Witam od jakiegos czasu silnik w mesiu zaczal brac duze ilosci oleju i stukac bardzo mocno po rozgrzaniu. Wiec narodzil sie pomysl swapu z 3,5td na mocniejszy, ekonomiczniejszy, niezawodniejszy 3,0td. Teraz sedno czyli: czy duzo jest z tym zabawy, czy duzo roboty z kablami, czy potrzeba nowej skrzyni, co tzreba kupic poza silnikiem, jaki koszt takiego swapa moze ktos ma? za pomoc wielkie dzieki pozdro
1
[w140] Problem z silnikiem, swap z 3,5 na 3,0 td
Rozpoczęty przez letek, mar 15 2009 21:08
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 marca 2009 - 21:08
#2
Napisano 16 marca 2009 - 11:35
letek, nie napisałeś jaką masz skrzynię z tym silnikiem.
Jeżeli chodzi o koszta znacznie taniej wyjdzie wyremontować ten silnik co masz, niż przekładać inny "niezawodniejszy" ;-) Na 100% to nie jest operacja "plug&play". Jeżeli już wymieniać silnik to na taki sam, ale podejrzewam, że koszta będą podobne do remontu, a i nigdy nie wiesz w jakim stanie kupujesz nowy (używany).
Jeżeli chodzi o koszta znacznie taniej wyjdzie wyremontować ten silnik co masz, niż przekładać inny "niezawodniejszy" ;-) Na 100% to nie jest operacja "plug&play". Jeżeli już wymieniać silnik to na taki sam, ale podejrzewam, że koszta będą podobne do remontu, a i nigdy nie wiesz w jakim stanie kupujesz nowy (używany).
#3
Napisano 16 marca 2009 - 19:13
Skrzynia to trudno powiedziec, jakis automat. Wiesz tu chodzilo tez o to ze slyszalem ze 3 litrowy jest ekonomiczniejszy, i zrywniejszy, bo ten nasz od poczatku jest jakis nie tego. Dlatego chcemy rozpatrzec wszystkie mozliwosci. W taki razie najpierw pomierzymy cisnienie a potem bedziemy rozbierac i patrzec co padlo, oby nie glowa....
#4
Napisano 17 marca 2009 - 09:29
letek, co by nie padło, to łatwiej naprawić niż robić SWAP. W teorii przekładka silnika jest banalna. W praktyce zawsze coś się zaczyna komplikować i wychodzi dużo problemów, tym bardziej w tak skomplikowanym samochodzie nafaszerowanym już wtedy elektroniką itp.
#5
Napisano 02 marca 2015 - 23:54
Temat stary, jednak aby nie robić bałaganu i nie powielać:
Wiem, że tu na forum jest ktoś kto ma swap silnika w W140 na om603 3,0td z w124 (147KM). Chciałbym nawiązać kontakt, gdyż chciałbym podpytać parę kwestii. Robię u siebie swap z om603 3,5td na właśnie om603 3,0td z w124. Dla zainteresowanych chętnie udzielę info oraz po swapie pochwale się
ps.
Mod w końcu nie napracuje się
Wiem, że tu na forum jest ktoś kto ma swap silnika w W140 na om603 3,0td z w124 (147KM). Chciałbym nawiązać kontakt, gdyż chciałbym podpytać parę kwestii. Robię u siebie swap z om603 3,5td na właśnie om603 3,0td z w124. Dla zainteresowanych chętnie udzielę info oraz po swapie pochwale się
ps.
Mod w końcu nie napracuje się
#6
Napisano 03 marca 2015 - 14:18
robertocdx1,Dlaczego robisz taki swap? Jeszcze mniej mocy będzie do 2 tonowej lochy Kolga wyżej chciał robić swap ale n 3.0TD z w140 czyli om606, któy ma 177KM .
#7
Napisano 03 marca 2015 - 14:22
Pewnie stary silnik ma na wykończeniu a trafić takowy w b.dobrym stanie to jak wygrać w lotto. Fakt, że om606 turbo jest lepszym rozwiązaniem, ale jest droższy i jest trochę przeróbek, chociażby wymiana pompy wtryskowej, układu dolotowego itd.
#8
Napisano 03 marca 2015 - 15:23
ze mnie się śmieli jak chciałem z c124 swap zrobić na 2,5 d ale w tym wypadku do w140 takie silniki to już taniej kupić od kogoś 3.0 td w140 niż przekładać.
#9
Napisano 03 marca 2015 - 15:45
Swap na Om606 wychodzi drożej jak 603. Do tego po swapie z om603 3.5 na om603 3.0 nie widać, że było cokolwiek kombinowane - te silniki są wizualnie identyczne.
#10
Napisano 03 marca 2015 - 16:22
Tak więc dostać om603 td 3,5 w stanie tylko dobrym to w zasadzie cud. Silniki okrutnie drogie a najczęściej są już po przygodach z głowicą. Używki takie chodzą po 5~6k
Mój silnik ma pękniętą głowice i okrutne wżery, głowica śmietnik. Dół silnika ma wytarte gniazda cylindrów (dokładnie na czterech cylindrach) na jednym cylindrze był zatarty tłok, jedna wielka kupa.
Głowice regenerowane są po spawaniach i cudowaniach. Nie widzę co się z nią działo przed szlifem.
om606 - każdy opowiada jak to cudnie zrobić swap z om603 na om606 i że to najlepiej byłoby, tylko że ja uważam że 90% tematów o takim swapie to lanie wody, nie ma konkretów, w necie znalazłem tylko jeden obszerny wątek na temat takiego swapa w G klasie. Ogólnie do przerobienia pompa wtryskowa, kolektory, turbo, dużo rzeźbienia. Po rozmowie z mechanikiem i kwocie około 10k pln za swap już z silnikiem om606 odpuściłem (za 9k pln można mieć nową kompletną głowice już wzmocnioną do om603 3,5td z aso). Poza tym om606 też mają swoje wady.
Dlatego więc padł pomysł na om603 3,0td z w124. To 108kW gdzie jednostka 3,5td ma 110kW. Blok silnika i osprzęt identyczny, mało tego powiem, że z zewnątrz różnic brak. Całość p&p jedynie pompe z jednostki 3,5 będzie przełożona.
Silnik ma 30nm mniej i maks. Moment ma przy 2400rpm a nie 2000 jak w przypadku 3,5td. Więc wg mnie różnica będzie naprawde znikoma.
Mój silnik ma pękniętą głowice i okrutne wżery, głowica śmietnik. Dół silnika ma wytarte gniazda cylindrów (dokładnie na czterech cylindrach) na jednym cylindrze był zatarty tłok, jedna wielka kupa.
Głowice regenerowane są po spawaniach i cudowaniach. Nie widzę co się z nią działo przed szlifem.
om606 - każdy opowiada jak to cudnie zrobić swap z om603 na om606 i że to najlepiej byłoby, tylko że ja uważam że 90% tematów o takim swapie to lanie wody, nie ma konkretów, w necie znalazłem tylko jeden obszerny wątek na temat takiego swapa w G klasie. Ogólnie do przerobienia pompa wtryskowa, kolektory, turbo, dużo rzeźbienia. Po rozmowie z mechanikiem i kwocie około 10k pln za swap już z silnikiem om606 odpuściłem (za 9k pln można mieć nową kompletną głowice już wzmocnioną do om603 3,5td z aso). Poza tym om606 też mają swoje wady.
Dlatego więc padł pomysł na om603 3,0td z w124. To 108kW gdzie jednostka 3,5td ma 110kW. Blok silnika i osprzęt identyczny, mało tego powiem, że z zewnątrz różnic brak. Całość p&p jedynie pompe z jednostki 3,5 będzie przełożona.
Silnik ma 30nm mniej i maks. Moment ma przy 2400rpm a nie 2000 jak w przypadku 3,5td. Więc wg mnie różnica będzie naprawde znikoma.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|