Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] SE 500 Świecące kontrolki ABS, ASR i ASD na na tarczy zegarów


40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 14 marca 2017 - 15:03

Przepraszam że nie odpowiadałem ale byłem kilka dni na feriach, ale już wracam do tematu. Niestety ale nie...... nie udało się na razie naprawić usterki. Doszliśmy jedynie że na pompie ABS, jak się ściągnie plastykową maskownicę od góry to widać taki gruby czerwony przewód zasilający,...... nie ma na nim zasilania i nie wiemy dlaczego. Jak się pompę podepnie na krótko to się włącza, czyli pompa sprawna. Dzisiaj będziemy działać dalej. Moduły działają , teoretycznie wszystko jest OK, a jednak coś nie działa. Pytanie ?, czy popa ABS ma gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik który mógł się spalić Bo chyba powinna mieć jakieś porządne zabezpieczenie ?. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, bo my tak powiem krótko, to działamy już po omacku, czyli liczymy że w końcu trafimy przypadkiem na usterkę.



#32 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 16 marca 2017 - 10:54

Bezpiecznik 23 i najlepiej sprawdzić lub wymienić dla pewnosci bezpieczniki w Base module. Akumulator musi być naładowany.

Użytkownik mass edytował ten post 16 marca 2017 - 11:01


#33 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 16 marca 2017 - 13:24

mass mam pytanie odnośnie akumulatora sprawdziłem go dzisiaj specjalnym komputerem do sprawdzania sprawności akumulatorów, no i pokazało że sprawność wynosi 70%, prąd rozruchowy z 800 Amh spadł na coś około 600, ale samochód zapala bez problemu. Pomimo że akumulator kręci to i tak komputer po sprawdzeniu pokazał, że akumulator jest zepsuty i jest do wymiany. O co tu chodzi,,,, myślałem że jak kręci i auto odpala bez problemu to akumulator jest w porządku?...... mass zauważyłem też że palące się kontrolki ABS/ASR lekko migoczą jak włączę światło podsufitowe to też lekko migocze, czy to może być wina akumulatora?, czy alternator coś szwankuje choć bebechy w nim zostały wymienione.... no ale coś mogło się w nim po renowacji uszkodzić, czy warto go też sprawdzić?. Akumulator i alternator mogą mieć coś wspólnego z pracą ABS/ASR ?.

#34 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 16 marca 2017 - 16:18

Z tego co slyczalem i czytałem to prąd akumulatora ma wpyw na abs asr, ale jak auto normalnie odpala to raczej prąd jest wystarczający. Jakie napięcie na aku pokazuje multimetr na zapalonym i zgaszonym aucie? Przyczyną migotanie lampki może być słaby styk np. na bezpiecznikach itd. Podłącz inną baterię to będziesz miał pewność.

#35 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 16 marca 2017 - 19:23

Sprawdzałem dzisiaj u elektryka i powiedział żeby ten komputer którym sprawdzali mi akumulator to żeby sobie w du....ę wsadzili, bo jest wszystko w porządku. Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku wynosiło 13,92 V, na włączonym 13,98 V, po włączeniu świateł, ogrzewania i radia czyli pod obciążeniem tyle samo. Elektryk powiedział że akumulator i alternator są w porządku i że wszystko jest w normie. Ale posłucham się ciebie i podmienię akumulator na wszelki wypadek i zobaczę co będzie, ale nie sądzę aby coś się zmieniło no i to nie wyjaśnia dlaczego nie ma zasilania na pompie ABS.

#36 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 16 marca 2017 - 21:25

Warto też zajrzeć do regulatora napięcia przy alternatorze (albo przy okazji wymienić bo grosze kosztuje). Jego usterka może prowadzić do braku ABS'u.

#37 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 20 marca 2017 - 20:44

Myślisz że alternator może mieć coś wspólnego z ABS

#38 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 22 marca 2017 - 11:44

Wyświetl postUżytkownik pipa dnia 20 marca 2017 - 20:44 napisał

Myślisz że alternator może mieć coś wspólnego z ABS

Nie uważam się za jakiegokolwiek specjalistę i to co poruszam w tym wątku wynika tylko z chęci pomocy, nie raz słyszałem w różnych warsztatach "ale Panie... moi mechanicy są młodsi niż to auto weź Pan może do kogoś innego pojedź" itd. więc staram się jak najwięcej czytać i oglądać oraz dzielić spostrzeżeniami z innymi posiadaczami W140 bo chyba jest to jedyna droga do nabycia wiedzy i rozwiązywania problemów. Przejdźmy jednak do sedna:

Z moich doświadczeń wynika że ten cały nasz ABS to strasznie wrażliwe ustrojstwo i odmawia pracy przy jakimkolwiek nawet chwilowym zachwianiu właściwych parametrów. Dlatego opisałem kwestię swojego czujnika prędkości - wystarczy że na chwilę zgubi sygnał i ABS już nie działa niezależnie od tego że prędkość z powrotem jest pokazywana prawidłowo. To samo może być z regulatorem napięcia - może pracować na tyle dobrze że nie zauważy się złych parametrów ładowania, ale nawet najmniejsze zachwianie wyłączy ABS. Gdzieś o tym czytałem ale ni cholery nie mogę tego teraz znaleźć (przypomina mi się profesor na studiach: "półinteligent wie a inteligent wie skąd wie" ;) W każdym razie jak to znajdę to na pewno podeślę. Tak czy inaczej odpowiadając stricte na twoje pytanie: Tak, uważam że alternator ma wpływ na ABS :)

#39 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 22 marca 2017 - 11:57

He :D znalazłem ;)

https://mercedessour...just-wont-start

#40 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 03 kwietnia 2017 - 15:47


Bob McKnee powiem ci tak, w moim mieście nie ma elektryka który dał by radę to naprawić. Usterki nie możemy usunąć już ponad miesiąc, zmieniam tylko elektryków już tracę nadzieję i się zastanawiam czy to w ogóle da się naprawić. Ale spróbuję jeszcze wyciągnąć alternator









Podobne tematy Zwiń