Jump to content




* * * * * 1 votes

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 replies to this topic

#181 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 06 February 2019 - 21:42

ECU to ten największy sterownik, BOSCH'a. U Ciebie powinien być 0 280 800 344. Jeśli będzie ok to ja bym zajrzał do wtryskiwaczy i do sondy.



#182 Offline   Marian15


  • posts 83
  • Joined 08 Nov 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Posted 06 February 2019 - 22:00

Dzięki, sprawdzę niebawem. Co do wtryskiwaczy - sprawdzić tylko wzrokowo rozpylanie czy kombinować od razu z testem wtryskiwanej objętości?

#183 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 06 February 2019 - 23:42

Wzrokowo, aż tak dokładny pomiar jest niepotrzebny. Jeśli któryś nawala to zauważysz.

#184 Offline   Marian15


  • posts 83
  • Joined 08 Nov 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Posted 07 February 2019 - 12:12

Sterownik 0 280 800 220. Ale wtedy tez sprawdzalem wypełnienie na nie do konca cieplym silniku, teraz na 85°C wypelnienie dokladnie 50% co wskazuje na sondę lambda.
Odnośnie sterownika - czy ten jest zły?

#185 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 07 February 2019 - 19:59

A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.

#186 Offline   Marian15


  • posts 83
  • Joined 08 Nov 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Posted 09 February 2019 - 09:38

Kiedyś jak sprawdzalem to klikał,nie przypuszczam, żeby cos się zmieniło od tego czasu. Tylko czy uszkodzona sonda lambda powodowałaby trudne odpalanie?

#187 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 09 February 2019 - 13:31

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 07 February 2019 - 19:59 napisał

A czy na włączonym zapłonie zawór powietrza klika? 50% to sonda, ja bym ją obejrzał i jeśli wygląda na dawno nie zmienianą to bym wstawił nową.
Zapytam przy okazji - która sonda lambda dostępna w sprzedaży będzie najlepsza?

#188 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 11 February 2019 - 10:10

Sterownik chyba jest w porządku, trafiona sonda powoduje takie kłopoty. Najlepsza będzie dedykowana BOSCHa ;)

#189 Offline   Marian15


  • posts 83
  • Joined 08 Nov 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Posted 01 March 2019 - 18:42

Już miałem zamawiać sondę boscha, ale postanowiłem ją zmierzyć najpierw. Generalnie pod dywanikiem są dwa złącza - jedno dwupinowe i jedno jednopinowe. Na jednopinowym (z zielonym kablem) wskazanie napięcia na sondzie pokazuje około 0,8V, ale nie waha się, stoi. Jak dodałem gazu mocno to zaczęło rosnąć do około 0,95V. Na dwupinowej, jeden - 14V, drugi 0,05V.
Moje pytanie brzmi, czy wskazanie na jednopinowym złączu nie powinno oscylować?

#190 Offline   EvilSmile


  • posts 78
  • Joined 10 Mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Posted 06 August 2019 - 12:44

Pytanko na które odpowiedzi znaleźć nie mogę w201 93' 2.3E. Podczas wymiany kalosza w ke-jet moją uwagę zwróciła klapa spiętrzająca. Jest delikatnie wyżej niż linia w korpusie kejeta. Więc jak dobrze rozumiem przy odpalaniu przez moment ona się zamyka. Cała łapa nie opiera się na śrubie regulacyjnej a na korpusie.

Zdjęcia:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zdjęcia są zrobione na klapie ustawionej w pozycji spoczynku. Gdy nacisnę ja choćby kawałek, dużo lepiej domyka gardziel.








Podobne tematy Zwiń