Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Wymiana oringów przy pompie wtryskowej.



143 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 03 października 2013 - 15:02

Po dalszych poszukiwaniach winny okazał się nastawnik ARA w pompie wtryskowej. Pozdrawiam.



#42 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 06 października 2013 - 14:45

Uszczelnienia wymieniałem za pomocą klucza z łożyska od alerantora do VW. Bardzo ważne jest skręcenie tego odpowiednim momentem. Po wymianie i odpowierzeniu, silnik od razu pracował jak trzeba. Stosowania blach jako klucza i kręcenia siła razy ramię nie polecam. Można w necie poczytać ile ludziska mają problemów po takiej wymianie u mechaników spod czarnej gwiazdy, co to na wszystko sposób mają, a na klucz kasy żałują.

Użytkownik biszkopt edytował ten post 06 października 2013 - 14:47


#43 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 06 października 2013 - 19:09

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 06 października 2013 - 14:45 napisał

za pomocą klucza z łożyska od alerantora do VW

Jaki typ VW ? Jaki alternator ? Masz zdjęcie tego klucza ?

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 06 października 2013 - 14:45 napisał

Bardzo ważne jest skręcenie tego odpowiednim momentem

Racja... a jaki ten moment ? Bo też czeka mnie ta wymiana bo poci się tam lekko.

#44 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2013 - 20:32

Na pewno pasuje z golf-ów, więc pewnie z passat-ów i innych rocznikowo przed '95r. Problem polega na tym że koło pasowe jest przykręcone właśnie taką wieloząbkową śrubą. Potrzebny byłby znowu specjalny klucz, bodajże 52-ząbkowy torx żeby zdjąć koło i dopiero można dorabiać klucz z wałka który nam zostanie.
Natomiast moment dokręcania, podają 35Nm.
Najlepiej zobrazowany materiał uszczelnienia sekcji:
http://www.peachpart...alve-seals.html

#45 Offline   pki


  • Postów: 106
  • Na forum od: 20 cze 2013
  • Miejscowość: kaszuby
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:HDJ80

Napisano 06 października 2013 - 22:12

Materiały już mam, jak dobrze to jutro się zabiorę za wymianę.

#46 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 06 października 2013 - 23:18

Wyświetl postUżytkownik kubikulum dnia 06 października 2013 - 20:32 napisał

Natomiast moment dokręcania, podają 35Nm

Przydało by się taki klucz nabyć dynamometryczny o niższym zakresie... lecz wszystkie co oglądałem to mają wyższy "pułap" zakresowy. :hmm:

#47 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 07 października 2013 - 10:20

Łożysko dostałem za free z zakładu co alternatory regeneruje. Wewnętrzną tuleję z wielowypustem dospawałem do starej nasadki, ale klucz to już niestety trzeba kupić lub pożyczyć :(

Jest jeszcze konieczność rozwiercenia całości tak żeby króciec który wykręcamy swobodnie wszedł w nasz klucz. Fotkę mam, ale jakość kiepska.


Dołączona grafika

#48 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 października 2013 - 20:34

Wyświetl postUżytkownik kubikulum dnia 06 października 2013 - 20:32 napisał

Najlepiej zobrazowany materiał uszczelnienia sekcji:
http://www.peachpart...alve-seals.html
Ło kurde. Fotki fajne, ale żeby tak totalnie nic nie wyczyścić przed zabraniem się do roboty? No... jak bym tak nie zrobił. Choć pewnie w większości zakładów tak to wygląda.

#49 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2013 - 13:21

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 06 października 2013 - 23:18 napisał

Przydało by się taki klucz nabyć dynamometryczny o niższym zakresie... lecz wszystkie co oglądałem to mają wyższy "pułap" zakresowy. :hmm:
Szukaj klucza mikrometrycznego. Przydatna zabawka w zakresie do 30Nm. Niestety cena podobna do zwykłego dynamometra.

#50 Offline   tomek170891


  • Postów: 14
  • Na forum od: 25 mar 2012
  • Miejscowość: Złotów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2013 - 13:42

Witam. Podpinam się do tematu. Mam zamiar sam wymienić podkładki i oringi. Wydaje się to prostę z tego co czytam ale nie jeden mechanik mi odmówił wymiany tego z obaw "grzebania w pompie". Moje pytanie jest takie. Po odkręceniu tej śruby oring znajduje się na niej i wymieniamy go. Podkładkę widać na zdjęciach i po wyciągnięciu tego elementu na którym ona się znajduję także ją wymieniamy. Nakładamy na to sprężynkę śrubę z oringiem i przykręcamy. I tak 4 razy ( w om601 ). Czy dobrze to zrozumiałem? I pytanie jak to odpowietrzyć żeby nie kręcić silnikiem ?








Podobne tematy Zwiń