Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] SE 500 Świecące kontrolki ABS, ASR i ASD na na tarczy zegarów


40 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 24 lutego 2017 - 23:47

a nie ma sposobu aby sprawdzić czy przewodzą prąd miernikiem



#12 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 25 lutego 2017 - 11:16

Dzisiaj sprawdziłem te wiązki miernikiem, a zrobiłem to tak.... wyciągnąłem moduł ABS w skrzynce komputerów i sprawdzałem po kolei przejście po kablach od wtyczki wiązki do pinów na wyjściu w skrzynce do modułu ABS i sygnał był. Tylko teraz pytanie czy mimo że sygnał jest czyli kable drożne to mimo to są po uszkadzane?.

#13 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 25 lutego 2017 - 12:10

Nikt nie kwapi się do pomocy.... czyżby temat był za ciężki?. Jeszcze raz zapraszam do wyczerpania tematu w ty wątku, tak by wszystkie informacje były zawarte w jednym miejscu a nie rozrzucone po całym forum bez ładu i składu. Pomóżcie bo temat często się powtarza i tak naprawdę to w żadnym wątku jaki znalazłem na ty forum nie ma zawartych konkretnych informacji, a jak już coś jest, to tak opisane że ktoś kto ma nie wielką wiedzę mechaniczną i tak z tego nie skorzysta, bo nie wiele z tego zrozumie... chyba nie o to chodzi. Więc jeszcze raz bardzo proszę o pomoc bo cały czas walczę z problemem i nie mogę sobie poradzić.

#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 25 lutego 2017 - 18:20

Czepiłeś się tych komputerów ??? Do czego było przejście ??? Napisałeś to tak że nie wiadomo co Ty tam mierzyłeś.

Napisałem Ci że zaświeciły mi się kontrolki abs,asd i trójkąt - wyrwałem wiązkę i zregenerowałem. Za jakieś dwa miesiące później zaświeciły się ponownie kontrolki wyrwałem drugą, zregenerowałem i mam z głowy. Każde info na ten temat prowadzi do wiązek

#15 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 25 lutego 2017 - 20:12

Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki na modułach. Wypnij moduły i przeczyść styki. Jak sprawdzić czy wiązka jest walnięta? Rozpruć i zobaczyć. Sprawdź czy dochodzi zasilanie na moduł i czy ma masę. Jak nie ma to sprawdź przekaźniki i ew wszystkie bezpieczniki. Rozkręć moduł i przelutuj wszystko, sprawdź kondensatory, cewki i rezystory. Ciężko jest powiedzieć w jednym zdaniu że zapewne masz zwarcie na 2 i 5 pinie na 34 cm od strony komputera, bo nie ma jednej reguły na to. Może masz przepaloną ścieżkę w module- ja tego nie wiem, musisz sam do tego dojść, szukać. Po pierwsze zasilanie czy dochodzi na kostkę, po drugie czy moduł je dostaje - zimne luty na złączu, po trzecie czy moduł jest sprawny.- dalej powinien się diagnozować już.

#16 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 25 lutego 2017 - 21:20

Witam:) Mam bardzo podobny przypadek.

Jeśli chodzi o ABS to tak jak pawel14b3 napisał - wiązki kół zwykle generują problem. Co do sprawdzania napięć i oporów - fajnie jest to zrobić ale nie jest to w tym przypadku miarodajne - dlaczego? ponieważ kabel może łączyć na postoju a przy lekkim skręcie kierownicą albo pracy zawieszenia przerywa sygnał i komputer rejestruje błąd. U siebie mam coś takiego - ABS chodzi i wyłącza się po przekroczeniu ca. 5 km/h. Prawdopodobnie mam obie wiązki przednie do regeneracji (słuszny już przebieg;) Mimo iż prędkość również jest czytana z kabla ABS teoretycznie prędkościomierz nie powinien chodzić ale chodzi i co ciekawe z punktu powyższej tezy - na postoju przy skręcie kierownicą od czasu do czasu skacze. Czyli łączy na tyle by pokazywać prędkość ale niewystarczająco dobrze dla sterownika ABS. Oczywiście ASD też nie działa i pewnie z tego samego powodu co ABS. Różnica jest tylko taka że błędy ABS się kasują same a błędy ASD zostają i wymagają skasowania ręcznego.

Ostatnio regenerowałem wiązkę i zakładałem LPG sekwencyjny i po tej operacji również nie mogę odczytać błędów diodą. Wątek kolegi pipa'y (pipy?) bardzo dla mnie ciekawy i dziękuję za jego założenie.

Pawel14b3 - jak ta wiązka wygląda w środku? 6 przewodów? tzn widziałem zdjęcia w necie ale chodzi mi o to czy jak się to rozbierze to też się sypie w rękach jak silnikowa i bez przeszczepu się już nie obejdzie? Sam regenerowałeś? Dzięki z góry za odpowiedź :)

#17 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 25 lutego 2017 - 21:21

Teraz coś napisaliście konkretnie dzięki w poniedziałek działam i odpiszę jak do czegoś dojdę. Wyciągnę obie wiązki i dokładnie zbadam

#18 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 26 lutego 2017 - 10:22

6.2 - Anti-lock braking system (ABS) 23 - Test programme - electrics, Testing Models 124 ABS

Tytuł pliku odnosi się do 124 i 129 ale wyszukiwałem dla w140 więc domyślam się że jest tak samo.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Ps. jeśli masz ASR to nie masz ASD (palacy się trójkat mówi o dzialaniu ASR).
http://www.w-124.inf...-ASR-4MATIC.pdf

Użytkownik mass edytował ten post 26 lutego 2017 - 10:35


#19 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 26 lutego 2017 - 12:01

W wiązce są takie dziwne łączenia kabli w plastiku i nie da się wymienić kabli od początku do końca. Jedną wiązkę regenerował mi kubasz, a drugą sam ogarnąłem. Miała zgrubienie w izolacji. Rozprułem to zgrubienie i zalutowałem, ale miejsca lutowania oddalone od siebie o kilka cm i wszystko zakryłem hermetycznymi koszulkami

#20 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 26 lutego 2017 - 22:35

ok dziękuję za wszystkie podpowiedzi jutro będę ogarniał tema obserwujcie ten watek będę na bieżąco pisał co udało mi się osiągnąć.Ale jedna rzecz mnie zaciekawił otóż to co napisał mass a dokładnie że jak mam ASR to n ie mam ASD czyli jak usunę Przyczynę świece ia się ABS/ASR to świecący trójkąt też zniknie?....Bo on od czasu do czasu gaśnie choć ABS/ASR świeci cały czas

Informacja dla wszystkich: Wyczytałem w instrukcji że świecenie ABS/ASR to nie jest taka błaha sprawa a natomiast, gdy nie działają te systemy to silnik korzysta jedynie z 2/3-ich swojej mocy, przez co trzeba trochę mocniej wciskać pedał gazu no i auto oczywiście dużo więcej spala paliwa. W nie których wątkach użytkownicy właśnie skarżyli się na taką utratę mocy choć silnik pracował płynnie. Myślę że w tym przypadku to jest przyczyną utraty mocy. Więc prawidłowo działający ABS/ASR ma wielkie znaczenie. Czytałem już na naszym forum o mistrzach którzy jeżdżą i się nie przejmują świeceniem owych kontrolek i skarżą się również że ich auta palą po 25 litrów po mieście. Radził bym raczej nie bagatelizować tych systemów, tu już nie chodzi o zużycie paliwa ale jazda tak ciężkim wozem bez sprawnego ABS jest po prostu nie bezpieczna No i na śliskim ciężko ruszyć o czym sam się przekonałem.








Podobne tematy Zwiń