Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 stycznia 2010 - 20:22

Blues_M07, Sprawdź czy dźwigienka na stabilizatorze jest dobrze zamocowana, może uda się ją trochę przekręcić, aby tył opadł.



#82 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 08 stycznia 2010 - 21:20

Dźwigienka jest ok,sęk w tym,że po wypięciu śruby rzymskiej i zasterowaniu zaworkiem do góry a później w dół to tył zawsze opada do neutrum,czyli jest ok,allleee??? Jak te neutrum obniżyć,opuścić?
Może trzeba opuścic na odpowietrzniku i do tego położenia ustawić śrubę?Tylko czy po załadowaniu auta i późniejszym rozładunku wszystko nie powróci do stanu z przed regulacji? :pad:

#83 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 10 stycznia 2010 - 09:59

Na śrubie jest jeszcze regulacja,tylko sam zawór już nie chce niżej opuścić auta :roll:
Po opuszczeniu tyłu zaworem na max w dół to dalej jest jak dla mnie wysoko(cała pięść pomiędzy koło a nadkole).Jak już pisałem tyłeczek opada tylko po zmniejszeniu ciśnienia odpowietrznikiem.
A co do samej śruby to regulacji jest jeszcze parę milimetrów w dół jak i w gorę.Całkowita długość od osi do osi to jeśli dobrze pamiętam 90mm ale teraz pewności nie mam ;)
Jak coś wykombinujesz to daj znać a puki co to dzięki za zainteresowanie ;-)

#84 Offline   dzubro


  • Postów: 47
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2010 - 16:42

Witam
Podepnę się ja mam ostatnio taki problem z NIVO po zgaszeniu samochody dupa opada mi na minimum a jak odpalę wraca do normalnej pozycji co to może być ?? :-|

#85 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 11 stycznia 2010 - 17:32

roxa, Samochód mam rok,jak go kupiłem to stukał jeden siłownik i gruszki już ledwo działały,bujało autem.Wlazłem do kanału ,żeby sprawdzić co i jak ,odczepiłem dźwigienkę i lekkie ruchy góra,dół.
Wszystko działało tak samo jak i teraz.Wymieniłem siłowniki,gruszki potem z pięć worków węgla do bagażnika i odpowietrzanie.Początkowo pluło powietrze,piana ale później to już tylko świeży,czysty olej :jem:
A bagażnik dalej na tej samej wysokości jak zaraz po zakupie :ok:
Ostatnio wiozłem w bagażniku jakieś 250kg.Po załadowaniu ładnie usiadł(opona na równo z nadkolem),zapaliłem,trochę gazu i zadek podniósł się do poziomu z przed ;-)
;) Więc układ działa dobrze,tylko ta wysokość :)

#86 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 11 stycznia 2010 - 20:25

roxa, Łącznik jest tak jak był,czyli w ostatnim otworze(dalej od regulatora).
Chodzi mi o to czy mogę ustawić wysokość upuszczając ciśnienie odpowietrznikiem(dźwigienka regulatora w poziomie-neutrum) i wtedy wyregulować śrubę?
Ps.Masz JUNAKA? Mój to M07 59r :D

#87 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 11 stycznia 2010 - 21:53

roxa, Dobra....włażę w środę w kanał ,odpinam łącznik,upuszczam ciśnienie,regulacja łącznika i tyle?!
Mam jeszcze aleeee :-| gdy zawór po tej regulacji poda ciśnienie na siłowniki to czy utrzyma ustawioną wysokość,czy może pozostanie jak teraz?Czy owe upuszczenie ciśnienia nie będzie miało jakiegoś złego wpływu na pracę układu? Wiem wiem ,upierdliwy jestem ale nie daje mi to spokoju :ok:
Ps.co do Junaka,to mam jeszcze przejściówkę z 61r(kompletny oryginał do remontu), alle kosza to ja nie mam :mad: :ok:

#88 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 11 stycznia 2010 - 22:02

Blues_M07, jeżeli upuścisz płyn autko opadnie na dół o brakującą ilość.Po skręceniu wszystkiego auto wypoziomuje się na ustawiony poziom.Nie jest to szkodliwe dla układu.Upuszczenie plynu następuje przez odpowietrznik.Czyli oryginalny element układu

#89 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 12 stycznia 2010 - 05:34

roxa, I o to mi chodziło :ok: To chciałem usłyszeć.
Tylko znajdę chwilkę czasu to idę w kanał! O ile tam nie zamarznę :mrgreen:
Jak już będzie po wszystkim to dam znać ale na dzisiaj to wielkie dzięki :hmm:

#90 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 12 stycznia 2010 - 20:52

roxa, Spokojna Twoja rozczochrana,haaa heee,dam rade :star:








Podobne tematy Zwiń