przez Rommie, sie 07 2009 14:17
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 sierpnia 2009 - 14:17
#2
Napisano 07 sierpnia 2009 - 15:59
Rommie, fajnie to wykombinowałeś ;-) a ile cię to kosztowało? (wszystkie elementy ASD)
#3
Napisano 07 sierpnia 2009 - 16:06
Oba modele mercedesa ktore kupiłem mialy juz pełną instalacje ASD.
lecz w zadnym nie dziala - ja ją tylko naprawiłem i ... przerobiłem.
lecz w zadnym nie dziala - ja ją tylko naprawiłem i ... przerobiłem.
#4
Napisano 08 sierpnia 2009 - 21:04
No czegoś takiego szukałem
Dzięki Rommie,
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 21:04 ]
Rommie, a powiedz mi jak długo jeździsz z tak zmodyfikowonym ASD?
Chodzi mi o ewentualne problemy?
No i pytanie czy czasem kiedyś cały mechanizm ASD w dyfrze się nie podda pod zbyt dużym obciążeniem?
Dzięki Rommie,
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 21:04 ]
Rommie, a powiedz mi jak długo jeździsz z tak zmodyfikowonym ASD?
Chodzi mi o ewentualne problemy?
No i pytanie czy czasem kiedyś cały mechanizm ASD w dyfrze się nie podda pod zbyt dużym obciążeniem?
#5
Napisano 09 sierpnia 2009 - 17:46
Witam jezdze tak juz okolo 3 dni.
Przez ten czas spalilem juz trzy komplety opon.
Hydroszpere zalaczam za kazdym razem gdy mam na to ochote. Czyli prawie w kazdym zakrecie ;-)
Jesli mechanizm blokujacy most ulegnie uszkodzeniu to nadal bedziemy mogli kontynowac jazde z tym ze szpera poprostu nie bedzie dzialac.
Napewno przyspiesza to zuzycie mechanizmu blokady kół. Wszak ASD w naszych mercedesach zalacza sie sporadycznie - z tad jego dluga i bez awaryjna praca.
Narazie jestem na etapie szukania przekroju mostu z ASD - chce dokladnie wiedziec jak to dziala, co w moscie blokuje ze soba półosie. U mnie po zalaczeniu hydroszpery i skrecaniu na asfalcie slychac jak by zębatki przeskakiwały. Nie wiem czy to normalna praca ASD czy cos juz uległo uszkodzeniu. Nawet jak mialem sprawne ASD tez bylo slychac takie jak by przeskakiwanie.
Wiem ze u siebie mam zapowietrzony układ ASD w samym moscie moze dla tego "coś" nie moze się zazębić i z tąd te przeskakiwanie zebatek u mnie w moscie.
Tak jak pisalem wczesniej musze podjechac gdzies na kanał i odpowietrzyć dokladnie caly uklad może to pomoże. A jak nie to jak się juz zepsuje to rozbiore caly most i naprawie. ;-)
Nie ma rzeczy której nie da się naprawić.
Pozdrawiam
Przez ten czas spalilem juz trzy komplety opon.
Hydroszpere zalaczam za kazdym razem gdy mam na to ochote. Czyli prawie w kazdym zakrecie ;-)
Jesli mechanizm blokujacy most ulegnie uszkodzeniu to nadal bedziemy mogli kontynowac jazde z tym ze szpera poprostu nie bedzie dzialac.
Napewno przyspiesza to zuzycie mechanizmu blokady kół. Wszak ASD w naszych mercedesach zalacza sie sporadycznie - z tad jego dluga i bez awaryjna praca.
Narazie jestem na etapie szukania przekroju mostu z ASD - chce dokladnie wiedziec jak to dziala, co w moscie blokuje ze soba półosie. U mnie po zalaczeniu hydroszpery i skrecaniu na asfalcie slychac jak by zębatki przeskakiwały. Nie wiem czy to normalna praca ASD czy cos juz uległo uszkodzeniu. Nawet jak mialem sprawne ASD tez bylo slychac takie jak by przeskakiwanie.
Wiem ze u siebie mam zapowietrzony układ ASD w samym moscie moze dla tego "coś" nie moze się zazębić i z tąd te przeskakiwanie zebatek u mnie w moscie.
Tak jak pisalem wczesniej musze podjechac gdzies na kanał i odpowietrzyć dokladnie caly uklad może to pomoże. A jak nie to jak się juz zepsuje to rozbiore caly most i naprawie. ;-)
Nie ma rzeczy której nie da się naprawić.
Pozdrawiam
#6
Napisano 09 sierpnia 2009 - 20:08
Rommie napisał:
Narazie jestem na etapie szukania przekroju mostu z ASD - chce dokladnie wiedziec jak to dziala, co w moscie blokuje ze soba półosie.
Rommie napisał:
A jak nie to jak się juz zepsuje to rozbiore caly most i naprawie. Nie ma rzeczy której nie da się naprawić.
#7
Napisano 10 sierpnia 2009 - 11:37
Ja myslalem ze to dziala wlasnie za pomoca tarczek ciernych.
Lecz po dzwieku jaki wydaje w czasie pracy .... wydaje mi sie ze sa tam zeby ktore sie o siebie zazebiaja. I w tym momencie zglupialem.
Jedna opcja wyklucza druga.
Dla tego tez szukam dokladnego przekroju mostu z asd.
Lecz po dzwieku jaki wydaje w czasie pracy .... wydaje mi sie ze sa tam zeby ktore sie o siebie zazebiaja. I w tym momencie zglupialem.
Jedna opcja wyklucza druga.
Dla tego tez szukam dokladnego przekroju mostu z asd.
#8
Napisano 12 grudnia 2010 - 19:52
mam u siebie ASD i gdzie mam się wpiąć aby móc zawór załańczać??
#9
Napisano 09 maja 2013 - 08:14
Jako ze mój temat został zablokowany i kazano mi napisac w tym to pisze
Czy ktos z was kiedys myslal nad przerobieniem ASD na jakąś pomkę hydrauliczną np. sprzęgła lub pompe hamulcową ?
Zrobic cos w stylu hamulca ręcznego hydraulicznego tylko ze blokowanego Bo nie chce mi sie przekladac wszystkich przewodów hydraulicznych do mojej gwiazdy w szczególnosci ze są już troche zjedzone przez rdze A tak to by bylo alternatywne rozwiazanie tego problemu. Tylko kwestia tego, jakie cisnienie jest w ukladzie asd? Czy taka pompka hamulcowa na jeden skok tloka da rade wydolic?
Czy ktos z was kiedys myslal nad przerobieniem ASD na jakąś pomkę hydrauliczną np. sprzęgła lub pompe hamulcową ?
Zrobic cos w stylu hamulca ręcznego hydraulicznego tylko ze blokowanego Bo nie chce mi sie przekladac wszystkich przewodów hydraulicznych do mojej gwiazdy w szczególnosci ze są już troche zjedzone przez rdze A tak to by bylo alternatywne rozwiazanie tego problemu. Tylko kwestia tego, jakie cisnienie jest w ukladzie asd? Czy taka pompka hamulcowa na jeden skok tloka da rade wydolic?
#10
Napisano 09 maja 2013 - 12:45
Na którymś forum "co.uk" o mercedesie w201 widziałem taki patent.. Potem poszukam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[w201] ASD - błąd, kod 8 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub |
|
||
[w124] SWAP silnika 230 m102 z ASD na bez ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jedrej |
|
|
|
[W124] ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Vengeance |
|
||
Regeneracja mostu asd abs w124 średnia głowa 3.07 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomsad |
|
|