Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja


205 odpowiedzi w tym temacie

#171 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 08 lutego 2014 - 07:53

ok,dzięki za odpowiedzi, już wyregulowany,jakaś menda wkładała tam ręce i rozstroiła całego ke-jeta, potencjometr klapy również,ale już jest ok teraz poczekać na rezultaty bo palił mi 20l/100km nowa lambda, przewody świece palec kopułka,podciśnienia posprawdzane.



#172 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 31 lipca 2014 - 20:51

Witam.
Tak sobie czytam ten watek i postanowilem sprawdzic jak to sia ma u mnie. Oryginalnie byl silnik 2,0 ale poprzedni wlasciciel zmienil na 2,3, osprzet pozostal stry, nawet calego ke-jeta przelozyl ze starego silanika bo mial go tam dobrze ogarnietego. Auto jezdzi dobrze , zbiera sie tez ok, tylko chyba za bardzo lubi Pb95. Postanowilem sobie posprawdzac, te rzeczy ktore sa tu opisane. Najlatwiej sprawdzic wypelnienie na gniezdzie diagostycznym, wiec od tego zaczalem. Ale co to :eek: pin numer 3 jest wolny -nie ma w nim zlacza metalowego. I co teraz?

#173 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2014 - 12:05

A czy kolega na dobre gniazdo diagnostyczne patrzy? ;) Nie patrzyłeś czasem na to prostokątne obok akumulatora?
Mowa była o okrągłym na lewym nadkolu. Jeśli tam nie masz blaszki to aż dziwne... może jakimś cudem się wysunęła i jest gdzieś pod spodem?

Jeszcze wklejam link do innego tematu, który może się wam przydać --> http://mb201-124.eu/...ltradzwiekowej/

#174 Offline   otus


  • Postów: 7
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Myszków
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 marca 2015 - 14:13

Witam potrzebuje pomocy w regulacji k jetronica. wymieniłem tą cała gume bo byla sparciala i popekana i na gazie autko ladnie chodzi obroty rowne ale jak go odpalam na benzynie to albo od razu zgasnie albo jak zapali chodzi na bardzo niskich obrotach i jak mu dodam gazu to zgasnie. dodam ze jest laikiem jesli chodzi o mechanike sam nie podolam, potrzebuje jakiegos mechanika w okolichach czestochowy zawiercia a moze jakis forumowicz ktory zna sie na rzeczy jest z okolic?
pozdrawiam pomocy

#175 Offline   BielyiMerin


  • Postów: 59
  • Na forum od: 04 cze 2014
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Alfa Romeo 156 2.5v6

Napisano 15 kwietnia 2015 - 16:35

w którą strone krecic imbusem aby zmniejszyc dawke paliwa? Szybko bo pilne ^^

#176 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 kwietnia 2015 - 17:06

Na samej górze, na ostatniej stronie użytkownik napisał to co chcesz wiedzieć.

#177 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 16:51

Witam mam tak samo jak niektórzy mały problem z obrotami. Wymieniłem kalosz, wszystkie odmy, świece Beru, kopułka i palec Beru. Silnik kiedy jest zimny odpala na strzała. Chodzi w miarę równo, po czasie kiedy się zagrzeje słychać tak jakby elektromagnes chciał się załączyć, słuchać takie charakterystyczne kliknięcie i wtedy obroty minimalnie rosną i spadają, dosłownie o jakiś milimetr na zegarach. Po pracy silnika słychać, że pracuje nierówno. Chciałem wyregulować mieszankę ale w gnieździe nie ma 3 pinu (tak sprawdzałem w dobrym gnieździe) mam silnik m102 2,0 benzyna bez sondy lambda. Ponadto kiedy samochód się rozgrzeje już porządnie, obroty potrafią skakać od 900 do 700... Mało tego po rozgrzaniu i pozostawieniu go na chwilę przy odpaleniu silnik załapuje na dwie sekundy po czym gaśnie, ponowny rozruch wygląda tak, że kręcę rozrusznikiem i dodaje gazu, po kilkunastu sekundach silnik załapuje, ale wtedy tak jakby nie palił na wszystkie cylindry i muszę mu dodać porządnie gazu żeby wskoczył na normalne obroty, które swoją drogą później falują. Chciałbym ustawić mieszankę ale przy braku 3 pinu nie wiem jak to zrobić. Próbowałem ustawić potencjometr ale wartości skaczą i nie da się go idealnie ustawić na 7 V. Może ktoś mi pomoże w tej sytuacji? Pozdrawiam

#178 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 06 lutego 2019 - 09:04

Dzień dobry,
Panowie, zacząłem diagnozować mojego ke-jeta w m102 2.0, gazu nigdy nie widział.
Generalnie objawy są takie, że trzeba go trochę pokręcić, szczególnie na zimnym, na ciepłym też, ale z dodaniem gazu troche łatwiej pali. Obroty okolo 800-900, ale czasem długo schodzą z 1000. Powiedzmy, ze raczej nie falują, ale silnikiem telepie i cały czas na wolnych wychylona wskazówka ekonomizera.
Gniazdo diagnostyczne reaguje - na włączonym zapłonie 70% wypełnienia, po odpaleniu 50% i powoli spada, aż zatrzymuje się na 20% czyli błąd czujnika maksymalnego wychhylenia przepustnicy. Z tym, że ja czujnik sprawdziłem multimetrem, jest sprawny. Potencjometr ustawiłem na 0,7, ZPD wygląda, że jakoś tam działa, bo po odpięciu wtyczki z niego silnik zdycha. ABS sie nie świeci i działa, wiec wnioskuję, że srebrny przekaźnik jest sprawny.

Oczywiście będę dalej diagnozował zgodnie ze wskazówkami na forum, ale może ktoś z Was ma jakieś koncepcje po tych objawach? Ja myślę, czy wiązka sterownika nie jest uszkodzona i np nie dostaje sygnału z czujnika przepustnicy. Bo skoro on jest sprawny, a wywala taki błąd...?

#179 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 06 lutego 2019 - 18:38

Jak sprawdziłeś czujnik położenia przepustnicy? Sprawdziłeś stycznik biegu jałowego? Wtryskiwacze rozpylają wszystkie dobrze? Jaki masz numer sterownika silnika? Sonda może już umierać.

#180 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 06 lutego 2019 - 20:03

Czujnik sprawdziłem na przejście, lewy i środkowy przewodzą jak przepustnica jest zamknięta, a prawy i środkowy jak otwarta na maksa. Sycznik biegu jałowego sprawdzałem - działa, ale zastanawiam się czy linka gazu własciwie naciągnięta, bo hamowanie silnikiem następuje z opóźnieniem. Tzn jak puszczę pedał gazu to tak po upływie krótkiej chwili, nie wiem, ok. 1 sekundy dopiero zaczyna hamować silnikiem. Zawsze jest tak samo, więc powtarzalne, stycznik działa, choć. Wtryskiwaczy jeszcze nie sprawdzałem, ale spalanie książkowe, moc ma, nie szarpie przy przyspieszaniu. Aha - wtrysk rozruchowy też wykazuje objawy życia, bo jak po złożeniu zapomniałem wpiąć jego wtyczkę to nie chciał zapalić w ogóle. Dopiero po wpięciu wtyczki rozruchowego zagadał.
Numer sterownika jutro sprawdzę jak będę przy aucie, to ten blizej grodzi, nie? Bo ten bliżej akumulatora to ABS chyba?








Podobne tematy Zwiń