Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2009 - 21:59

karol-lolek napisał:

Teraz pytanie czy układ nivo się odpowietrza?
W :mrgreen: jest odpowietrznik na reulatorze taki jak przy cylinderku hamulcowym.

karol-lolek napisał:

Jak wypoziomować auto(na jakiej wysokości ustawić tył)?
Od tylnego stabilizatora do regulatora idzie regulowana śruba rzymska którą ustawia się wysokość poziomu neutral.

karol-lolek napisał:

Czy wysokość ustawienia zależy od tego czy wozi się ciężkie rzeczy w bagażniku?
Ustawiać powoinno się z obciążeniem kierowcy i pasażera w środku ale bez niczego też można. Po ustawieniu i załadowaniu nawet 500 kg poziom powinien być taki sam jak pusty albo bardzo zbliżony.

karol-lolek napisał:

Jaka może być przyczyna pisków dochodzących z tyłu auta po obciążeniu tyłu?
Pisk może dochodzić z regulatora

karol-lolek napisał:

Czy mechanik celowo nie opuścił auta, bo coś schrzanił?
Zapytaj go dlaczego nie opuścił? ALbo nie założył cięgna do stabilizatora...

karol-lolek napisał:

Może winę wycieku poniosło złe odpowietrzenie a panujące ciśnienie w ukłacie
Nivo to układ otwarty z pompą łopatkową - przynajmniej w MB, podobnie do układu hamulcowego. Jak by był zapowietrzony to by niewłaściwie tłumił nierówności. Ciśnienia wielkiego pompa łopatkowa raczej nie wytwarza, więc prędzej coś puściło po wymianie mechanika.
roxa tośmy się trochę zdublowali bo nie przeczytałem twojego :ok:



#72 Offline   karol-lolek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 lis 2009
  • Miejscowość: Drezdenko

Napisano 01 grudnia 2009 - 22:24

Dzięki Panowie za pomoc :mrgreen: co do wycieku możliwe że będę wiedział jutro co jest przyczyną.

Popiskiwanie już było przed wymianą gruszek, ustało jak opuściłem tył. u mnie nie ma śruby rzymskiej tylko jest cięgno które się luzuje na obejmie stabilizatora i porusza ruchem w lewo -prawo
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50
cześć nr 1

zasada ta sama co w mercu chyba.

zapomniałem dopisać, że ustawiając wysokość z regulatora dochodziło dziwne syczenie, aha piszczenie występowało przy obciążonym samochodzie przy wciśniętym pedale gazu na luzie i przy puszczonym gazie ustępowało...

Odpowietrzanie wykonuje się na odpalonym czy zgaszonym silniku?

#73 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2009 - 22:37

karol-lolek napisał:

u mnie nie ma śruby rzymskiej tylko jest cięgno które się luzuje na obejmie stabilizatora i porusza ruchem w lewo -prawo
zauważ ze na schemacie to cięgno jest regulowane w sposób analogiczny do końcówek drążków kierowniczych więc ma regulację wysokości w tym.

Piszczenie ustępowało bo pompa wolniej się kręciła i przez niedomknięty prześwit w regulatorze przeciskała się mniejsza ilość płynu niż przy zwiększonych obrotach

#74 Offline   karol-lolek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 lis 2009
  • Miejscowość: Drezdenko

Napisano 02 grudnia 2009 - 12:39

vietrzyk napisał:

Piszczenie ustępowało bo pompa wolniej się kręciła i przez niedomknięty prześwit w regulatorze przeciskała się mniejsza ilość płynu niż przy zwiększonych obrotach

A jak zrobić żeby nie piszczało? Czyżby regulacja była na cięgle samym tak jak końcówki drążków? ale tak jak ja wyregulowałem to skutek był taki sam, tylko jest większy stopień regulacji...

#75 Offline   karol-lolek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 lis 2009
  • Miejscowość: Drezdenko

Napisano 02 grudnia 2009 - 19:54

Przyczyną wycieku znana, cieknie przy wężu elastycznym od lewej gruszki... Czyli niestety zawinił mechanik.

#76 Offline   DeJot205


  • Postów: 17
  • Na forum od: 01 sty 2010
  • Miejscowość: Meldorf ,NIemcy
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2010 - 20:39

Witam wszystkich stałem sie szcześliwym posiadaczem wymarzonego :sciana: i mam pytanko. Mianowicie mam nad kołem zapasowym pokrętło które jak myśle steruje zawieszeniem lecz nie potrafie tego używać :sad: blagam pomóżcie...

#77 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2010 - 20:44

DeJot205 napisał:

mam nad kołem zapasowym pokrętło które jak myśle steruje zawieszeniem
Coooo???? A gdzieś ty się takich pierdół naczytał?? :sciana: To nie pokrętło od regulacji zawieszenia bo takiego czegoś nie ma. Ono się samo reguluje.
Nie jest to przypadkiem pokrętło na mechanizmie szyberdachu?

#78 Offline   DeJot205


  • Postów: 17
  • Na forum od: 01 sty 2010
  • Miejscowość: Meldorf ,NIemcy
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2010 - 07:12

na tym "pokrętle" jest napisane po niemiecku podnosić - obniżać (HEBEN - SENKEN) stąd moje przypuszczania... :pub:

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 07:08 ]
z góry sorki za głupoty ktore pisze ale to mój pierwszy :star: ... :sciana: i nie miałem z tą marką styczności...

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 07:12 ]
a nawiasem mówiąc było to moje marzenie...

#79 Offline   karol-lolek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 lis 2009
  • Miejscowość: Drezdenko

Napisano 07 stycznia 2010 - 18:27

Witam

Po dłuższej nieobecności chciałbym podziękować za pomoc. Szczególnie dla ''roxy'' ;)

Przyczyna wycieku płynu z układu nivo był źle ustawiony(zamontowany) wąż elastyczny od gruszki(ustawiony był na odkręcanie a nie dokręcanie, który pod wpływem ruchu nadwozia samoczynnie się rozkręcił), dodatkowo był on skręcony--->Robił to ''Fachowiec''. Wiec musiałem wszystko zdemontować i ustawić po swojemu. Czas naprawy 2 godziny. Dodatkowo powiem, że auto już nie piszczy i pięknie amortyzuje nierówności.

Efekt stracone 200zł za usługę wymiany gruszek u mechanika(i tak samemu musiałem od nowa wszystko zakładać) ogółem 6 litrów płynu do nivo po ok. 35zł/litr. I dużo nerwów...

Pozdrawiam

#80 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 08 stycznia 2010 - 19:23

Witam.
Mam pytanie dotyczące ustawienia wysokości tyłu auta.Cały układ nivo jest sprawny,szczelny i odpowietrzony ale zadek stoi dość wysoko.Nie wygląda to źle aleeee :roll:
Na śrubie rzymskiej jest ustawiony na max w duł a mimo to jest trochę wysoko.
Pomiędzy oponę a nadkole wchodzi cała pięść!!! Chce niżej :mrgreen:
Jeżeli jest już na forum konkretnie o tym to przepraszam. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/bow.gif








Podobne tematy Zwiń