Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#251 Offline   Simo


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 marca 2014 - 22:55

Wszystkie przewody mam orginalne. Te od gruszek nie są nawet tak bardzo zardzewiałe.
Czyli jakbym wymienił te siłowniki, złożył wszystko do kupy to byłoby:
Usuwam ze zbiorniczka stary płyn (wymieniam przy okazji wężyk), zalewam nowy, odpalam i zwiększam ciśnienie w układzie i odpowietrzam tylko na regulatorze, si?
Czekam na nową dostawę w 4cars, bo na razie tych sachsów nie ma...i tutaj mam znów pytanie: Czy warto kupić nowe (te które mam podobno są z pierwszego montażu-duża siódemka) czy, jeśli obecne są suche, bez wycieków, poszukać po miejscowych ogłoszeniach jakiś starych, ale z dobrymi dolnymi mocowaniami? I po prostu wymienić same te sworznie, które się wykręca? Jak myślicie?



#252 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2014 - 12:08

Mocowania lepiej na swoich zrobić .jest taka firma z Gdańska co robią siłowniki a nawet gruszki. Nazwa to "NAGENGAST".Znajdziesz adres w necie.

#253 Offline   Simo


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2014 - 13:44

Czytałem o tej firmie i wiem, że regenerują...mechanik jednak się trochę na to skrzywił, mówiąc, że jak porządnie, to nowe i że regeneracja starcza na pewien (krótszy) czas.
Ale, przypomniało mi się, że mam pdf "Sam naprawiam w124", i znalazłem parę stron o nivo, wyciąłem i proszę:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#254 Offline   MERCII_124


  • Postów: 16
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2014 - 22:29

Witam,
mam pytanie dotyczące regenercji. Czytałem wiele w temacie regeneracji nivo lub wymiany.
Czy ktoś może pochwalić się dłuższym okresem regeneracji siłowników lub gruszek niż 3 lata.
Właśnie przymierzam się do wymiany i chyba nikt dłużej nie trzymał samochodu po regeneracji nivo?

#255 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 18 maja 2014 - 23:04

Gruszek się nie regeneruje, o ile wiem, kupujesz najlepiej nowe w cenie ok 250-300zł/szt. Co do regeneracji siłowników nie wiem, bo nie mam jeszcze z tym kłopotów (przebieg ori 300tys km)

#256 Offline   MERCII_124


  • Postów: 16
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2014 - 20:50

Dzięki,
to może ktoś podpowie -miałem do wyboru Febi lub Corteco.
Wziąłem Febi po 280pln chociaż jak poszukałem później na:
http://forum.mercedesclub...her-bulleneier/
http://mercedesclubs.de/w...d_instandsetzen
to Niemcy bardziej zakładają Corteco. Czy ktoś zakładał już takie - są lepsze Dołączona grafika ?
100pln w lewo czy w prawo nie robi mi różnicy jak będę wszystko wymieniał na nowe,
a chciałbym żeby starczyło jak najdłużej...
http://wajbex.pl/partscat...0100011,0100340

#257 Offline   Mike69


  • Postów: 139
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 250 T D - OM602 1988 manual 5
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 1990r

Napisano 25 maja 2014 - 11:34

Witam

Szykuje się do zakupu w124 w nadwoziu kombi stąd mam takie pytanko. Czy każdy kombiak spod znaku gwiazdy ma fabrycznie zamontowane nivo? Bo nie ukrywam że chciałbym kupić bez, jednak chcę wiedzieć czy wgle jest szansa żeby znaleźć bez. Jakiś wielkich tonaży raczej przewozić nie będę stąd wydaje mi się ono zbędne, a jak coś się z tym nivem spierdzieli to koszty koszty...

#258 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 25 maja 2014 - 12:38

Jeju, przyjacielu, mam 2 szt kombi, w obu gruszki musiałem po 200 tys km wymieniać. Miałem wcześniej C5. Uważam, że w MB komfort lepszy. Jak szukasz dobrego auta i masz monetę, to sprzedam ci moją 250D20V kombi z 1996r. za 16500, albo 300D24V z 1995r. za 15 tys zł. Oba kombi srebrne. Odezwij się jak jesteś poważnie zainteresowany, bo pytaczy i apaczy mam dość.

#259 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 25 maja 2014 - 13:17

po pierwsze nie ten dział ze ogłoszeniem... :E
po drugie nie każde kombi ma NIVO. Występują też normalne wersje, a także można samemu wymienić na normalne zawieszenie bo wszystko pasuje od normalnego.
C5 nie jest złym autem, bardzo komfortowe o ile jest zadbane jak i Mercedes.
Wiadomo w Mercu wsiadając do niego to tak jakbyś wsiadał do babci na wersalkę :P
Aby był dobry komfort z NIVO trzeba je dobrze wyregulować. Zawsze będą trochę sztywniejsze niż zwykłe amorki, ale ma to swoje atuty:
* sztywniejszy przy szybszej jeździe
* bezpieczniej wchodzi się w zakręty, bo nie wychyla się na boki ( co jest bardzo odczuwalne przy normalnym klasycznym zawieszeniu )

#260 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2014 - 13:27

Panie kolego. Według epc wszystkie kombiaki mają NIVO.

Po drugie NIVO wcale nie jest sztywniejesze, chyba że są gruchy wywalone.

Po trzecie, NIVO wcale nie zostało zrobione po to żeby tony w bagażniku wozić, tylko po to żeby trzymać poziom przy normalnym załadunku. Terakota nie jedno NIVO na tym forum zabiła.

Po czwarte, z NIVO wcale nie ma takiego dużego problemu. Raz zrobione będzie działać. Sam naprawialem i moge powiedzieć, że warto mieć sprawne.










Podobne tematy Zwiń