[W124] Cykliczne stukanie i błąd nr 8 ASD.
#1
Napisano 08 listopada 2014 - 14:48
Sytuacja wygląda tak: moje 300D posiada nivo i ASD. Jak kupiłem to nie działało ani jedno ani drugie. Naprawiłem nivo (wymiana przewodów, regulatora i zalanie ZH-M i odpowietrzenie). Płyn nie ucieka i auto się poziomuje, jest amortyzacja, więc wszystko ok.
Potem przyszedł czas na ASD. Mianowicie - nie świeciły się obie kontrolki i na wolnych obrotach było słychać cykliczne stukanie z okolic tyłu auta i jednoczesne pulsowanie węża wysokiego ciśnienia, idącego od pompy (pompa na wałku rozrządu). Okazało się, że ktoś wyjął sterownik ASD, musiałem więc kupić takowy. Kontrolki już się świecą, po zapaleniu trójkąt gaśnie, a ciągle pali się ta z napisem ASD, stuka tak jak stukało.
Po odczytaniu błędu okazało się, że to nr 8 (czujnik pod pedałem hamulca, lub zawór elektromagnetyczny). Kasowanie nie pomaga, po max. minucie błąd znowu się powtarza. Na jednej parze styków czujnika pod hamulcem jest przerwa, na drugich zwarcie, po wciśnięciu odpowiednio odwrotnie (wg mnie działa ok). Zawór, po podaniu napięcia z akumulatora na wtyczkę pod tylną kanapą wydaje pojedynczy stuk, pomiar omomierzem wykazuje rezystancję zaworu na poziomie 6-7 omów. Pomiar woltomierzem napięcia zasilającego elektrozawór daje napięcie ok. 0.3V (na puszczonym hamulcu i świecącej kontrolce błędu asd), oraz 0V (po wciśnięciu hamulca i błędem asd). Wykluczam więc awarię czujnika stopu, bo reakcja na hamulec jest.
Po odpięciu tejże kostki pod kanapą dalej występuje cykanie, a wąż od pompy ciągle pulsuje z częstotliwością tych stuków.
Co może być nie tak? Macie jakieś propozycje? Po naprawie nivo nie odpowietrzałem układu ASD (nie wiem jak to zrobić i czy trzeba). Czy możliwe, że zawór elektromagnetyczny ma odpowiednią rezystancję i reaguje na podanie napięcia, a mimo to jest niesprawny? Od czego powinienem zacząć rozwiązywanie tego problemu? Jak prawidłowo odpowietrzyć ASD? Z góry dziękuję za cierpliwość i proszę o pomoc.
#2 Gość_janin_
Napisano 09 listopada 2014 - 19:40
Samo skasowanie błędu nic nie da, jeśli usterka nadal istnieje.
Czujniki stop raczej rzadko "padają", więc stawiałbym na zawór... albo np. na przerwę w jego obwodzie. To stukanie i naprężanie się węża od płynu hydraulicznego jest normalne, w każdym razie u mnie w obu autach (nivo+ASD) tak jest i w obu oba systemy hydrauliczne poprawnie działają.
Jak się odpowietrza ASD: odpowietrzasz tylko przewód od zaworu do mostu. Musisz podnieść auto, najlepiej na podnośniku, odpalasz silnik, włączasz bieg i "ruszasz". Trójkąt od razu się zaświeci i ASD się załączy (ale tu uwaga: układ musi być sprawny, ma nie być błędów, kontrolka ASD ma być wygaszona!). Wtedy deliktanie odkręcasz przewód idący od zaworu przy samym moście/dyfrze. Jak zacznie tamtędy cieknąć olej ZH-M, to dokręcasz i masz odpowietrzone.
Acha, nivo się nie odpowietrza - to jest układ samoodpowietrzający-się
Użytkownik janin edytował ten post 09 listopada 2014 - 19:43
#3
Napisano 10 listopada 2014 - 09:39
#4 Gość_janin_
Napisano 10 listopada 2014 - 12:48
Użytkownik szymekita dnia 10 listopada 2014 - 09:39 napisał
Użytkownik szymekita dnia 10 listopada 2014 - 09:39 napisał
Użytkownik szymekita dnia 10 listopada 2014 - 09:39 napisał
#5
Napisano 10 listopada 2014 - 14:41
ad 2. Zawór cały czas jest podłączony hydraulicznie, nie demontowałem go jeszcze. Chodziło mi o odpinanie tej wtyczki elektrycznej pod kanapą. Nic to nie zmienia, dalej puka i wąż pulsuje.
Przy okazji znalazłem coś takiego na innym forum. Stąd ten pomysł z wymianą gruchy:
http://www.w201w124....opic.php?t=6272
ad 3. Pewnie masz rację, ale tak czy inaczej nivo działa już bez problemu, z początku leciała piana, a po paru ruchach dźwignią regulatora już jednolity strumień.
Tak jak mówiłem, jak wymienię gruchę i rozwiążę problem błędu nr 8 to coś napiszę
#6 Gość_janin_
Napisano 10 listopada 2014 - 19:09
Podmień sobie przekaźnik srebrny na początek (najlepiej od kogoś na chwilę pożyczyć, na podmianę). Musi być 9-pinowy.
Powodzenia!
#7
Napisano 30 listopada 2014 - 09:34
#8
Napisano 22 września 2016 - 19:31
#9
Napisano 07 grudnia 2016 - 13:35
Użytkownik mixx edytował ten post 07 grudnia 2016 - 13:36
#10
Napisano 09 sierpnia 2018 - 08:45
Piszę w tym temacie żeby nie zaśmiecać forum.
Potrzebuję informacji jakie fi mają przewody od NIVO i ASD. widzę że tam jest parę tego samego rozmiaru co hamulcowe, ale są też grubsze. Jeszcze pytanie jaki skok gwintu jest na nyplach?
Z góry dziękuję za pomoc
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[w201] ASD - błąd, kod 8 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
[w124] tajemnicze stukanie pod autkiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stiv88 |
|
||
[w124] SWAP silnika 230 m102 z ASD na bez ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jedrej |
|
|