Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#261 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 25 maja 2014 - 19:23

ja też mam u siebie i jestem zadowolony w 100% z tego nabytku :)



#262 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 25 maja 2014 - 21:50

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 25 maja 2014 - 12:38 napisał

Jak szukasz dobrego auta i masz monetę, to sprzedam ci moją 250D20V kombi z 1996r. za 16500, albo 300D24V z 1995r. za 15 tys zł.

Szanowny kolego. Na tą chwilę to takie ,, monety " które proponujesz nie posiadam :E . W prawdzie widziałem 2-3 egzemplarze kombi bez nivo jednak wydaje mi się że motory w nich pochodzą z jakiegoś swapu. Znalazłem informację że nivo w kombi było w standardzie więc raczej muszę się z nim pogodzić. Jednak jeżeli mnie przekonacie że układ ten nie jest mocno awaryjny i niedrogi w serwisowaniu to będę spokojniejszy ;)

#263 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 26 maja 2014 - 09:35

słuchaj czy mocno awaryjny. :hmm:
powiem tak, Mercedes W124 3.0D jest u mnie w rodzinie od jakiś 7 lat, jeszcze do tej pory nie robiłem amorków od NIVA i działają bardo dobrze.
Koszt regeneracji NIVA jest taki sam praktycznie jak za nowy amortyzator, a starcza na dłużej.

Jedyny mankament jaki miałem to wymiana uszczelki od pompy NIVA, bo przepuszczała olej do układu. I to by były całe usterki jakie miałem.
Uszczelka najprawdopodobniej poszła, bo auto trochę się nadźwigało że tak powiem :E

Osobiście mam ustawione na troszeczkę sztywniejsze, co pomaga mi to w jeździe. Raczej jeżdżę dynamicznie, i NIVO sztywniejsze lepiej zachowuje się w zakrętach, jest jakby to powiedzieć bardziej "pewniejsze"

Biorąc to do "kupy", polecam to zawieszenie w 100% !! :grinhihi:

#264 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 26 maja 2014 - 18:37

I to co kolega F3ear jest prawdą. Ja też polecam, ale kupując kombi sprawdź dokładnie stan zawieszenia nivo.

#265 Offline   MERCII_124


  • Postów: 16
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2014 - 20:49

Witam,
F3ear napisał : "Koszt regeneracji NIVA jest taki sam praktycznie jak za nowy amortyzator, a starcza na dłużej" .
Chyba nie dokońca jest to prawdą - orginał 1szt za ok. 800pln starcza na 27lat (i jeszcze u mnie nie cieknie) oczywiście przy normalnych przebiegach samochodu.
Szukałem na innych forach i dlatego wcześniej się tu też pytałem - po regeneracji siłowników nikt nie trzymał samochodu dłużej niż 4-5lat (chyba że się nie ujawnił).
Pewnie że można za 800pln mieć dwa z przesyłką - ale chyba jak niedługo chcemy się pozbyć auta - no ale wtedy nie jesteśmy już chyba miłośnikiem MB.

#266 Gość_krzychuzzz_


  • Na forum od: --

Napisano 19 sierpnia 2014 - 08:49

Witam.
Mam mały problem z Nivo.
Sprawa wygląda tak że stuka mi prawy amortyzator czyli wiadomo że do regeneracji/wymiany natomiast jest jeszcze jeden objaw:
https://www.youtube....h?v=j00GqUYjncg
Tu akurat słychać takie syczenie z pukaniem. Czasami jes to samo przerywane syczenie powietrza a czasami głośniejsze stukanie.
Nic nie cieknie, poziom płynu ok.
Po przejechaniu jakiegoś tam dystansu stukanie ustaje i słychać takie jednostajne syczenie czyli tak jak powinno być?
W trakcie jazdy też to słychać i intensywność wzrasta wraz z prędkością samochodu.
Dodatkowo zauważłem że prawa grucha od nivo jest zimna a lewa ciepła.
Samochód nie jest twardy ładnie wybiera nierówności.
Jakieś sugestie co to może być?

#267 Offline   mecio


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 sie 2014
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2014 - 10:40

Od niedawna mam mercedesa w124 300d. Wiem że ma blokade dyferenciału i jest do tego pompka a nie wiem czy jest poziomujący się tył czyli nivo(mofo) Ładowność całkowitą ma około 2010kg. Pomóżcie.

Dziękuje.

#268 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2014 - 11:18

Jak sedan, to zajrzyj do koła zapasowego - we wnęce w górnej części powinny być dwie gruszki. Jeśli nie ma - no to nie ma nivo.

#269 Offline   mecio


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 sie 2014
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2014 - 11:50

Nie ma nivo a ma ładowność 2010kg normalnie chyba takiej nie ma chyba że coś ma wzmacniane?

Użytkownik mecio edytował ten post 21 sierpnia 2014 - 11:56


#270 Offline   tragarz


  • Postów: 252
  • Na forum od: 14 wrz 2011
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2014 - 07:17

a ja mam takie pytanie czy nivo wychodziło w wersji sportline jeżeli tak to jakie różnice były w porównaniu z normalnym zawieszeniem bo chciałbym lekko obniżyc swojego s124 i z przodem wiem ze problemu nie bedzie natomiast z tyłem juz tak








Podobne tematy Zwiń