Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Tarcze hamulcowe



99 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2014 - 13:44

Wyświetl postUżytkownik pgorzala dnia 05 sierpnia 2014 - 10:23 napisał

więc nie trzeba się bawić w odtłuszczanie

Ja jednak sugeruje odtłuścić nawet takie tarcze. Często widywałem na takowych tłuste ślady. Powłoki nie ruszamy - sama się zetrze tam, gdzie powinna przy pierwszym hamowaniu.



#72 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 05 sierpnia 2014 - 13:49

Wyświetl postUżytkownik pgorzala dnia 05 sierpnia 2014 - 10:23 napisał

przesmarowaniu tyłów klocków hamulcowych pastą miedzianą

Lepiej przesmarować dedykowaną pastą do hamulców, od ATE też jest taka ;)
A i płyn hamulcowy sobie cały wymień przy okazji.

#73 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2014 - 14:21

Sekunda. Czy demontując zacisk będe zmuszony do odpięcia przewodów i spuszczenia płynu? Z tego co widziałem koleżka niczego nie zlewał ale moge się mylić. Moja wiedza na ten temat jest ograniczona:-) . Płyn był wymieniany w kwietniu więc nie ma chyba potrzeby zastąpienia go nowym.

#74 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2014 - 14:25

Wyświetl postUżytkownik Gasior dnia 05 sierpnia 2014 - 14:21 napisał

Czy demontując zacisk będe zmuszony do odpięcia przewodów i spuszczenia płynu?

Nie, odkręcasz od zwrotnicy i podwieszasz na czymś, żeby nie widział na przewodzie hamulcowym.

#75 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 05 sierpnia 2014 - 15:52

Musisz być przygotowany na to że tłoczek trzeba wcisnąć lekko w zacisk. Tłoczek się wysuwa cały czas wraz ze zużyciem klocków. Jak tłoczek będziesz wciskał odessij nieco płynu ze zbiorniczka bo ci zaleje okolice pompy hamulcowej.

#76 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2014 - 12:11

Ile odessać tego płynu, na oko? Cały zbiorniczek opróżnić?

Użytkownik Gasior edytował ten post 06 sierpnia 2014 - 12:11


#77 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2014 - 12:40

Nie, nie cały zbiorniczek opróżniaj ;) najlepiej weź sobie odessij do kreski "MIN" i nie zamykaj zbiorniczka zakrętką podczas wciskania tłoczków.
Do separacji tłoczków w zaciskach używam takiego narzędzia:

www.auto-kemot.pl/images/yato/watermark/cpx_be512e738c760826c338612f661c4fe1.jpg

Sprawdza się bardzo dobrze. Od biedy możesz próbować robić to za pomocą twardego drewnianego klocka.

Użytkownik pgorzala edytował ten post 06 sierpnia 2014 - 13:04


#78 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2014 - 12:51

Zaczyna się to robić bardziej skomplikowane :rolleyes:.
Jakoś dam rade, upuszcze troche płynu i zbiornik otwarty na czas zabiegu choć przydałoby się jakąś delikatnie nadziurkowaną folie dać żeby syfu nie naleciało. Podczas wyciskania tłoczków jakieś duże ciśnienie wystąpi?

#79 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2014 - 13:03

Nic nie bój ;)
Chodzi o to by był rozszczelniony ten zbiornik, żaden syf nie wleci ponieważ pod zakrętką jest wsadzone sitko - odkręcisz to zobaczysz. Ciśnienie nie jest duże, jednak po co ma ci się gdzieś w niekontrolowany sposób rozlać żrący płyn hamulcowy? No właśnie - uważaj by nie chlapnąć płynem na lakier bo można go uszkodzić. Dla tego jeśli gdzieś by ci płyn kapnął to od razu zetrzyj.

Cała operacja wymiany hamulców nie jest trudna i na prawdę każdy sobie z nią bez problemu poradzi. A czy wymieniasz również hamulec awaryjny?

#80 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2014 - 15:34

Na tę chwilę wymieniam tylko tarcze i klocki, później poduszki amortyzatorów (podobno też nie jest ciężko) i to by był koniec w tym mscu ;) . Delikatnie odchodząc od tematu to spec stwierdził też, że brzydko wyglądają przewody hamulcowe, te przy samym zacisku (chyba "elastyczne"), chodzi o te końcówki ("nakrętki" itp.). Po jutrzeszym zabiegu skromnie się pochwale ;) . Dzięki Panowie za pomoc. Pozdrawiam

Użytkownik Gasior edytował ten post 06 sierpnia 2014 - 15:35









Podobne tematy Zwiń