Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#241 Offline   MBiały


  • Postów: 28
  • Na forum od: 26 lis 2013
  • Miejscowość: k/Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A6 C5 2002 Avant 1.8T

Napisano 09 stycznia 2014 - 15:48

Banan, mowiles ze regulator jest uszkodzony, auto opadniete? moze uklad sie zapowietrzyl i dupa tak siadła ze uderza np o wachacz, ja tak miałem ze lewa strona normalnie stala a druga siedziala, byl zapowietrzony przewod i podczas wyboi,nie rownej drogi walilo o wachacz przez co niestety sie troche wygial, na szarpakach nic nie widac? moze tuleja ktoregos z wachaczy juz konczy swoj zywot :)



#242 Offline   banan


  • Postów: 49
  • Na forum od: 23 gru 2013
  • Miejscowość: 3miasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Daihatsu Charade :))

Napisano 10 stycznia 2014 - 00:40

Pisałem wcześniej, że kompletnie wszystkie wachacze i tuleje wymieniałem z tyłu :).

Sory, ale troche trąci już rutyną odpowiadanie w tym temacie, wyjmowanie rzeczy z bagażnika i przejechanie się jeszcze raz, to jak wywalenie kilku ikon z pulpitu, kiedy komp zamula... Regulator wymieniony, teraz czekam na fundusze na gruchy ;)

#243 Offline   zetor88


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 lut 2014
  • Miejscowość: będzin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2014 - 10:46

witam chciałbym się podpiąć pod temat z moim pacjentem (mercedes w124300d sedan) kupiłem go od dziadka który kupił go nowego w Polsce w86roku nie był jezdzony przez ostatnie 7 lat z tego powodu mam z nim sporo problemów takich jak padnięte niwo tj nie ma amorów założył ktoś zwykłe i autem jedzie się jak na wozie drabiniastym. to teraz pytanie czy inwestować w nivo czy załozyc zwykłe sprężyny czy cos mogło ulec jeszcze zniszczeniu podczas jazdy z pustym zbiornikiem oleju z niva???

#244 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2014 - 10:48

Jedzie się tak, bo amorki zwykłe są dłuższe od tych z Nivo i ciągle "dobijają".

#245 Offline   zetor88


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 lut 2014
  • Miejscowość: będzin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2014 - 13:47

to lepiej dokupić sprężyny czy inwestować w nivo???

#246 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 20 lutego 2014 - 18:17

zależy na co liczysz i czego oczekujesz od Mercedesa...

NIVO zaje... sprawa gdy potrzebujesz coś załadować do auta, pakujesz i pakujesz a auto się podnosi stale proporcjonalnie do załadunku.
Natomiast zwykłe amorki to są raczej delikatne.
Wiadomo normalne amorki są dużo tańsze od NIVO, mniej więcej oba kupisz nowe w cenie jednego NIVO.
Sprawdź sobie zakładając sprężyny od zwykłego i zobacz czy będzie różnica, sądzę że na pewno będzie wyżej stał na zwykłych :/

#247 Offline   Simo


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2014 - 23:37

Temat nivo...w moim wydaniu.
Mnie też się wydawało że u mnie nivo nie działa, dodatkowo auto stoi troszkę za wysoko z tyłu i jeszcze lewa strona 2,5cm niżej niż prawa. Pobieżnie przeczytałem wątki (m.in. ten) i zachodziłem w głowę co mogło wysiąść.
Pojechałem więc do mechanika, skądinąd polecanego na forum, nie tylko na tym. Odpiął dżwigienkę, obroty na 2000, poruszał nią...nic. Stwierdził że zawór się zepsuł. Wyrok brzmiał: nowy zawór hydrauliczny (1745,-), nowa dźwigienka (stara ma zerwany gwint od góry, ale się trzyma i można nią "wachnąć", 161,-), do tego dochodził zakup siłowników (są ori, ale szczelne, niestety sworzeń jednego z nich strasznie tłucze) i łożysko tylnego koła (SKF 228,- ze zniżkami w 4cars). Załamka...do tego koszty robocizny no i płyn. :eek:
Jeszcze raz przeczytałem post pawla14b3 z pierwszej strony. Zawinąłem na kanał, kolega zapodał ciśnienie do zbiorniczka, drugi trzymał obroty na ok 2000, a ja uniosłem dźwignię w górę...i..uniósł się. Zawór DZIAŁA.
Dlatego chciałem podziękować głównie koledze pawel14b3, bo naprawdę mi pomógł swoimi postami. Zresztą nie tylko jemu.
BARDZO WAŻNA KWESTIA przy nivo-kontrola szczelności przewodów, w tym często pomijany elastyczny od zbiorniczka do pompy. Będę go wymieniał profilaktycznie, zwłaszcza że trudno tak naprawdę stwierdzić jaki jest jego stan (u mnie ma taki oplot materiałowy, który się trochę rozwarstwia po ugięciu, ale co pod nim?). Podejrzewam, że po wymianie pompa szybciej załapie płyn.
I tym sposobem zaoszczędziłem w huk kasy... :hooray: jak będę montował siłowniki to sprawdzę też i gruszki. Ale dzięki Wam nie muszę bulić 5koła, dlatego dzielmy się wiedzą, doświadczeniem i czytajmy ze zrozumieniem, czego sobie i Wam życzę.

#248 Offline   Simo


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2014 - 23:40

Temat nivo...cd. Dla wytrwałych :)
Chciałem jeszcze o odpowietrzaniu. Mam nawet spiskową teorię, ale tylko teorię więc jak macie inne doświadczenie to mnie spalcie.
Jak napisałem w poście wyżej, tył jest delikatnie zadarty, w tym lewa strona niżej stoi...Jeśli membrana jest sztywna w zużytych gruszkach to "wypycha" ten płyn w stronę siłowników i w rezultacie auto poskakuje i wyżej stoi. OK.
Ale w moim gruchy były wymieniane ok 2 lata temu (przez poprzedniego właściciela, Febi), dźwignia regulatora nivo nie opuszcza już auta poniżej pozycji "neutral". Czy to nie jest czasem tak, że jak układ jest zapowietrzony, auto de facto "siedzi" na tej dodatkowej poduszcze powietrznej, zgromadzonej w przewodach, siłownikach? I przez to pompa tłoczy to powietrze w układzie, dodatkowo opóźniając unoszenie? Vide układ hamulcowy: mamy odpowietrzniki przy cylinderkach żeby nie tłoczyć powietrza, tylko sam płyn.
UWAGA, spiskowa teoria (ale rozważcie): większość mówi, żeby odpowietrzyć przy regulatorze podczas obciążenia tyłu i to wystarczy. A ja się zastanawiam, czy nie powinno się odpowietrzać na włączonym silnikuz 2000obr: siłowników, gruszek i regulatora.
Przecież jak zamkniemy układ (dokręcenie siłowników, gruch), to zapodając płyn i tłocząc go tam jedziemy 50/50 na powietrzu. Podczas gdy tylko gruchy powinny to robić.
Być może to jest przyczyną notorycznych problemów z nivo...Jak bedę montował siłowniki, odpowietrzę w ten sposób i się okaże czy tył się wyrównał, czy aby to może sprężyny...Co myślicie o tym sposobie?

#249 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 06 marca 2014 - 00:26

... :hmm: jeden odpowietrznik zainstalował producent i chyba wiedział co robi. Sprawdź czy cały układ ma oryginalne przewody , szczególnie te przy gruszkach.

#250 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 marca 2014 - 18:26

Odpowietrza się przy włączonym silniku.!.Na odpowietrznik nałożyć wężyk wsadzić w butelkę ,najpierw go lekko wykręcić.Pilnować stan oleju w zbiorniku żeby nie zassał powietrza.I tak z litr upuścić oleju,ruszając dzwignią na regulatorze.Sprawdzony sposób!








Podobne tematy Zwiń