Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lipca 2009 - 22:09

ogllala, z VINu wychodzi że masz NIVO z przodu i z tyłu:
489 self-levelling suspension all around



#52 Offline   ogllala


  • Postów: 210
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Polaniec
  • Mercedes:W201 2.5-16V - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0 LPG
  • Inne auto:BMW E 34, e46

Napisano 04 lipca 2009 - 21:30

no to pytam gdzie jest ten odpowietrznik ? czy jest jakas sruba odpowietrzajaca przy pompie czy co ?

"A co do pompy to w regulatorze jest odpowietrznik i jeżeli po jego odkręceniu leci piana to mamy winnego"
Fotek przednich amrtyzatorow to nie ma sensu robic bo przod to fajnie sie unosi i opuszcza jedynie tyl wydaje mi sie malo sie rusza w gore i w dol bo tylko o 1cm juz o tym pisalem nie wiem czy tak powinno byc czy tez nie

[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 22:30 ]
Hej Mr Dziadek where are you :ok: :-P I`m waiting :D

#53 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lipca 2009 - 21:46

ogllala, na ostatnim zdjęciu pokazałeś zawór poziomowania przedni, z tyłu jest podobny. I to na nim od góry jest odpowietrznik, taki jak przy zaciskach hamulcowych.

Taka ciekawostka - na ostatnim zdjęciu jest taki siłowniczek - zamiast śruby rzymskiej (ona jest z tyłu) zastosowano na przedniej osi utwardzanie przedniego zawieszenia przy hamowaniu. Jest on połączony z układem hamulcowym i im mocniej hamujesz, tym bardziej utwardzasz przednie zawieszenie. Wpływa to na bezpieczeństwo no i komfort podróżowania, samochód nie nurkuje.

#54 Offline   ogllala


  • Postów: 210
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Polaniec
  • Mercedes:W201 2.5-16V - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0 LPG
  • Inne auto:BMW E 34, e46

Napisano 04 lipca 2009 - 22:13

O dzieki kolego CZARO :) ale powiem Ci ze z tylu tez mam ten silowniczek nie znalazlem sruby rzymskiej ale uscislajac ten zawor poziomownia to to ustrojstwo polaczone z tym silowniczkiem :) Dobrze kumam :?: a nie ta kwadratowa kostka do ktorej dochodza te rurki i z ktorej wychodza rurki do tego silowniczka :?:
Wiem wiem namotlem ale mam nadzieje ze czajsz o co mine chodzi :)

#55 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lipca 2009 - 22:18

Tak jak piszesz, nie to kwadratowe, tylko na zdjęciu obok po lewej. I od góry na tym zaworze powinien byc odpowietrznik.

Ten siłowniczek jest zamiast śruby rzymskiej, też go można regulować, ma gwint.

#56 Offline   Iszczvan


  • Postów: 10
  • Na forum od: 23 cze 2009
  • Miejscowość: Skępe

Napisano 07 lipca 2009 - 08:18

W zeszlym tygodniu odebralem i juz zamontowalem zregenerowane amorki Nivo! Panowie z Negengastu wykonali kawal profesjonalnej roboty - Polecam ich wszystkim - Szybko i profesjonalnie!!!

#57 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipca 2009 - 22:14

Iszczvan napisał:

Panowie z Negengastu wykonali kawal profesjonalnej roboty - Polecam ich wszystkim
Podaj koszta i daj jakiś namiar, adres, nr telefonu... Daj info czy trzeba zawozić czy można wysłać. Co by inni mogli skorzystać :ok:

#58 Offline   Iszczvan


  • Postów: 10
  • Na forum od: 23 cze 2009
  • Miejscowość: Skępe

Napisano 08 lipca 2009 - 09:41

"NEGENGAST" link do stronki
http://www.nagengast...hydrauliki.html
ja wyslalem amorki kurierem we wtorek, doszly do nich w srode, w czwartek juz byly zrobione i wysylane do mnie (dotarly w piatek). Paczka przychodzi za pobraniem 635zl= 2 X 300zl+ 35zl (koszt przesylki). 300zl to cena za kompletna regeneracje, amorki sa sprawdzane u nich pod cisnieniem i dostaje sie potem pisemna, 12 miesieczna gwarancje.

#59 Offline   ogllala


  • Postów: 210
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Polaniec
  • Mercedes:W201 2.5-16V - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0 LPG
  • Inne auto:BMW E 34, e46

Napisano 18 lipca 2009 - 21:13

NO Panowie ja wlasnie jestem w trakcie odpowietrzania NIVO troche ciezko bylo odkrecci ten zaworek wiec no dzien dobry jak wystrzelila piana to mnie nawet oczy zachlapalo dopiero po przykreceniu zaworku babelki powolutku wylazily ale poczatek to mialem wybuchowy :hahaha: Tak wiec radze koledzy odkrecac na zgaszonyn silniku a dopiero po przykreceniu tego zaworku odpalic silnik i zaczac wlasciwe odpowietrzanie bo inaczej olej jest wszeczie lacznie z twarza :hahaha: pisze z doswiadczenia nie wiem jak dlugo potrwa odpowietrzanie bo zostawilem na noc i jurto sprawdze czy wciaz bombelkuje :grin:

#60 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 lipca 2009 - 19:56

roxa,
Ty tam grzebałeś trochę przy swoim nivo, to poradź coś może :)
Kiedyś pisałem o bujnięciu przy przejeżdżaniu przez bujające dziury i chyba znalazłem winnego.
Dodam że regulator działa ok, tył podnosi się jakiej 8-10cm na oko :-P
Jak odkręciłem śrubkę rzymską od regulatora to otworek w położeniu neutrum pozostawał ok 3mm wyżej niż rzymska śrubka przykręcona stabilizatorze... Czyli regulator ma pewną rezerwę zanim zacznie podawać na siłowniki. Czy śrubka rzymska powinna być skręcona do pozycji neutrum regulatora przy nieobciążonym tyle? Czy musi zostać tak jak jest? Dodam że jak jest tył pusty to dobrze stoi, jak jest naładowany stoi ok 3cm niżej od poziomu z pustym. Ale napłodziłem. Pozdro








Podobne tematy Zwiń