2
143 replies to this topic
#41
Posted 03 October 2013 - 15:02
Po dalszych poszukiwaniach winny okazał się nastawnik ARA w pompie wtryskowej. Pozdrawiam.
#42
Posted 06 October 2013 - 14:45
Uszczelnienia wymieniałem za pomocą klucza z łożyska od alerantora do VW. Bardzo ważne jest skręcenie tego odpowiednim momentem. Po wymianie i odpowierzeniu, silnik od razu pracował jak trzeba. Stosowania blach jako klucza i kręcenia siła razy ramię nie polecam. Można w necie poczytać ile ludziska mają problemów po takiej wymianie u mechaników spod czarnej gwiazdy, co to na wszystko sposób mają, a na klucz kasy żałują.
Edited by biszkopt, 06 October 2013 - 14:47.
#43
Posted 06 October 2013 - 19:09
Użytkownik biszkopt dnia 06 October 2013 - 14:45 napisał
za pomocą klucza z łożyska od alerantora do VW
Jaki typ VW ? Jaki alternator ? Masz zdjęcie tego klucza ?
Użytkownik biszkopt dnia 06 October 2013 - 14:45 napisał
Bardzo ważne jest skręcenie tego odpowiednim momentem
Racja... a jaki ten moment ? Bo też czeka mnie ta wymiana bo poci się tam lekko.
#44
Posted 06 October 2013 - 20:32
Na pewno pasuje z golf-ów, więc pewnie z passat-ów i innych rocznikowo przed '95r. Problem polega na tym że koło pasowe jest przykręcone właśnie taką wieloząbkową śrubą. Potrzebny byłby znowu specjalny klucz, bodajże 52-ząbkowy torx żeby zdjąć koło i dopiero można dorabiać klucz z wałka który nam zostanie.
Natomiast moment dokręcania, podają 35Nm.
Najlepiej zobrazowany materiał uszczelnienia sekcji:
http://www.peachpart...alve-seals.html
Natomiast moment dokręcania, podają 35Nm.
Najlepiej zobrazowany materiał uszczelnienia sekcji:
http://www.peachpart...alve-seals.html
#45
Posted 06 October 2013 - 22:12
Materiały już mam, jak dobrze to jutro się zabiorę za wymianę.
#47
Posted 07 October 2013 - 10:20
Łożysko dostałem za free z zakładu co alternatory regeneruje. Wewnętrzną tuleję z wielowypustem dospawałem do starej nasadki, ale klucz to już niestety trzeba kupić lub pożyczyć
Jest jeszcze konieczność rozwiercenia całości tak żeby króciec który wykręcamy swobodnie wszedł w nasz klucz. Fotkę mam, ale jakość kiepska.
Jest jeszcze konieczność rozwiercenia całości tak żeby króciec który wykręcamy swobodnie wszedł w nasz klucz. Fotkę mam, ale jakość kiepska.
#48
#49
Posted 09 October 2013 - 13:21
Użytkownik markslew dnia 06 October 2013 - 23:18 napisał
Przydało by się taki klucz nabyć dynamometryczny o niższym zakresie... lecz wszystkie co oglądałem to mają wyższy "pułap" zakresowy.
#50
Posted 14 December 2013 - 13:42
Witam. Podpinam się do tematu. Mam zamiar sam wymienić podkładki i oringi. Wydaje się to prostę z tego co czytam ale nie jeden mechanik mi odmówił wymiany tego z obaw "grzebania w pompie". Moje pytanie jest takie. Po odkręceniu tej śruby oring znajduje się na niej i wymieniamy go. Podkładkę widać na zdjęciach i po wyciągnięciu tego elementu na którym ona się znajduję także ją wymieniamy. Nakładamy na to sprężynkę śrubę z oringiem i przykręcamy. I tak 4 razy ( w om601 ). Czy dobrze to zrozumiałem? I pytanie jak to odpowietrzyć żeby nie kręcić silnikiem ?
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
||
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|