a nie ma sposobu aby sprawdzić czy przewodzą prąd miernikiem
1
[W140] SE 500 Świecące kontrolki ABS, ASR i ASD na na tarczy zegarów
Rozpoczęty przez pipa, lut 22 2017 21:51
40 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 24 lutego 2017 - 23:47
#12
Napisano 25 lutego 2017 - 11:16
Dzisiaj sprawdziłem te wiązki miernikiem, a zrobiłem to tak.... wyciągnąłem moduł ABS w skrzynce komputerów i sprawdzałem po kolei przejście po kablach od wtyczki wiązki do pinów na wyjściu w skrzynce do modułu ABS i sygnał był. Tylko teraz pytanie czy mimo że sygnał jest czyli kable drożne to mimo to są po uszkadzane?.
#13
Napisano 25 lutego 2017 - 12:10
Nikt nie kwapi się do pomocy.... czyżby temat był za ciężki?. Jeszcze raz zapraszam do wyczerpania tematu w ty wątku, tak by wszystkie informacje były zawarte w jednym miejscu a nie rozrzucone po całym forum bez ładu i składu. Pomóżcie bo temat często się powtarza i tak naprawdę to w żadnym wątku jaki znalazłem na ty forum nie ma zawartych konkretnych informacji, a jak już coś jest, to tak opisane że ktoś kto ma nie wielką wiedzę mechaniczną i tak z tego nie skorzysta, bo nie wiele z tego zrozumie... chyba nie o to chodzi. Więc jeszcze raz bardzo proszę o pomoc bo cały czas walczę z problemem i nie mogę sobie poradzić.
#14
Napisano 25 lutego 2017 - 18:20
Czepiłeś się tych komputerów ??? Do czego było przejście ??? Napisałeś to tak że nie wiadomo co Ty tam mierzyłeś.
Napisałem Ci że zaświeciły mi się kontrolki abs,asd i trójkąt - wyrwałem wiązkę i zregenerowałem. Za jakieś dwa miesiące później zaświeciły się ponownie kontrolki wyrwałem drugą, zregenerowałem i mam z głowy. Każde info na ten temat prowadzi do wiązek
Napisałem Ci że zaświeciły mi się kontrolki abs,asd i trójkąt - wyrwałem wiązkę i zregenerowałem. Za jakieś dwa miesiące później zaświeciły się ponownie kontrolki wyrwałem drugą, zregenerowałem i mam z głowy. Każde info na ten temat prowadzi do wiązek
#15
Napisano 25 lutego 2017 - 20:12
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki na modułach. Wypnij moduły i przeczyść styki. Jak sprawdzić czy wiązka jest walnięta? Rozpruć i zobaczyć. Sprawdź czy dochodzi zasilanie na moduł i czy ma masę. Jak nie ma to sprawdź przekaźniki i ew wszystkie bezpieczniki. Rozkręć moduł i przelutuj wszystko, sprawdź kondensatory, cewki i rezystory. Ciężko jest powiedzieć w jednym zdaniu że zapewne masz zwarcie na 2 i 5 pinie na 34 cm od strony komputera, bo nie ma jednej reguły na to. Może masz przepaloną ścieżkę w module- ja tego nie wiem, musisz sam do tego dojść, szukać. Po pierwsze zasilanie czy dochodzi na kostkę, po drugie czy moduł je dostaje - zimne luty na złączu, po trzecie czy moduł jest sprawny.- dalej powinien się diagnozować już.
#16
Napisano 25 lutego 2017 - 21:20
Witam:) Mam bardzo podobny przypadek.
Jeśli chodzi o ABS to tak jak pawel14b3 napisał - wiązki kół zwykle generują problem. Co do sprawdzania napięć i oporów - fajnie jest to zrobić ale nie jest to w tym przypadku miarodajne - dlaczego? ponieważ kabel może łączyć na postoju a przy lekkim skręcie kierownicą albo pracy zawieszenia przerywa sygnał i komputer rejestruje błąd. U siebie mam coś takiego - ABS chodzi i wyłącza się po przekroczeniu ca. 5 km/h. Prawdopodobnie mam obie wiązki przednie do regeneracji (słuszny już przebieg;) Mimo iż prędkość również jest czytana z kabla ABS teoretycznie prędkościomierz nie powinien chodzić ale chodzi i co ciekawe z punktu powyższej tezy - na postoju przy skręcie kierownicą od czasu do czasu skacze. Czyli łączy na tyle by pokazywać prędkość ale niewystarczająco dobrze dla sterownika ABS. Oczywiście ASD też nie działa i pewnie z tego samego powodu co ABS. Różnica jest tylko taka że błędy ABS się kasują same a błędy ASD zostają i wymagają skasowania ręcznego.
Ostatnio regenerowałem wiązkę i zakładałem LPG sekwencyjny i po tej operacji również nie mogę odczytać błędów diodą. Wątek kolegi pipa'y (pipy?) bardzo dla mnie ciekawy i dziękuję za jego założenie.
Pawel14b3 - jak ta wiązka wygląda w środku? 6 przewodów? tzn widziałem zdjęcia w necie ale chodzi mi o to czy jak się to rozbierze to też się sypie w rękach jak silnikowa i bez przeszczepu się już nie obejdzie? Sam regenerowałeś? Dzięki z góry za odpowiedź
Jeśli chodzi o ABS to tak jak pawel14b3 napisał - wiązki kół zwykle generują problem. Co do sprawdzania napięć i oporów - fajnie jest to zrobić ale nie jest to w tym przypadku miarodajne - dlaczego? ponieważ kabel może łączyć na postoju a przy lekkim skręcie kierownicą albo pracy zawieszenia przerywa sygnał i komputer rejestruje błąd. U siebie mam coś takiego - ABS chodzi i wyłącza się po przekroczeniu ca. 5 km/h. Prawdopodobnie mam obie wiązki przednie do regeneracji (słuszny już przebieg;) Mimo iż prędkość również jest czytana z kabla ABS teoretycznie prędkościomierz nie powinien chodzić ale chodzi i co ciekawe z punktu powyższej tezy - na postoju przy skręcie kierownicą od czasu do czasu skacze. Czyli łączy na tyle by pokazywać prędkość ale niewystarczająco dobrze dla sterownika ABS. Oczywiście ASD też nie działa i pewnie z tego samego powodu co ABS. Różnica jest tylko taka że błędy ABS się kasują same a błędy ASD zostają i wymagają skasowania ręcznego.
Ostatnio regenerowałem wiązkę i zakładałem LPG sekwencyjny i po tej operacji również nie mogę odczytać błędów diodą. Wątek kolegi pipa'y (pipy?) bardzo dla mnie ciekawy i dziękuję za jego założenie.
Pawel14b3 - jak ta wiązka wygląda w środku? 6 przewodów? tzn widziałem zdjęcia w necie ale chodzi mi o to czy jak się to rozbierze to też się sypie w rękach jak silnikowa i bez przeszczepu się już nie obejdzie? Sam regenerowałeś? Dzięki z góry za odpowiedź
#17
Napisano 25 lutego 2017 - 21:21
Teraz coś napisaliście konkretnie dzięki w poniedziałek działam i odpiszę jak do czegoś dojdę. Wyciągnę obie wiązki i dokładnie zbadam
#18
Napisano 26 lutego 2017 - 10:22
6.2 - Anti-lock braking system (ABS) 23 - Test programme - electrics, Testing Models 124 ABS
Tytuł pliku odnosi się do 124 i 129 ale wyszukiwałem dla w140 więc domyślam się że jest tak samo.
Ps. jeśli masz ASR to nie masz ASD (palacy się trójkat mówi o dzialaniu ASR).
http://www.w-124.inf...-ASR-4MATIC.pdf
Tytuł pliku odnosi się do 124 i 129 ale wyszukiwałem dla w140 więc domyślam się że jest tak samo.
Ps. jeśli masz ASR to nie masz ASD (palacy się trójkat mówi o dzialaniu ASR).
http://www.w-124.inf...-ASR-4MATIC.pdf
Użytkownik mass edytował ten post 26 lutego 2017 - 10:35
#19
Napisano 26 lutego 2017 - 12:01
W wiązce są takie dziwne łączenia kabli w plastiku i nie da się wymienić kabli od początku do końca. Jedną wiązkę regenerował mi kubasz, a drugą sam ogarnąłem. Miała zgrubienie w izolacji. Rozprułem to zgrubienie i zalutowałem, ale miejsca lutowania oddalone od siebie o kilka cm i wszystko zakryłem hermetycznymi koszulkami
#20
Napisano 26 lutego 2017 - 22:35
ok dziękuję za wszystkie podpowiedzi jutro będę ogarniał tema obserwujcie ten watek będę na bieżąco pisał co udało mi się osiągnąć.Ale jedna rzecz mnie zaciekawił otóż to co napisał mass a dokładnie że jak mam ASR to n ie mam ASD czyli jak usunę Przyczynę świece ia się ABS/ASR to świecący trójkąt też zniknie?....Bo on od czasu do czasu gaśnie choć ABS/ASR świeci cały czas
Informacja dla wszystkich: Wyczytałem w instrukcji że świecenie ABS/ASR to nie jest taka błaha sprawa a natomiast, gdy nie działają te systemy to silnik korzysta jedynie z 2/3-ich swojej mocy, przez co trzeba trochę mocniej wciskać pedał gazu no i auto oczywiście dużo więcej spala paliwa. W nie których wątkach użytkownicy właśnie skarżyli się na taką utratę mocy choć silnik pracował płynnie. Myślę że w tym przypadku to jest przyczyną utraty mocy. Więc prawidłowo działający ABS/ASR ma wielkie znaczenie. Czytałem już na naszym forum o mistrzach którzy jeżdżą i się nie przejmują świeceniem owych kontrolek i skarżą się również że ich auta palą po 25 litrów po mieście. Radził bym raczej nie bagatelizować tych systemów, tu już nie chodzi o zużycie paliwa ale jazda tak ciężkim wozem bez sprawnego ABS jest po prostu nie bezpieczna No i na śliskim ciężko ruszyć o czym sam się przekonałem.
Informacja dla wszystkich: Wyczytałem w instrukcji że świecenie ABS/ASR to nie jest taka błaha sprawa a natomiast, gdy nie działają te systemy to silnik korzysta jedynie z 2/3-ich swojej mocy, przez co trzeba trochę mocniej wciskać pedał gazu no i auto oczywiście dużo więcej spala paliwa. W nie których wątkach użytkownicy właśnie skarżyli się na taką utratę mocy choć silnik pracował płynnie. Myślę że w tym przypadku to jest przyczyną utraty mocy. Więc prawidłowo działający ABS/ASR ma wielkie znaczenie. Czytałem już na naszym forum o mistrzach którzy jeżdżą i się nie przejmują świeceniem owych kontrolek i skarżą się również że ich auta palą po 25 litrów po mieście. Radził bym raczej nie bagatelizować tych systemów, tu już nie chodzi o zużycie paliwa ale jazda tak ciężkim wozem bez sprawnego ABS jest po prostu nie bezpieczna No i na śliskim ciężko ruszyć o czym sam się przekonałem.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[w201] ASD - błąd, kod 8 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Problem z Abs w w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|