[w140] M119 nie odpala....
#31
Napisano 31 grudnia 2011 - 15:05
#32 Gość_bisqit_
Napisano 31 grudnia 2011 - 19:56
Użytkownik lutek66 dnia 24 grudnia 2011 - 14:30 napisał
Nie ma nic do odpalania. Na elektromagnes idzie 12V w przedziale 2000-4500 obrotów, co powoduje przestawienie wałka rozrządu w kierunku "wcześnie". Podczas odpalania na magnes nie idzie prąd.
Do uszczelnienia wycieków spod elektromagnesów jest przewidziana specjalna pasta, ale można ją także zastąpić np "płynną uszczelką" od Victora Reizna albo zwykłym silikonem.
Sonda także nie ma nic do tego, jak silnik odpala.
Wszelkie próby diagnostyki i napraw należy zacząć od naprawy wiązki elektryki silnika. Temat dobrze znany także posiadaczom m104. Tego niestety nie przeskoczycie. I wymiany wszystkich kabli, włącznie z rozcinaniem nierozbieralnych wtyczek. Było o tym sporo na forum.
Dalej, po zrobieniu wiązki należy podpiąć się ze Star Diagnosis i sprawdzić wskazania przepływomierza. bardzo często przy posypanej wiązce dochodzi do jego spalenia.
Użytkownik bisqit edytował ten post 31 grudnia 2011 - 20:00
#33
Napisano 04 stycznia 2012 - 09:49
#34
Napisano 09 stycznia 2012 - 14:13
Użytkownik pueblo dnia 26 grudnia 2011 - 12:21 napisał
Przypadkiem przeczytałem i
Jak dla mnie ten pan to żaden fachowiec, amatorszczyzna na maxa. Włączysz klimę i wentylatory chodzą cały czas, w korku to jeszcze rozumiem bo się silnik nie przegrzewa, ale jak jadę autostradą równą prędkością 130km/h to po co mi one ?
Zużywają prąd tym samym auto więcej spala (nie wiele ale zawsze), a co najgorsze bardzo przegrzewa się przekaźnik wentylatorów topiąc gniazdo i wiązka, nie wspomnę o nad normatywnym zużyciu silników wentylatorów. I jeszcze zabulić za ten myk trzeba słono
Tak naprawdę to wystarczy w sprawnym fabrycznym układzie wentylatorów klimatyzacji, rozebrać wtyczkę przy czujniku przegrzania i wlutować równolegle między piny rezystor około 2,2kOmha. W ten sposób oszukamy układ przegrzaniowy o około 10 stopni C. Zmniejszając oporność jeszcze bardziej obniżymy temperaturę przy której włączy wentylator (ale max. 1,5kOmha).
Rezystor kosztuje tyle co zapałki a montaż trwa 2minuty.
Bardzo często przyczyną jest zabrudzony radiator chłodnicy ( czego nie widać gdy jest ona w pojeździe, ale po wymontowaniu okazuje się świata przez nią nie widać.
Tyle tylko chciałem wtrącić w tym temacie
Użytkownik Michał Łódź edytował ten post 09 stycznia 2012 - 14:17
#35
Napisano 09 stycznia 2012 - 19:03
tak btw to prawda ze wyntylatory sie wlaczaja dopiero przy 110*C a drugi bieg przy jakiej? o ile w ogole jest drugi bieg.
#36 Gość_bisqit_
#37
Napisano 09 stycznia 2012 - 20:12
Swoją drogą wyczyść sobie chłodnicę (wszystkie), bo to dziwne że przy prędkości przelotowej ok 140 temperatura wcale nie spada. Proponuję sprawdzić również jak wyglądają łopatki pompy wody. Naprawdę da się ten silnik ujarzmić jeśli chodzi o temperaturę i wcale nie trzeba robić takich zwarć jak u Ciebie z wentylatorami.
Ja jestem przeciwny takim patentom, a jeszcze chwalenie gościa za jego spryt ....
#38
Napisano 09 stycznia 2012 - 22:01
ale przychylam sie do pompy wody, faktycznie czasami jest tak ze temperatura sie lekko podnosi (okolo 5*C) i jak dodam gazu to w ciagu doslownie 3 sekund opada spowrotem na 85*C.. albo jak jest jest porzadnie nagrzany juz (nie tyle wysoka temp ile poprostu dlugo byl wlaczony) to zgasze go i jak odpale po 2-3min to tem odrazu skacze na okolo 100*C i pochodzi kilka sekund i opada na 85*C wyglada to tak jakby wlasnie lopaki nie do konca juz sie wyrabialy.. co sadzicie?
#39
Napisano 09 stycznia 2012 - 22:45
Użytkownik pueblo dnia 09 stycznia 2012 - 22:01 napisał
Co do pompy to nie wiem czy zauważyłeś że impeller (wirnik) pompy jest wymienny (A 119 201 00 07 cena 160pln). Dlaczego ? Dlatego że się szybko zużywa. WIS pisze by wymienić impeller co 100.000km. Kiedy Ty wymieniałeś ? Nigdy ?
Zawsze się zastanawiam dlaczego mechanicy starają się usunąć skutki awarii a nie przyczyny.
#40
Napisano 10 stycznia 2012 - 01:24
Użytkownik pueblo edytował ten post 10 stycznia 2012 - 01:28
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
W201 Problem z odpalaniem na zimnym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|